جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 798
نظریه لیبرال عدالت: بررسی انتقادی آموزه های اصلی نظریه عدالت جان رالز [کتابشناسی اسپانیایی]
نویسنده:
Brian Barry
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fondo de Cultura Económica,
چرا لیبرالیسم سیاسی؟: در باب چرخش سیاسی جان رالز [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Paul Weithman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در کتاب «چرا لیبرالیسم سیاسی؟»، پل وایتمن تفسیر تازه، دقیق و قانع‌کننده‌ای از دلایل جان رالز برای گرفتن به اصطلاح «چرخش سیاسی» ارائه می‌کند. وایتمن به قول رالز می‌گوید که عدالت به‌عنوان انصاف به‌عنوان شکلی از لیبرالیسم سیاسی به‌دلیل ناهماهنگی که رالز در برخورد اولیه‌اش با ثبات اجتماعی پیدا کرده بود، بازسازی شد. او استدلال می‌کند که ناهماهنگی با شناسایی تهدیدهای ثبات که رالز اولیه به آن توجه می‌کرد، بهتر دیده می‌شود. یکی از این تهدیدها که اغلب توسط خوانندگان رالز نادیده گرفته می‌شود، این تهدید است که عدالت یک جامعه منظم با معضل عمومی زندانیان تضعیف می‌شود. نشان دادن چگونگی تلاش رالز «نظریه عدالت» برای جلوگیری از این تهدید، نشان می‌دهد که بخش سوم آن کتاب که بسیار مورد غفلت قرار گرفته‌است، به‌طور قابل‌توجهی علاقه‌ی فلسفی بیشتری دارد، و تمرکز بسیار بیشتری نسبت به آنچه که عموماً قدردانی می‌شود، دارد. ویتمن تلاش‌های رالز را برای نشان دادن پایداری یک جامعه عادلانه به دقت بازسازی می‌کند و به همان اندازه با دقت نشان می‌دهد که چرا رالز فکر می‌کند این استدلال‌ها با سایر بخش‌های نظریه او سازگار نیست. ویتمن سپس نشان می‌دهد که تغییراتی که رالز در دیدگاه خود بین «نظریه عدالت» و «لیبرالیسم سیاسی» ایجاد کرد، ناشی از تلاش او برای رفع ناسازگاری است و نشان می‌دهد که در نهایت می‌توان از خطر دوراهی زندانی تعمیم‌یافته جلوگیری کرد. بازیابی دو رویکرد رالز در مورد ثبات به پاسخگویی به سؤالات بحث برانگیز در مورد نقش جایگاه اصلی و پایه های عدالت به عنوان انصاف کمک می کند. نتیجه خوانشی قدرتمند و یکپارچه از آثار رالز است که چرخش سیاسی او را توضیح می دهد و درگیری پایدار او را با برخی از عمیق ترین دغدغه های زندگی بشر نشان می دهد.
جان رالز و تاریخ اندیشه سیاسی: میراث روسو و هگلی عدالت به مثابه انصاف [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Jeffrey Bercuson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب، جفری برکوسن تأثیرات عظیم و در عین حال عمدتاً ناشناخته ژان ژاک روسو و گئورگ ویلهلم فردریش هگل را بر جان رالز، مهم‌ترین فیلسوف سیاسی قرن بیستم، ارائه می‌کند. در حالی که تأثیر مستند امانوئل کانت بر رالز عمیق و عمیق است، ویژگی‌های کانتی و تفسیر عدالت به‌عنوان انصاف، کل داستان را در مورد آن دکترین بیان نمی‌کند. برکوسون با تکیه بر سخنرانی‌های رالز درباره تاریخ فلسفه اخلاق و سخنرانی‌های او درباره تاریخ فلسفه سیاسی، گزارش دقیق‌تر و دقیق‌تری از فلسفه اخلاقی و سیاسی رالز در پرتو این تأثیرات ناچیز به خواننده ارائه می‌دهد. این تصویر جدید و غنی‌تر از فلسفه سیاسی رالز نشان می‌دهد که تصور رالز از معقول‌بودن - تصور او از نوع و میزان تعهدات ما در قبال افرادی که با آن‌ها درگیر همکاری اجتماعی هستیم - به‌طور آشکاری خواستارتر و در نتیجه جذاب‌تر از بسیاری است. مفسران و منتقدان فرض می کنند. رالز به روسو و هگل روی می‌آورد، که هر دو تصاویر جذابی از شهروندی درگیر ارائه می‌دهند که شایسته تقلید است.
