جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1472
حقوق الإنسان من سقراط إلى ماركس: أرسطو, أبیقور، أفلاطون, إبيكتيت, توما الإكويني, توماس هوبز, جون لوك, مونتیسكيو, ج. جاك روسو, أوجست كونت, هيجل, كارل ماركس ... وثايق
نویسنده:
سیلوین ماتون؛ ترجمه: محمد الهلالي
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
صلصال,
منبع کتاب تاریخ فلسفه ذهن: روانشناسی فلسفی از افلاطون تا کانت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Simo Knuuttila, Juha Sihvola
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
نقطه آغازین پورفیری به قلمرو ذهن: درآمدی بر فلسفه نوافلاطونی فلوطین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kenneth Sylvan Guthrie
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Phanes Pr,
ذات یا «بود» عالم از دیدگاه شوپنهاور و کارکرد معرفتی هنر در آن با تأملی در فلسفه افلاطون
نویسنده:
سیمین اسفندیاری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
شوپنهاور این عالم را پدیداری می‌داند که تجلی شئ فی‌نفسه است و شئ فی‌نفسه یا به عبارتی «بود» عالم، چیزی نیست جز اراده که باطن جهان و نه چیزی برتر از جهان است. جهان فلسفی او از سه مرتبه‌ی اراده، ایده و پدیدارها تشکیل شده است. اراده بنیاد و اساس فلسفه شوپنهاور را شکل می‌دهد که هستی ظهور آن است. شوپنهاور ایده را ناب‌ترین تصویرِ شیء فی‌نفسه یا اراده می‌داند؛ به‌عبارت‌دیگر مستقیم‌ترین تعین اراده جهان نمونه‌های عالم معقولات است که در فلسفه افلاطون مثل خوانده می‌شود و مخلوقات سایه و نسخه‌ای از آن اصل هستند. از نگاه شوپنهاور مثال افلاطونی واسطه میان اراده به‌عنوان شئ فی‌نفسه و پدیدار است. البته مثال افلاطونی معقول است؛ حال‌آنکه عقل به اراده شوپنهاور راهی ندارد، بلکه هنر می‌تواند شئ فی‌نفسه و اراده را به‌خوبی درک کند. در این مقاله به روش توصیفی – تحلیلی سعی شده است بعد از تبیین عالم پدیدار و شئ فی‌نفسه از دیدگاه شوپنهاور، به اهمیت و جایگاه هنر، مراتب هنر و کارکرد معرفتی آن در اندیشه شوپنهاور با تأملی در فلسفه افلاطون و دیدگاه او پیرامون رابطه هنر با درک حقیقت عالم پرداخته شود.
صفحات :
از صفحه 27 تا 51
کیهان و ادراک در تیمائوس افلاطون: در چشم طوفان شناختی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mark Eli Kalderon
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
گذرگاه باریک: افلاطون، فوکو و امکان فلسفه سیاسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Glenn Ellmers
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Encounter Books,
فلسفه بازیگوش و سفسطه جدی: خوانشی از "اتیدموس" افلاطون [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Georgia Sermamoglou-Soulmaidi
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب با در نظر گرفتن جنبه های نمایشی و فلسفی آن، تفسیری از اوتیدموس افلاطون به عنوان یک قطعه ادبی یکپارچه ارائه می دهد. هدف این کتاب عدالت در مورد یک اثر عمده افلاطونی است که تاکنون به نسبت کمی مورد توجه قرار گرفته است. به‌جز بخش‌هایی از گفت‌وگو که در آن سقراط استدلالی در مورد تعقیب eudaimonia ارائه می‌کند، به نظر می‌رسد که Euthydemus تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. دلیل این امر این است که بسیاری از اهمیت فلسفی اثر در زیر پرده ای از کمدی آشوبگرانه پنهان است. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه خوانش دیالوگ در کل، به جای تمرکز محدود بر صحنه‌های سقراطی، بر پرسش‌های فلسفی اصلی اثر روشن می‌شود. این استدلال می کند که اتیدموس نه تنها به تفاوت های بین سقراط و سوفسطائیان، بلکه به شباهت های واقعی و ادعایی بین آنها نیز اشاره می کند. صحنه‌های کادربندی دقیقاً در مورد این جنبه از گفت‌وگوی درونی توضیح می‌دهند، با کریتو هنوز فلسفه و ارستیک کمی قبل از پایان بحثش با سقراط. از این رو سؤالی که در اتیدموس رسوخ می کند در پایان گفت و گو دوباره مطرح می شود: به درستی چه چیزی را باید فلسفه نامید؟
فلسفه سیاسی ماقبل لیبرال رالز و افلاطون، ارسطو، آگوستین، آکویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Daniel A. Dombrowski
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill,
نظریه فیزیولوژیکی و دکترین میانگین در افلاطون و ارسطو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Theodore James Tracy
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter Mouton,
  • تعداد رکورد ها : 1472