جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
ادبیات
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 511
عنوان :
راه دیگر: پنوماتولوژی در تفسیر جمعی اقلیت گرایانه دولوز در کتاب مقدس: اصلاحات افراطی قرن شانزدهم، یک اجتماع بدیل آناباپتیست در قرن بیست و یکم
نویسنده:
Jeremy Garber
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه الهیات سازنده روح القدس را پیشنهاد می کند که «پنوماتولوژی تفسیر جمعی اقلیت» نامیده می شود، یعنی خلق جایگزین معنا در چارچوب اکثریت سرکوبگر. این همگرایی فلسفه دلوزی با پنوماتولوژی آناباپتیست و نظریه تفسیر جمعی رسانه ها را در سه مکان خاص نشان می دهد: 1) ذکرهای منتخبی از روح القدس در کتاب مقدس عبری و عهد جدید مسیحی. 2) اصلاحات رادیکال قرن شانزدهم. و 3) "راهی دیگر"، یک گروه آناباپتیست جایگزین قرن 21 که حول بحث معنوی هنر و رسانه های محبوب متمرکز بود. فصل اول سه نظریه را بیان می کند. فصل دوم به بررسی روح القدس در کتاب مقدس عبری، به ویژه اول سموئیل 8، کتاب حزقیال و روایات انجیل می پردازد. فصل سوم به بررسی نوشتههای پنوماتولوژیک اصلاحطلبان رادیکال میپردازد، به ویژه بر الهیات آنها در مورد تقاطع بین کلیسا و فرهنگ اکثریت اطراف آن تمرکز میکند. فصل چهارم تحقیقات میدانی اصلی من را با روش دیگری تشریح می کند و تنش بین تفسیر جمعی اقلیت و رژیم نشانه شناختی قرن بیست و یکم را بررسی می کند. سپس فصل پنجم گفتگوهای بین نظریه و تصویر را خلاصه می کند تا پنوماتولوژی تفسیر جمعی اقلیت را برای الهیات مسیحی پیشنهاد کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تایید واگرایی: خوانش دلوز از لایب نیتس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Alex Tissandier
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز استدلال می کند که جنبه های کلیدی فلسفه دلوز را می توان با نگاهی دقیق به رابطه او با لایب نیتس توضیح داد. با محدود کردن خود به زمینه و مجموعه اصطلاحات خاصی که فلسفه لایب نیتس ارائه می کند، امیدوار است از بسیاری از خطرات تفسیر یا بازسازی کلی تر و لزوماً انتزاعی تر از فلسفه دلوز اجتناب کند. من در طول حرفه دلوز سه تعامل مهم و متمایز را با لایب نیتس شناسایی می کنم. من استدلال می کنم که در هر یک از اینها، دلوز لایب نیتس را شخصیتی مبهم معرفی می کند که جایی بین دو گرایش متضاد گرفتار شده است. از یک سو، دلوز فلسفه لایب نیتس را آخرین تلاش الهیات برای پایهگذاری جهانی منظم توصیف میکند که با مشغله او به مسائل هماهنگی و دلیل کافی و همچنین اصرار او بر اینکه به هر نوع مشکلی باید به یک اصل عقلانی پاسخ داد، نشان داده میشود. (اصل عدم تناقض، اصل هویت غیرمشخصات و ...). اما از سوی دیگر، در زیر این احساسات محافظهکارانه و الهیاتی، دلوز خطوط مبهم فلسفهای را که با پویایی به تصویر کشیده شده است، تشخیص میدهد که «آفرینش سرگیجهآور» آن از اصول و پیچیدگی باروک، تصویری جایگزین و رادیکالیزه از لایبنیتس را آشکار میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین اَشکال هیچانگاری و شرط رهایی از آن در اندیشه نیچه-دلوز
نویسنده:
داود معظمی گودرزی ، احمدعلی حیدری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
ما و جهانمان در آخرین مرحله هیچانگاری گیر افتادهایم و امرِ قابل توجه، تداوم این وضعیت است چنانکه مشخص نیست این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت. مساله مقاله حاضر درک هیچانگاری است بهمنظور فراهم آوردن امکان اندیشیدن به شرایط رهایی و خلاصی از آن. در این مقاله متمرکز خواهیم بود بر تفسیر دلوز از نیچه درخصوص مفهوم هیچانگاری. به این منظور باید مسیر اصلی استدلال دلوز درخصوص سنخهای مختلف هیچانگاری را درک کنیم که سه شکل است: نهگو، واکنشگرانه و بیکنشانه. درک این سه شکل، بهویژه واپسین شکل آن؛ یعنی وضعیتی که در آن زندگی میکنیم. پس از آن تلاش خواهد شد که ابعاد عاطفی این مفهوم با رجوع به سینمای بلا تار به خواننده انتقال داده شود. به این منظور که ضرورت رهایی از هیچانگاری موجود در وضعیت به