جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
فلسفه تجربی و دین در ایتالیا قرن هفدهم [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Alberto Vanzo (آلبرتو ونزو)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: به گفته آموس فونکنشتاین، استفان گاوکروگر و اندرو کانینگهام، فلسفه طبیعی قرن هفدهم با الهیات آمیخته شد و توسط الهیات هدایت شد و اساساً به دنبال روشن کردن خدا بود. به نظر می رسد که فلسفه طبیعی تجربی مثالی را ارائه می دهد. به گفته طرفداران انگلیسی آن، مانند رابرت بویل و توماس اسپرات، فلسفه تجربی مظهر فضایل مسیحی فروتنی، معصومیت و تقوا است، به تثبیت وجود، صفات و مشیت خدا کمک می کند و مبنایی برای بشارت فراهم می کند. این فصل نشان می دهد که برخلاف همتایان انگلیسی خود، فیلسوفان تجربی در قرن هفدهم در ایتالیا، فلسفه طبیعی را به شدت از موضوعات الهیاتی و دینی متمایز می کردند. این نشان می دهد که فلسفه تجربی قرن هفدهم، به این ترتیب، از نظر الهیاتی هدایت یا جهت گیری نداشت. همچنین نشان می دهد که هیچ رابطه ذاتی بین فلسفه تجربی و دین وجود ندارد. این که آیا فلسفه تجربی به عنوان متحد دین ارائه می شود یا به عنوان متمایز از آن، تا حد زیادی موضوع سیاست فرهنگی است. این بستگی به این داشت که کدام راهبردهای بلاغی و استدلالی به احتمال زیاد آزادی تحقیق و حمایت نهادی از کار فیلسوفان تجربی را در یک زمینه اجتماعی سیاسی خاص تضمین می کند.
  • تعداد رکورد ها : 1