جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
چگونگی تفسیر سنت باسیل و اوریگن از سفر پیدایش 1 در پرتو کیهان شناسی فلسفی
نویسنده:
Adam David Rasmussen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در کلیسای اولیه، تفسیر پیدایش 1 محلی برای تعامل بین فلسفه طبیعی و الهیات بود. سنت باسیل (متوفی 379) با تکیه بر اندیشه و آثار اوریژن (متوفی 253/54)، معتقد است که مسیحیان باید از دانش سکولار (paideia) از جمله کیهان‌شناسی فلسفی در خدمت تبیین کتاب مقدس و مسیحیت استفاده کنند. دکترین. با این حال، گاهی اوقات فلسفه طبیعی و کتاب مقدس در تضاد هستند. در این پایان نامه من سه مورد خاص از تضاد ظاهری بین فلسفه طبیعی و کتاب مقدس را بررسی می کنم که اوریگن و ریحان هر دو در تفاسیر خود از پیدایش 1 با آن مواجه می شوند: ماهیت ماده (پیدایش 1:2b)، آب فوق آسمانی (پیدایش 1:6). -7) و طالع بینی (پیدایش 1:14b). هدف از این بررسی ایجاد یک چارچوب هرمنوتیکی است که از طریق آن بتوان به چنین مسائلی نزدیک شد. من چنین چارچوبی را در استعاره معروف اوریگن، که باسیل آن را پذیرفته است، از فلسفه به عنوان کنیز الهیات می‌بینم. در رویارویی با هر سه تعارض ظاهری، هر دو از آثار فیلسوفان استفاده می‌کنند، حتی زمانی که به برخی مفاهیم فلسفی، مانند تصورات ناخلق، ماده ابدی یا تقدیرگرایی نجومی حمله می‌کنند. . از یک سو، فلسفه تابع الهیات است و به این ترتیب باید تسلیم آموزه های آن شود. از سوی دیگر، فلسفه، به عنوان کنیز، برای الهیات نیز مفید است، بنابراین نباید عقاید آن را از روی دست رد کرد. اگرچه هر دو نویسنده از فلسفه استفاده می کنند، اما در حدود آن اختلاف نظر دارند و در این میان تنش بین فلسفه به عنوان یاور و فلسفه به عنوان تابع آشکار می شود. از نظر اوریگن، توانایی فلسفه برای قضاوت در مورد عقلانی بودن و نبودن آن، به مفسر کتاب مقدس با رد تفسیرهای غیرمنطقی کمک می کند. باسیل به این دلیل اوریگن را مورد انتقاد قرار می دهد و از تفسیر تحت اللفظی پیدایش در برابر مخالفت های فلسفی دفاع می کند تا برتری الهیات را بر فلسفه حفظ کند.
  • تعداد رکورد ها : 1