شکل عاطفی احساس شود. در این نقطه از استدلال شرایط فراهم میشود برای اندیشیدن به گام بعد و این امر با درک تمایز واپسن مرحله هیچانگاری و شرایط رهایی از آن ممکن خواهد شد. به منظور درک تمایز این دو وضعیت و در نهایت درک شرط رهایی از هیچانگاری، تمایز میان دو مفهوم انهدام بیکنشانه و ویرانگری کنشگرانه مورد توجه قرار میگیرد. برای درک تمایز این دو مفهوم نیچهای-دلوزی نیز از تمایز دو مفهوم خسته و فرسوده که دلوز در شرح بکت مطرح میکند، بهره خواهیم برد. از اینرو، مسیر مقاله به این صورت خواهد بود: تحلیل اَشکال هیچانگاری: 1- نهگو، 2- واکنشگرانه، 3- بیکنشانه و 4- شرط رهایی از هیچانگاری.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 125
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
زمان در فلسفه گابریل مارسل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Helen Tattam
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه تعیین ویژگی های متمایز فلسفه گابریل مارسل (1889-1973) است. در حالی که آثار او عمدتاً بهعنوان شکلی از «اگزیستانسیالیسم مسیحی» (بهویژه توسط ژان پل سارتر) پذیرفته شده است، و بنابراین در رابطه با سایر فلسفههای هستی تفسیر شده است، به نظر من این مانع از درک ویژگی او میشود. بنابراین، خوانش جدیدی از اندیشه او را توصیه میکنم، که از طریق تحلیل ارائههای مختلف فلسفی او از زمان، او را دوباره در سنت فکری قرن بیستم فرانسه قرار میدهد. بخش اول پایان نامه مقدمه ای بر فلسفه زمان او ارائه می کند و موقعیت او را در رابطه خاص با هانری برگسون (1859-1941) تحلیل می کند. فصل اول این سؤال را مطرح میکند که آیا موقعیت او با درگیری او با ابدیت به خطر میافتد، زیرا به نظر میرسد که این امر اهمیت زمان را تضعیف میکند. با این حال، آنچه از فصل دوم به بعد شروع به ظهور می کند، این است که چنین پرسشی ممکن است با توجه به درک مارسل از فلسفه نامناسب باشد. بخش دوم (فصل سوم و چهارم) سپس به بررسی مفاهیمی میپردازد که حالتهای مختلف کار او بر محتوای استدلالهایش دارد: اول، شکل دفتر خاطرات آثار شکلدهنده او و استفاده (ادامه) او از سبک روایت اول شخص در داستانهایش. مقالات و سخنرانی ها؛ و دوم، شکل (غیر روایی) تئاتر او، که مارسل برای آن اهمیت فلسفی نیز قائل بود. در اینجا، مارسل در کنار پل ریکور (1913-2005) و امانوئل لویناس (1906-1995) خوانده می شود، که همچنین سعی کردند به گونه ای متفاوت به فلسفه بپردازند - چنانکه به ویژه در تصوراتشان از زمان آشکار است. در نهایت، بخش سوم (فصل پنجم) رابطه بین فلسفه و دین مارسل را مورد بازنگری قرار میدهد و میپرسد ارجاعات او به خدا چگونه بر اساس فلسفه او تأثیر میگذارد، و این امر برای تفسیر زمان در کار او چه میخواهد. در پرتو این بحثها، نتیجهگیری سپس به این موضوع میپردازد که فلسفه برای مارسل چیست و بنابراین چگونه باید از او استقبال کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برگسونیسم و تاریخ فلسفه تحلیلی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andreas Vrahimis (آندریاس وراهیمیس)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
برگسون
,
فلسفه جدید
,
فلسفه تحلیلی
,
تاریخ فلسفۀ تحلیلی
,
فلسفه برگسون
,
فلسفه تطبیقی
,
فلسفه تحلیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی: در ربع اول قرن بیستم، هانری برگسون فیلسوف فرانسوی به یک شهرت بین المللی تبدیل شد و عمیقاً بر جریان های فکری و هنری معاصر تأثیر گذاشت. در حالی که برگسونیسم مد بود، ال. سوزان استبینگ، برتراند راسل، موریتز شلیک و رودلف کارنپ حملات انتقادی متفاوتی را علیه برخی از نظرات برگسون انجام دادند. این کتاب به بررسی این سلسله پاسخهای انتقادی به برگسونیسم در اوایل تاریخ فلسفه تحلیلی میپردازد. انتقادهای تحلیلی از برگسونیسم تحت تأثیر ویلیام جیمز بود که برگسون را متحد «ضد روشنفکری» پراگماتیسم آمریکایی میدانست و ماکس شلر که او را به عنوان پیامبر Lebensphilosophie میدید. برخی از ایرادات تحلیلی اصلی به برگسون در کار کارین کاستلو-استفن پاسخ داده شده است. ضد برگسونیسم تحلیلی با ردیه های اولیه ایده آلیسم توسط راسل و مور همراه شد و بعداً بر نقد متافیزیک حلقه وین تأثیر گذاشت. در نهایت به شکلگیری این دیدگاه کمک کرد که فلسفه «تحلیلی» از همتای «قارهای» خود جدا میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دلوز و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christopher Ben Simpson (کریستوفر بن سیمپسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