قانون ملل [کتابشناسی فرانسوی]
نویسنده:
Rawls, John
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
10/18,
حق الناس و "بررسی ایده عقل عمومی" [کتابشناسی اسپانیایی]
نویسنده:
John Rawls
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Paidós,
چکیده :
چکیده ماشینی: این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. بازنگری «ایده عقل عمومی» که در سال 1997 منتشر شد، بازنگری دقیقی از متن بسیار کوتاه‌تری است که نویسنده برای اولین بار چهار سال قبل، در سال 1993 ارائه کرد و نقطه اوج ایده‌های او درباره لیبرالیسم است. در رابطه با برخی از مبرم ترین مشکلات زمان ما. مقاله مورد بحث در نسخه قطعی خود، نحوه تبیین محدودیت های عقل عامه را با در نظر گرفتن مفاهیم دینی و غیردینی به درستی بیان می کند. این گزارش مفصلی از دموکراسی‌های مبتنی بر قانون اساسی مدرن است که بر اساس یک برداشت سیاسی لیبرال، و پذیرش آن‌ها توسط شهروندان خاصی است که چنین دکترین‌هایی را در زمینه‌هایی مانند دین، فلسفه یا اخلاق تحمل نمی‌کنند. «قانون ملل» به نوبه خود از ایده قرارداد اجتماعی شروع می کند و اصول کلی را که می تواند و باید توسط جوامع لیبرال و غیرلیبرال به عنوان یک قاعده کلی برای روابط متقابل آنها بپذیرد، تعیین می کند. به طور خاص، متن تمایز اساسی بین حقوق اساسی بشر و حقوق شهروندان یک دموکراسی لیبرال و قانون اساسی ترسیم می کند. همچنین شرایطی را بررسی می‌کند که بر اساس آن جامعه‌ای از این نوع می‌تواند «عادلانه» با جامعه‌ای که از این اصول پیروی نمی‌کند اعلان جنگ کند و در نهایت، پیش‌فرض‌های اخلاقی مناسب را مورد بحث قرار می‌دهد که می‌تواند به عنوان مبنایی برای ارائه کمک به برخی از افراد غیر فعال باشد. جوامع منطبق بر لیبرالها در معرض شرایط آشکارا نامطلوب سیاسی و اقتصادی قرار دارند.
قانون مردم: با بازبینی ایده عقل عمومی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
John Rawls
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Harvard University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب از دو بخش تشکیل شده است: مقاله "ایده عقل عمومی مورد بازبینی قرار گرفت" که اولین بار در سال 1997 منتشر شد و "قانون مردم" که یک بازنگری عمده از مقاله بسیار کوتاه تری به همین نام است که در سال 1993 منتشر شد. آنها نقطه اوج بیش از پنجاه سال تأمل در مورد لیبرالیسم و برخی از مبرم ترین مشکلات زمان ما توسط جان رالز هستند. «ایده عقل عمومی مورد بازبینی قرار گرفت» توضیح می‌دهد که چرا محدودیت‌های عقل عمومی، مفهومی که برای اولین بار در لیبرالیسم سیاسی (1993) مورد بحث قرار گرفت، محدودیت‌هایی هستند که دارندگان دیدگاه‌های جامع دینی و غیرمذهبی می‌توانند به طور منطقی آن را تأیید کنند. این مفصل ترین گزارش رالز است از این که چگونه یک دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی مدرن، بر اساس یک برداشت سیاسی لیبرال، می تواند و می تواند توسط شهروندان معقولی که به دلایل مذهبی، فلسفی یا اخلاقی خود یک دکترین جامع لیبرال را نمی پذیرند، مشروع تلقی شود. مانند کانت، یا میل، یا خود رالز، «عدالت به مثابه انصاف» که در نظریه عدالت (1971) ارائه شده است. قانون خلق ها ایده یک قرارداد اجتماعی را به جامعه خلق ها تعمیم می دهد و اصول کلی را که می تواند و باید توسط جوامع لیبرال و غیر لیبرال به عنوان معیار تنظیم رفتار آنها نسبت به یکدیگر پذیرفته شود، بیان می کند. به ویژه، تمایز اساسی بین حقوق اساسی بشر و حقوق هر یک از شهروندان یک دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی لیبرال قائل است. این کتاب به بررسی شرایطی می‌پردازد که تحت آن چنین جامعه‌ای می‌تواند به درستی علیه یک «جامعه غیرقانونی» جنگ کند، و زمینه‌های اخلاقی برای کمک به جوامع غیرلیبرال را که تحت فشار شرایط سیاسی و اقتصادی نامطلوب قرار دارند، مورد بحث قرار می‌دهد.
