جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 195
نکته های خواندنی درباره حضرت یوسف علیه السلام
نویسنده:
سید جواد حسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
شیوه‌های مدیریت حضرت یوسف علیه‌السلام از منظر قرآن کریم
نویسنده:
معصومه تیری خطیر
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
پیوست در منابع دیجیتالی
بررسی روایات تفسیری فریقین در مساله ازدواج حضرت یوسف علیه السلام با زلیخا
نویسنده:
معارف مجید, مصلایی پوریزدی عباس, قاسمی حامد مرتضی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
در قرآن کریم مطلبی درباره ازدواج حضرت یوسف علیه السلام با زلیخا نیامده است، اما در جوامع روایی و تفسیری فریقین، چهارده روایت درباره آن یافت می شود که هشت روایت در کتب تفسیری و شش روایت در کتب روایی نمود یافته است؛ البته کتب تفسیری در این رابطه نسبت به کتب روایی، از قدمت برخوردارند. نگاه نخست گویای طرق مختلف این روایت است، اما پس از بررسی اسناد و متون این روایات پی می بریم که همگی دچار ضعف سند بوده و مشکلات محتوایی نیز دارند. این روایات از لحاظ سندی، مرسل یا مرفوع یا مقطوع بوده یا اینکه راویانی ضعیف دارند. در متن این روایات نیز اختلافات زیادی وجود دارد. همچنین در آن ها مطالبی به چشم می خورد که با قطعیات قرآن مغایرت دارد. از طرف دیگر، بررسی کتاب مقدس بیانگر آن است که بخشی از محتوای این روایات از کتاب مقدس گرفته شده و پس از دخل و تصرف و اضافات، وارد جوامع روایی و تفسیری شده است. از جمله آنکه نام دو فرزند حضرت یوسف علیه السلام از تورات گرفته شده، اما برخلاف تورات آن دو فرزند به جای آسنات به زلیخا نسبت داده شده است. با توجه به تعدد و جامعیت روایات وهب بن منبه نسبت به دیگر روایات، محتمل است که ریشه این روایات به او برسد، به طوری که راویان پس از او هرک دام به نحوی، از طرف خود، شاخ و برگی به آن افزوده اند. نتیجه آنکه برخی از مسلمانان در این موضوع به اهل کتاب مراجعه کرده و از روایات آنان متاثر شده اند. بنابراین نسبت به صحت اصل روایات سوءظن حاصل می شود، هرچند که احتمال وقوع ازدواج با توجه به قدر مشترک همه روایات منتفی نمی گردد.
صفحات :
از صفحه 7 تا 32
بررسی عنصر اقتباس از قصص قرآن کریم برای نگارش نمایش رادیویی و تطبیق آن با نمایش رادیویی حضرت یوسف (ع)
نویسنده:
راضیه زندبگله
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
قم: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
چکیده تحقیق حاضربررسی اقتباس از داستان های قرآنی برای متون نمایشی رادیو به دلیل پرداختن به ویژگی نمایشنامه رادیویی و نحوه تنظیم داستان های قرآنی دارای اهمیت فراوانی است . این تحقیق با توجه به ضرورت تولید و عرضه آثار نمایشی به ویژه تولیدات رادیویی دینی برمبنای قرآن کریم و لزوم آشنایی نویسندگان رادیو، با اصول اقتباس از این منبع ارزشمند دینی ،تهیه و تالیف میشود . نوع روش پژوهش :اسنادی و روش گردآوری اطلاعات :کتابخانه ای ، و ابزارگردآوری اطلاعات:فیش است. محقق در فصل چهارم به این سوالها پاسخ می دهد . عناصر مشترک روایت بین نمایش رادیویی و قصص قرآنی کدام است؟ اصول تنظیم در آثار نما یشی رادیو کدام است؟ شیوه های تنظیم داستان های قرآن برای متون نمایشی رادیو کدامند؟تفاوت اصول تنظیم متون نمایشی داستان های قرآنی و سایر آثار نمایشی کدام است؟ نتیجه کلی تحقیق حاضر به این شرح است: شفاهی، ساده و همه فهم بودن قصص قرآن از جهت محتوا تردیدی باقی نمیگذارد که برای بازنمایی داستان های قرآنی و اساسا جلوه بخشی صوتی و تصویری به آیات وحی و مضامین قرآن ،رسانه ای همچون رادیو، مناسب ترین رسانه است .زیرا نمایش رادیویی به دلیل درگیر نکردن حواس مخاطب با تصاویر، در انتقام پیام و اثرگذاری و در استیفاء کامل و جامع و مانع مفاهیم ، معرفتی وحی، قالب مناسب تری برای طرح داستان های قرآنی است اولین گام تنظیم قصص قرآن ، مشخص کردن نوع اقتباس است .گام دوم ، شناخت ویژگی دراماتیک روایت قصص و کشف رابطه ی درونی کنش روایت و اشخاص قصه است.برای پی بردن به هر یک از موضوعات داستان های قرآن لازم است که روایت هر قصه از ابتدا تا انتها خوانده شود تا موضوع نهفته در آن را پیدا کرد. گام سوم یافتن الگوی مناسبی است که با کمک آن بتوان قصص قرآن را برای نمایش رادیویی، آماده کرد ، تا علاوه بر جذابیت و درست بودن روایت وجه دینی و معنوی، نمایش نیز آشکار شود.اصولا تولیداتی که در ژانر قرآنی ساخته می شود و به طوری جزئی تر به روایت قصه ای از قصص قرآن می پردازد ، ازحساسیت بیشتری برخوردار است زیرا مخاطبان داستان قرآن را قرائت کرده و می دانند ، داستانی که می شنود یا می بیند خیال موهوم نیست بلکه واقعیت محض است
ح‍ض‍رت‌ ی‍وس‍ف‌ (ع‌)
نویسنده:
ت‍ال‍ی‍ف‌ رض‍ا ب‍ه‍ی‍ن‌راد
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ب‍ری‍ز: رض‍ا ب‍ه‍ی‍ن‌راد,
س‍چ‍ا آدم‍ی‌! ق‍ص‍ه‌ ح‍ض‍رت‌ ی‍وس‍ف‌(ع‌)
نویسنده:
ک‍م‍ال‌ ال‍س‍ی‍د؛ ت‍رج‍م‍ه‌ ن‍ث‍اراح‍م‍د زی‍ن‌پ‍وری‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ق‍م‌: ان‍ص‍اری‍ان‌ پ‍ب‍ل‍ی‍ک‍ی‍ش‍ن‍ز,
قصه حضرت یوسف ) ع ( به روایت منابع اسلامی
نویسنده:
مستقیمی مهدی - 1342
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
ای‌ راس‍ت‍گ‍و!: داس‍ت‍ان‌ ح‍ض‍رت‌ ی‍وس‍ف‌ ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌
نویسنده:
م‍ول‍ف‌ ک‍م‍ال‌ ال‍س‍ی‍د؛ م‍ت‍رج‍م‌ ع‍ب‍اس‌ ج‍لال‍ی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ق‍م‌: م‍وس‍س‍ه‌ ان‍ص‍اری‍ان‌,
س‍ه‌ داس‍ت‍ان‌ (ح‍ض‍رت‌ م‍وس‍ی‌ - ی‍وس‍ف‌ و س‍ل‍ی‍م‍ان‌ ب‍ن‌ داود)
نویسنده:
م‍ول‍ف‌ ع‍ب‍اس‌ ن‍ی‍ک‌آئ‍ی‍ن‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: م‍ن‍ش‍ی‌,
داستان پیامبران، برگرفته ازتفسیر روض‌الجنان: دفتر دوم (داستان حضرت یوسف و سلیمان علیهماالسلام(
نویسنده:
نويسنده:پرماراما کریشنان مترجم:سرور پوریا نقاش:پولاک بیسواس
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان,
  • تعداد رکورد ها : 195