T&T Clark ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات مسیحی
,
الهیات جدید مسیحی
,
دلوز و الهیات
چکیده :
ترجمه ماشینی: یک الهی دان با دلوز چه می تواند بکند؟ در حالی که استفاده از فلسفه به عنوان منبعی برای الهیات چیز جدیدی نیست، ژیل دلوز (1925-1995) نوعی محدودیت برای چنین تخصیص الهیاتی از فلسفه ارائه می کند: فلسفه ای کاملاً «مدرن» که به نظر می رسد اساساً با الهیات مسیحی خصومت داشته باشد. --فلسفه ماندگاری الحادی با بینشی اساساً آشفته از جهان. با این وجود، فلسفه دلوز میتواند تلاقیهای بالقوه زیادی را با الهیات ایجاد کند که به حوزهای از پیکربندیها باز میشود: میانهای پراکنده بین الهیات رادیکال دلوزی که از طریق الهیات فکر میکنند و آن را از منظر نسخهای از فلسفه دلوزی تفسیر میکنند و الهیات دیگری که در پی یادگیری هستند. از و از منظر الهیات اعترافی به دلوز پاسخ دهید - از رویارویی با دلوز فرصتی برای روشن ساختن و اصلاح یک خودفهمی مسیحی ارتدکس گرفته شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازشناسی کتاب «بصائرالدرجات» و بررسی تحلیلی روایات و انتساب آن به صفار قمی
نویسنده:
علی محمدی اشنانی ، زهرا قطبی، علی احمد ناصح
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بصائر الدرجات (کتاب)
,
بصائر الدرجات: صفار قمی
,
18- بصائر الدرجات: صفار قمی (متون مرجع شیعه امامیه)
چکیده :
کتاب بصائرالدرجات منسوب به صفار قمی، از جمله کتب متقدم شیعه محسوب و جایگاه مهمی در منظومه اعتقادی شیعه در مسأله امامت دارد و حاوی 1881 روایت است؛ در مورد این کتاب، دو چالش؛ انتساب بصائر به صفار قمی و وجود روایات غلوآمیز در آن، بحثهای زیادی را برانگیخته است. پژوهه پیشرو، به صورت توصیفی _ تحلیلی، علاوه بر بررسی شخصیت علمی صفار و نقش او در انتقال معارف اعتقادی شیعه، به بررسی کتاب بصائرالدرجات تنها اثر باقی مانده وی، پرداخته و روایات آن را، بازکاوی و بررسی نموده است. یافتههای این پژوهش، نشانگر آن است که انتساب این کتاب به صفار، قطعی میباشد و بحثهای چالشی برخی در انتسابِ بصائر به وی، از قرن پنجم نشأت میگیرد که جو حاکم بر محافل امامیه، تحت تأثیر عقلگرایی، این بود که گرایش فکری اهلسنت را آشکارا به چالش نکشند، همین امر سبب شد نسبت به محتوا و ماهیت کتابِ بصائرالدرجات، با نوعی از کتمان، طوری وانمود شده که گویا این کتاب متعلق به صفار قمی نیست. چالش دوم؛ یعنی وجود روایات غلوآمیزِ هر چند اندک در بصائر، ناشی از تفاوت مبانی و روش ابن داوود حلی با وی و متأثر از اختلافِ معنا و مصادیق غلو، نزد محدثان و عالمان قرن چهارمِ شهر قم بوده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 47 تا 65
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دو سرچشمه اخلاق و دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
هانری برگسون (Bergson,Henri )؛ ترجمه: آر. اشلی آدورا (Audra, R. Ashley) ; کلوزلی برتون (Brereton, Cloudesley)
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
لندن - انگلیس: MACMILLAN AND CO., LIMITED,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق
,
1. ادیان religions
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درسگفتار اخلاق ماه مبارک رمضان سال 1383 - شرح خطبه قاصعة
مدرس:
محمد تقی مصباح یزدی
نوع منبع :
صوت , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
192- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه): 18 بخش:
,
01- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 1: کبریایی تنها سزاوار اوست
