جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 299050
اثبات علمی وجود خدا شامل دین ما جهانی میشود
نویسنده:
نويسنده:هاشم دلخوش‌نواز
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
عاشورا  و  ولايت‏ پذيري
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في شَيْ ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
از ذره تا ذروه: نگاهی نو به بایسته‌های اخلاقی در مقدمات سلوکی
نویسنده:
محمود کاویانی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: موسسه بوستان کتاب‏‫,
کلیدواژه‌های اصلی :
The Reality as it is‫‭‭
نویسنده:
by Sheikh Ja`far Al-Hadi‏‫‭; translated by Abdullah Ahmad Zango.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‏‫‭Qum‏‫‭: Dalile Mā‏‫‭‭,
مجازات قاتل در صورت مديون بودن مقتول
نویسنده:
‫محمدرضا حيدري
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
چکیده :
‫نوشتار حاضر به تشريح نحوه مجازات قاتل در صورت وقوع قتل عمد و نيز حالتي که مقتول مديون است، مي‌پردازد. نويسنده از لحاظ فقهي به اين موضوع مي‌پردازد: که در صورتي که مقتول بدهکار باشد، آيا اولياي دَم بايد به اخذ ديه اکتفا کرده، آن را صرف پرداختن بدهي‌هاي وي سازند، يا هيچ مسؤوليتي در اين زمينه ندارند و اصل اوليه در مجازات قاتل در قتل عمد، همان قصاص است، که بايد حکم آن اجرا شود؟ وي براي پاسخ به اين مسأله، اين تحقيق را در دو فصل سامان داده است. در فصل اول نخست تعريف لغوي و اصطلاحي دين، نسيه، قرض، بدهي، قتل و مفهوم آن‌ها را از لحاظ فقهي ارائه داده، سپس انواع دين اعم از ديون متعلق به انسان زنده و ميت را بررسي مي‌کند. آن‌گاه مباني مسؤوليت قاتل يا اولياي دم را نسبت به پرداخت حق طلبکاران از مديون بررسيده و نتيجه مي‌گيرد که: اولياي دم در قبال بدهکاري مقتول هيچ وظيفه‌اي ندارند و قاتل در صورت قتل عمد بايد قصاص شود، اما در عين حال اولياي دم اختيار دارند او را عفو کنند يا ديه قتل را اخذ نمايند. وي در اين زمينه به بيان مسؤوليت قاتل و اولياي دم در خصوص مقتول مديون نيز پرداخته است. نگارنده در فصل دوم با اشاره به آثار، احکام و شرايط مجازات قاتل در صورت مديون بودن مقتول به شرح قاعده مصلحت در فرض مذکور و جايگاه مصلحت در فقه و اصول فقه شيعه پرداخته و مباني عدالت جزايي، تعلق حق قصاص در قتل عمدي يا ديه به اولياي دم يا مقتول، احکام دين مقتول در صورت قصاص، وضعيت بدهي مقتول و ضمانت اولياي دم در صورت توافق اوليا و جاني بر ديه، مانعيت يا عدم مانعيت دين مقتول از قصاص در صورت قتل عمد و شبه عمد و قتل خطايي را به تفکيک مورد، تجزيه و تحليل فقهي کرده و فروض مختلف مسأله را ذکر مي‌نمايد.
