جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1750
وجود رابط از نگاه سه فیلسوف مسلمان؛‌ ملاصدرا، مدرس زنوزی و علامه طباطبایی
نویسنده:
سینا علوی‌تبار.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: ذکری,
الهیات (وجود، اسما، صفات و توحید خداوند متعال)
نویسنده:
محمدرضا امامی‌نیا.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : نشر رائد,
نمط چهارم: وجود و علل آن یا توحید
نویسنده:
رحمت‌الله شریعتی‌نجف‌آبادی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
اصفهان: آیینه هستی,
تبیین و بررسی رابطه توحید صمدی قرآنی با مسئله وحدت وجود از دیدگاه علامه حسن‌زاده آملی
نویسنده:
مولف مقداد عبادتی آبندانسری.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: حکیم روز,
غزالیٰ‌دن صدرایا فلسفه و حکمت (وحدت وجود و وحدت شهود)
نویسنده:
ترجمه و تدوین (چئویرن و آرتیرمالار یازان) اسماعیل جفرلی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تبریز: سومر نشر,
نگاهی نو به اثبات وجود خداوند در فیزیک و فلسفه‌ی معاصر
نویسنده:
رابرت ج. اس‍پ‍ی‍ت‍زر ؛ ترجمه‌ی‌میثم توکلی‌بینا.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: انتشارات پارسیک,
اثبات وجود خدا یا رد عقاید شش‌گانه ماتریالیست‌ها
نویسنده:
نویسنده سیدعلاء‌الدین هاشمی(محمود مجدی).
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
شیراز: کتیبه نوین,
به وجود آوردن خدا: روانشناسی باور و ظهور معنویت سکولار [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Mills
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب جنجالی، فیلسوف و روانکاو جان میلز استدلال می کند که خدا وجود ندارد. و تحریک آمیزتر، اینکه خدا نمی تواند به عنوان چیزی جز یک ایده وجود داشته باشد. به طور خلاصه، خدا یک خلقت روانی است که به آرمان نهایی دلالت دارد. میلز استدلال می کند که ایده یا تصور از خدا تجلی انکار و پاسخ بشر به محرومیت طبیعی است. یک رابطه خود با یک شی ایده آل شده درونی شده، ایده آل سازی ارزش تصوری. پس از نشان دادن فقدان شواهد تجربی و عدم امکان منطقی خداوند، میلز انگیزه‌های روان‌شناختی نیاز بشر به اختراع یک موجود برتر را توضیح می‌دهد. او در یک تحلیل بسیار ظریف از فرآیندهای ناخودآگاه که به روانشناسی باورها و ایدئولوژی اجتماعی نهادینه شده می‌پردازد، نتیجه می‌گیرد که ایمان به خدا ناتوانی در پذیرش مرگ قریب‌الوقوع ما و سوگواری غیبت طبیعی برای توهم حضور الهی است. او به عنوان جایگزینی برای ایمان خداباورانه، معنویت سکولار را ارائه می دهد که بر کیفیت تجربه زیسته، اولویت احساس و تحقیق ارزشی، خودآگاهی اخلاقی، حساسیت زیبایی شناختی و بوم شناختی، و رابطه اصیل با خود، دیگران و جهان به عنوان تعقیب یک روح زیبا در جستجوی چیزهای ارزشمند اختراع خدا مورد توجه دانشگاهیان، دانشمندان، مخاطبان عادی و دانشجویان علوم دینی، علوم انسانی، فلسفه و روانکاوی و سایر رشته ها خواهد بود. همچنین برای روان درمانگران، روانکاوان و متخصصان سلامت روان که بر ادغام علوم انسانی و روانکاوی تمرکز دارند، جذاب خواهد بود.
وجود تکوینی و اعتباری دین از دیدگاه استاد جوادی آملی
نویسنده:
محمدرضا اسدی ، فاطمه مؤیدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
مسئله دین همواره مورد توجه پژوهشگران بوده و درباره آن مطالب فراوانی مطرح ‌شده است؛ از طرفی آموزه‌های دین غالباً به شکل الفاظ اعتباری در دسترس بشر قرار دارد. بر این اساس گذشتگان غالباً دین را به عنوان امری اعتباری معرفی کرده‌اند. در این ‌میان استاد جوادی آملی متفطن این معنا شده‌اند که امر اعتباری صرف نمی‌تواند مانند دین منشأ آثار فراوان باشد. دین مسبوق و ملحوق به امور تکوینی فراوانی است. برخی از این پشتوانه‎های تکوینی عبارت‏اند از: انطباق با نظام تکوینی جهان و مراحل وجودی انسان؛ انطباق احکام دین با مصالح و مفاسد واقعی امور؛ آثار تکوینی التزام و عدم التزام به دین در روح انسان و در زندگی دنیوی و تجسم آن‌ها در زندگی اخروی. استاد پس از تفکیک دین از امور اعتباری محض، مطلب جدیدتری را ارائه می‌کنند و آن اینکه وجود اعتباری دین، نه‏تنها اعتبار محض نیست، بلکه خود، قسمی از اقسام وجود حقیقی است و تقسیم وجود به حقیقی و اعتباری یک تقسیم فلسفی از جنس تقسیمات وجود است. مقاله حاضر ضمن شرح نظرات استاد در این دو زمینه با بیان چند مطلب انتقادی، به این نتیجه می‌رسد که ابعاد و لوازم نظریه حقیقی‏دانستن وجود اعتباری دین چندان روشن نیست.
صفحات :
از صفحه 27 تا 49
  • تعداد رکورد ها : 1750