جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 35
خوش رفتاری
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
روايتى كه مى‏گويد: شادى مؤمن در چهره او و اندوهش در دل است، در راستاى اين اصلى كلى است كه بايد جامعه اسلامى، جامعه‏اى سرزنده و بشّاش باشد، به گونه‏اى كه اهل ايمان بايد غم و اندوه خويش را در دل پنهان دارند و با تظاهر به شادى و شادمانى، زمنيه افسردگى و بیشتر ...
بخل در معنويات
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پرسشگر گرامي؛ در معراج السعاده آمده: بخل عبارت از«امساک کردن در مقامي که بايد بذل مي کرد و ندهد آنچه که بايد مي داد.» (معراج السعاده، ص322) صفت بخل ثمره محبت دنياست. درباب مذمت بخل در احاديث اسلامي، روايات تکان دهنده اي ديده مي شود. - اميرالمؤمنين بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
دوست داشتن ديگران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
محبّت در راه خدا و براي خدا، پاکترين و پر ارزشترين محبّتها است. رسيدن به اين درجه محبت از توفيقات بندگان خداجو مي باشد. زيرا اينان به دنبال آن هستند که تمام جنبه ها و جلوه هاي زندگيشان رنگ و بوي الهي بگيرد. امام صادق عليه السّلام درکلامي نوراني مي بیشتر ...
خوش اخلاقي
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خوش اخلاقي داراي دو معناي عام و خاص است. معناي عام آن اتصاف به فضايل اخلاقي و تحصيل مجموعه كمالات و خصلت هاي پسنديده اي است كه انسان در مسير خودسازي و پرورش نفس، خود را به آنها مي آرايد و معناي خاص آن خوشرويي، خوشرفتاري و برخورد شاد و پرنشاط با ديگرا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
درمان حسادت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در خصوص تعريف حسد در كتاب مفردات راغب و كتب اخلاقي آمده است: «الحسد تمنى زوال نعمه من مستحق لها» همينقدر حسدعبارت است از اينكه انسان در دلش خواهان زوال يك نعمت وامتياز از ديگرى باشد، به شرط اينكه ديگرى اين نعمت را با استحقاق به دست آورده باشد نه با ز بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
چيستي بخل و خساست
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
توجه شما را به توضیحاتی در باره بخل و راه درمان آن جلب می نمایم : فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَ اسْمَعُوا وَ أَطِيعُوا وَ أَنْفِقُوا خَيْراً لِأَنْفُسِكُمْ وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (تغابن- 16) تا آنجا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
حد و مرز گذشت از ديگران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
عفو و گذشت از نظر عقل و شريعت و حياني , امري ارزشي و هنجار و رفتاري پسنديده و نيکو است. خداوند در آيات بسياري بر ارزشمندي عفو و گذشت, تأکيد کرده است و از صاحبان حق خواسته است که بر خلاف حق و حقوق خويش از باب انسانيت از خطا و اشتباه ديگري درگذرند و رف بیشتر ...
عوامل و عواقب بغض و كينه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
به طور کلي زندگي، اخلاق و معنويت عرصه روابط انسان با خود، خداوند، جامه و طبيعت است. دراين ميان عرصه روابط اجتماعي، نقش بسيار تعيين کننده اي در ساخت و ساز شخصيت انسان دارد. شخصيت اخلاقي و صفات باطني انسان بيشتر در عرصه رابطه با يدگر انسان ها شکل مي گي بیشتر ...
درمان تنفر از ديگران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اگر انسان نتواند خشم خود را در موردي و به هر دليلي جز در راه رضاي الهي ظاهر ساخته و به ناچار آن ‌را فرو خورد، آن خشم به باطن انسان رفته و به صورت عقده و کينه در مي‌آيد به اين ترتيب قلب آدمي عداوت و تنفر از ديگري را در خود نگاه داشته و بر اين حالت باق بیشتر ...
ويژگي هاي دوست خوب
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
داشتن دوست و برخوردار بودن از ارتباط عاطفى دوستانه، يك ضرورت انسانى است. حتى اگر آدمى را موجودى اجتماعى نشناسيم؛ داشتن دوست - به مقتضاى تدبير عاقلانه و تأمين خواسته‏هاى فطرى و غريزى - يك پديده ضرورى و انكارناپذير است. اكنون بايد مشخص كرد كه معيارهاى بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 35