در سایه‌سار خورشید : اعلام زندگانی حضرت امام‌ رضا علیه‌السلام
نویسنده:
پژوهش و نگارش محمدعبداللهیان.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
مشهد: زلال اندیشه‏‫,
لذت عشق
عنوان :
نویسنده:
پاپ فرانسیس ؛ ترجمه راضیه شاملی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : نشر ادیان,
رویکردهای اقتصاد دانان مسلمان در مسأله ی تحریم ربا
نویسنده:
محمدحسین حسین زاده بحرینی
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
مسأله‏ی تحریم ربا در دو سطح قابل پی گیری است: در نخستین سطح، موجه و عادلانه بودن یا نبودن دریافت بهره توسط وام دهنده، فارغ از ملاحظات و آثار اجتماعی مترتب بر آن، مطمح نظر است و به این سؤال پاسخ داده می‏شود که آیا منطقاً و با غمض نظر از آموزه‏های دینی و ملاحظات اجتماعی، وام دهنده «حق» دارد، در ازای واگذاری بخشی از درآمد یا ثروت خود به دیگری برای مدتی معین، مازادی ثابت و از پیش تعیین شده - که اصطلاحا بهره نامیده می‏شود - از وی مطالبه نماید؟ در سطح دوم بحث، با فرض اثبات معقول و موجه بودن رفتار «فردی» وام دهنده‏ی مزبور، آثار اقتصادی و اجتماعی رفتار وی در سطح کلان مورد تحلیل قرار می‏گیرد. سؤال اصلی در دومین سطح بحث این است که آیا وام دهی همراه با بهره، با توجه به تأثیری که رواج این شیوه‏ی تأمین مالی بر متغیرهای کلان اقتصادی، همچون سرمایه گذاری، اشتغال، تولید کل، توزیع درآمد و... برجای می‏گذارد، باز هم رفتاری موجه، معقول و عادلانه تلقی می‏شود یا خیر؟ کلیه‏ی تلاش‏های فکری که در ادبیات اقتصاد سرمایه داری به «نظریات بهره» موسوم شده است، معطوف به سطح اول بحث است. افرادی همچون «ناسا سینیور»، «بوم باورک» و «جان مینارد کینز»، از طرق مختلف، کوشیده‏اند محق بودن دریافت کننده‏ی بهره و معقول، موجه و عادلانه بودن رفتار وی را به اثبات برسانند. نظریات بهره، تماما، به حوزه‏ی رفتار فردی مربوط می‏شوند و نسبت به سؤال مطرح در سطح دوم بحث ساکت هستند. برخی از اقتصاددانان مسلمان در تلاش برای تبیین علمی حکم حرمت ربا، نظریه‏های بهره را یک به یک مورد بررسی، نقد و ابطال قرار داده‏اند. به نظر می‏رسد نحوه‏ی برخورد این دسته از اقتصاددانان مسلمان با نظریات مزبور، از انصاف و اتقان علمی لازم برخوردار نیست و این امر، احتمالاً منبعث از باور اکید ذهنی آنان درباره‏ی غیرمعقول و ظالمانه بودن دریافت بهره - حتی در حوزه‏ی رفتار فردی و فارغ از ملاحظات اجتماعی آن - می‏باشد. در این نوشتار نحوه‏ی پاسخگویی اقتصاددانان مسلمان به یکی از نظریه‏های بهره مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.
ه‍رم‍ن‍وت‍ی‍ک‌ و م‍ن‍طق‌ ف‍ه‍م‌ دی‍ن‌
نویسنده:
ع‍ل‍ی‌ رب‍ان‍ی‌ گ‍ل‍پ‍ای‍گ‍ان‍ی‌؛ وی‍راس‍ت‍ار م‍ح‍م‍دح‍س‍ن‌ ج‍واه‍ری‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ق‍م‌: ق‍م‌ : ح‍وزه‌ ع‍ل‍م‍ی‍ه‌ ق‍م‌، م‍رک‍ز م‍دی‍ری‍ت‌، ۱۳۸۳.,
کلیدواژه‌های اصلی :
عرفان حلقه و اجنه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در عرفان حلقه در ظاهر منكر جن‌گيري، اجنه، شيطان‌پرستي هستند. منظور ما هم تنها جنیانی که در قرآن از آن‏ها یاد شده نیست بلکه قوای باطلی است که از شیاطین اکتساب می‏شود و جنیان هم بخشی از این قوا بحساب می‏آید. اما افرادي به ما مراجعه كرده‌اند و گفته‌اند، بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 299050