,
02- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 2: عبرت از کار شیطان
,
03- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 3: دشمنی شیطان
,
04- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 4: نهی از تکبر
,
05- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 5: اطاعت از مستکبران
,
06- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 6: عبرت گرفتن از مستکبران
,
07- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 7: تواضع و ساده زیستی پیامبران
,
08- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 8: خانه کعبه
,
09- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 9: درمان کبر و غرور
,
10- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 10: تعصب بجا و نابجا
,
11- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 11: عبرت از گذشتگان
,
12- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 12: عوامل پیروزی و شکست
,
13- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 13: تأثیر بعثت پیامبر اکرم
,
14- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 14: سرزنش یاران نافرمان
,
15- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 15: جهاد با منحرفان
,
16- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 16: فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام
,
17- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 17: معجزه ای از پیامبر اکرم
,
18- خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه)؛ بخش 18: ویژگیهای اهل بیت علیهم السلام
,
درسگفتار / سخنرانی علوم اسلامی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خدا و زمان: دیدگاه نئوبرگسونی [پایاننامه انگلیسی]
نویسنده:
Matyáš Moravec: ماتیاش موراوک
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه دین
,
نسبت خدا با زمان
,
فلسفه برگسون
چکیده :
ترجمه ماشینی: این پایان نامه از بینش های کلیدی فلسفه هنری برگسون (1941-1859) برای ارائه مدل جدیدی از رابطه خدا با زمان استفاده می کند. فصل 1 مقدمهای بر فلسفه برگسون در برابر پسزمینه «فلسفه برگسون» راسل است. این دو موضوع کلیدی را از برگسون در بحث من ارائه می دهد: رابطه بین زمان و مکان (فصل 2-4) و رابطه بین اراده آزاد و جبر (فصل 5). فصل دوم یک وظیفه دوگانه دارد. نخست، پاسخی برگسونی به استدلال مکتاگارت برای غیرواقعی بودن زمان ارائه میکند. دوم، از متافیزیک زیربنایی استدلال مک تاگارت استفاده می کند تا نشان دهد که دو قلمرو زمانی متمایز را می توان از فلسفه برگسون استخراج کرد: (i) la durée و (ii) یک نظم زمانی ریاضی که عموماً توسط فلسفه تحلیلی به عنوان سری B طبقه بندی می شود. فصل 3 این چارچوب دولایه را به هستی شناسی های زمانی در فلسفه تحلیلی مرتبط می کند. من استدلال می کنم که چنین چارچوبی از "ایده آلیسم هستی شناسانه درباره زمان" پشتیبانی می کند. من برای نسبیسازی وجود زمانی به نقاط متمایز یا مجموعهای از نقاط فضازمان استدلال میکنم که منجر به وابستگی رادیکال ذهن به گسترش زمانی اشیا میشود. فصل 4 به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه هستی شناسی مبتنی بر دوره مورد بحث در فصل 3 بر رابطه بین خدا و زمان تأثیر می گذارد. من استدلال میکنم که فلسفه تحلیلی نتوانسته جنبههای هستیشناختی کلیدی رابطه خدا-زمان را به دست آورد و بازگشت به «دانش علی» الهی لازم است. من نشان میدهم که وجود اشیاء زمانی از دو منبع سرچشمه میگیرد: (1) جنبه زمانی وابسته به ذهن آنها و (2) ذات بیزمان آفریده الهی. فصل 5 این چارچوب را در مورد مسئله علم پیشین الهی و اختیار انسان اعمال می کند. من نشان میدهم که اگرچه نظریه برگسون میتواند از وجود آزادی انسان دفاع کند، اما اندیشه او باید با «علم علّی» الهی جایگزین شود تا دانایی الهی تضمین شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 511
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید