جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
الهیات طبیعی و فلسفه طبیعی در اواخر رنسانس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Woolford
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : محققان به طور فزاینده ای از نیاز به درک زمینه دینی فلسفه طبیعی اولیه مدرن آگاه شده اند. علیرغم برخی گام‌های بلند در ارتباط دادن برخی حوزه‌های دکترین مسیحی با مطالعه جهان طبیعی، مقوله «الهیات طبیعی» اغلب در معرض نابهنگامی و سوء تفاهم قرار گرفته است. تعریف خود این اصطلاح دشوار است. مثمر ثمر است که الاهیات طبیعی را به عنوان پاسخی به این سؤال در نظر بگیریم که «از تأمل در جهان طبیعی چه چیزی می توان درباره خدا و دین شناخت؟» چندین فرض نادرست در مورد الهیات طبیعی وجود داشته است - به ویژه اینکه فقط شامل خدا و دین می شود. از شواهد عقلانی برای وجود خدا، این که از نظر جهان شناسی، و اینکه کاملاً جدا از وحی کتاب مقدس تعریف شده است. نشان داده شده است که این فرضیات مربوط به اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم غیرمعمول است. مطالعه الهیات طبیعی باید بهتر در سه زمینه ادغام شود - اعتقادی، اعترافی و زمانی. از نظر اعتقادی، الهیات طبیعی به تنهایی نمی ایستد، بلکه باید در چارچوب الهیات وحی، توجیه، و آثار سقوط درک شود. این آموزه‌ها چنان تفاوت مادی ایجاد می‌کنند که محققان همیشه باید هنگام نزدیک شدن به موضوع معرفت «طبیعی» خداوند، بین حالت سه‌گانه انسان (معصومیت اصلی، حالت گناه، حالت لطف) به وضوح مشخص کنند. از نظر اعتراف، محققان باید بدانند که آموزه الهیات طبیعی در هر دو طرف شکاف فرقه‌ای با رفتارهای متفاوتی مواجه شد. به عنوان مثال، در کاتولیک، مزایای معنوی قابل توجهی از الهیات طبیعی برای غیر مسیحیان وجود داشت، در حالی که در پروتستانتیسم مزایای آن به مسیحیان نجات یافته ای محدود می شد که دارای بینش کتاب مقدس بودند. به لحاظ زمانی، الهیات طبیعی در طول تاریخ الاهیات مسیحی یکنواخت باقی نمی‌ماند، اما از آنجایی که در معرض تغییراتی است که ناشی از مدگرایی و تکامل فلسفی و کلامی است، باید در یک مکان خاص مورد توجه قرار گیرد. پژوهش در اینجا بر ارتدکس اواخر قرن شانزدهم، همانطور که در ادبیات اعترافات و تعلیمی (که عموماً مورد مطالعه قرار نگرفته است) تعریف شده است، و کاربرد آن را در تعدادی از مطالعات موردی نشان می‌دهد. این پایان نامه کار قرار دادن الهیات طبیعی را در این سه زمینه آغاز می کند. درک بهتر از الهیات طبیعی، با اصطلاحات دقیق‌تر و دقیق‌تر و درک دقیق‌تر تفاوت‌های اعترافی، چارچوب بهتری را ایجاد می‌کند که در آن می‌توان زمینه الهیات فلسفه طبیعی اولیه اولیه را در نظر گرفت.
  • تعداد رکورد ها : 1