عدالت، لیبرالیسم سیاسی، و فایده گرایی: مضامینی از هارسانی و رالز [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Marc Fleurbaey, Maurice Salles, John A. Weymark
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
عدالت غیر لیبرال [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
David Lewis Schaefer
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Missouri,
چکیده :
ترجمه ماشینی: جان رالز که اغلب به عنوان بزرگترین فیلسوف سیاسی آمریکا در قرن بیستم و مهمترین نظریه پرداز لیبرال پس از جان استوارت میل شناخته می شود، در میان دانشمندان نظریه سیاسی، حقوق و اخلاق از جایگاهی عملاً مقدس برخوردار است. در عدالت غیر لیبرال، دیوید شفر کامل‌ترین چالش را برای دکترین رالز ارائه می‌کند که تاکنون منتشر شده است، و نشان می‌دهد که چگونه آموزه‌های او از سنت اصلی لیبرالیسم مشروطه منحرف می‌شود، همانطور که دولتمردان برجسته آمریکایی از بنیان‌گذاران تا لینکلن و فراتر از آن نمونه‌ای از آن هستند. عدالت غیر لیبرال اولین مروری جامع بر تمامی نوشته های رالز است که بر تداوم اندیشه و نیات او تا حدی بیشتر از سایر محققان تاکید دارد. شفر نقدی اساسی هم از برداشت رالز از فلسفه سیاسی و هم به قضاوت های سیاستی که از «اصول عدالت» خود می گیرد، ارائه می کند. درک زندگی سیاسی نشانه یک بحران بزرگتر در نظریه پردازی سیاسی و فقهی لیبرال معاصر است. اگرچه رالز معمولاً به عنوان یک لیبرال دولت رفاه در نظر گرفته می شود، شفر تأکید می کند که نوشته های او در واقع تجسم دگرگونی ریشه ای لیبرالیسم در جهت آزادی گرایی است که به شدت از سنت لیبرال آمریکایی منحرف می شود. شفر با استناد به شواهد تجربی از تداوم فرصت های سیاسی و اقتصادی در آمریکا، ادعاهای رالز مبنی بر اینکه سیاست ما از بی عدالتی های شدید رنج می برد را به چالش می کشد. او به لحن آخرالزمانی شگفت‌انگیز آخرین نوشته‌های رالز اشاره می‌کند، که در آن رالز حتی این سوال را مطرح می‌کند که آیا وجود انسان در صورت عدم تحقق اصول او ارزشمند است یا خیر. عدالت غیر لیبرال نه تنها نقدی بر برنامه سیاسی و روش شناسی فلسفی رالز است، بلکه دفاع از نظم قانون اساسی آمریکا در برابر نظریه جزمی رالز است، که شفر معتقد است تأثیر فزاینده و مضری بر روی فقه ما گذاشته است. شفر با ترکیب یک تفسیر انتقادی کامل از متون رالز با درگیری گسترده با سنت فلسفه سیاسی و اندیشه سیاسی آمریکا کمک مهمی به درک ما از رالز و کار فلسفه سیاسی می کند.
تحقیقی مختصر در معنای گناه و ایمان: به همراه «درباره دین من» [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
John Rawls
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Harvard University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: جان رالز هرگز چیزی در مورد اعتقادات مذهبی خود منتشر نکرد، اما پس از مرگ او دو متن کشف شد که نور فوق‌العاده‌ای بر این موضوع می‌تاباند. یک تحقیق مختصر در مورد معنای گناه و ایمان، پایان نامه کارشناسی ارشد رالز است که در دسامبر 1942، درست قبل از ورود او به ارتش ارائه شد. در آن زمان رالز عمیقاً مذهبی بود. این پایان نامه اثر مهمی از اخلاق الهیاتی است که هم به خودی خود و هم به دلیل ارتباطش با نوشته های بالغ او مورد توجه است. بیانیه کوتاهی که در سال 1997 تهیه شد، «درباره دین من»، تاریخچه عقاید مذهبی و نگرش های او نسبت به دین، از جمله ترک ارتدکس در طول جنگ جهانی دوم را شرح می دهد. جلد حاضر شامل این دو متن است، همراه با مقدمه ای از جاشوا کوهن و توماس ناگل، که در مورد رابطه آنها با اثر منتشر شده رالز بحث می کند، و مقاله ای از رابرت مرییو آدامز، که این پایان نامه را در زمینه الهیات خود قرار می دهد. این متون تعامل عمیق با دین را نشان می‌دهد که پس‌زمینه دیدگاه‌های بعدی رالز درباره اهمیت جدایی دین از سیاست را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، اعتقادات اخلاقی و اجتماعی که این تز به شکل دینی بیان می‌کند، به شیوه‌هایی روشنگر با ایده‌های اصلی نوشته‌های بعدی رالز مرتبط است. مفاهیم او از گناه، ایمان و اجتماع به طور همزمان اخلاقی و الهیاتی هستند و دیدگاه اخلاقی موجود در نظریه عدالت را به تصویر می کشند. (20090612)
قرائت دوباره تاریخ اخلاق: مقالاتی در مورد جان رالز [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Andrews Reath, Barbara Herman, Christine M. Korsgaard
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقالات این جلد رویکردی به تاریخ فلسفه اخلاقی و سیاسی ارائه می دهد که از جان رالز الهام گرفته است. ویژگی بارز این رویکرد پرداختن به مسائل هنجاری ماهوی در فلسفه اخلاق و سیاسی از طریق تحلیل متون و نظریات شخصیت‌های اصلی تاریخ موضوع: ارسطو، هابز، هیوم، روسو، کانت و مارکس است. مشارکت‌کنندگان با بازسازی هسته این نظریه‌ها به گونه‌ای که از دغدغه‌های نظری معاصر مطلع می‌شود، نشان می‌دهند که چگونه تاریخ موضوع منبعی برای درک مسائل کنونی و همیشگی در فلسفه اخلاق و سیاسی است.
  • تعداد رکورد ها : 798