جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 20
سنت در گذار: حجای و زکریا 1-8 در مسیر الهیات عبری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mark J. Boda, Michael H. Floyd
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury T&T Clark ,
الهیات کتاب پادشاهان
نویسنده:
Keith Bodner
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : پادشاهان 1 و 2 روایتی حماسی را باز می کند که داستان طولانی تجربه اسرائیل با سلطنت نهادی را به پایان می رساند، مجموعه ای از وقایع که با به قدرت رسیدن سلیمان و تأسیس معبد اورشلیم آغاز می شود، از طریق تقسیم به شمال و جنوب حرکت می کند و منجر می شود. به طور اجتناب ناپذیری نسبت به نابودی ملت و گذر به تبعید در بابل. کتاب Theology of the Book of Kings اثر کیت بودنر خوانشی از روایت را با توجه به پیچیدگی های ادبی و ظرافت های الهیاتی آن فراهم می کند، زیرا بازیگران شخصیت ها - از دربارهای سلطنتی گرفته تا مناطق روستایی - به گونه های مختلف به چالش کشیده می شوند تا در برابر مسیر وسوسه انگیز سیاسی و سیاسی مقاومت کنند. تسهیلات معنوی و در عوض حفظ وفاداری به عهد خود با خدا. در گفت و گو با طیفی از مفسران معاصر، این مطالعه کاوشی مقدماتی در مورد برخی از سؤالات الهیاتی است که از روایت پادشاهان ناشی می شود، در حالی که جوامع مذهبی معاصر را به تعامل عمیق تر با این روایت پایدار از قابلیت اطمینان الهی در میان مکر و درنده بودن انسانی دعوت می کند.
نسبت عمران پدر حضرت موسي عليه السلام و عمران پدرحضرت مريم سلام الله عليها چگونه است و آيا مريم مادر عيسي ـ عليه السّلام ـ از نسل بني اسرائيل است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
براي پاسخ به سؤال فوق ذكر اين مقدمه لازم است كه اسرائيل لقب حضرت يعقوب عليه السلام مي باشد و به اولاد حضرت يعقوب عليه السلام «بني اسرائيل مي گويند. تعداد اولاد حضرت یعقوب عليه السلام دوازده نفر بوده است و اين تعداد در قرآن هم ذكر شده است، زيرا حضر بیشتر ...
آیا بنی اسرائیل - که از فرزندان پیامبران بودند - چنین جرأتی را داشتند که به کشتن پیامبران هم‌نژاد خود اقدام کنند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بنی‌اسرائیل؛ پیامبر زادگانی بودند که آیات بسیاری در مورد آنها نازل شده است. قرآن کریم در کنار بیان برخی فضیلت‌ها،[1] در موارد بسیاری آنان را به شدت توبیخ کرده است. در یکی از این آیات، خداوند می‌فرماید: مهر ذلت و خوارى بر [پیشانى] آنان زده شد و به خشم بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
سازوکارهای انتقال جایگاه و کارکردهای پیامبران در ادیان ابراهیمی
نویسنده:
محمدرضا وصفی، روح‌اله شفیعی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان,
چکیده :
در ادیان ابراهیمی، پیامبران جایگاه بسیار ارزشمند و برجسته­ای دارند، اما آیا با مرگ آنان، جایگاه و کارکردهایشان نیز پایان می‌پذیرد؟ نوشتار حاضر، در پی یافتن پاسخی برای این پرسش، با رویکردی تطبیقی و تاریخی، به بررسی متون مقدس ادیان ابراهیمی می­پردازد و ضمن بازشناسی سه ساز و کار عمده برکت، وراثت و وصایت برای پدیده انتقال جایگاه و کارکردهای پیامبران، ویژگی­های هر یک را بازگو، و دو نمونه مشخص از ساز و کار وصایت در دستگاه اندیشه یهودی و مسیحی را بررسی می‌نماید. بر پایه بررسی­های این نوشتار، می­توان پدیده انتقال جایگاه و کارکردهای پیامبران، و سه ساز و کار متفاوت یادشده را، از ویژگی­های مشترک ادیان ابراهیمی به ­شمار آورد.
صفحات :
از صفحه 135 تا 166
چرا پیامبران دین های ابراهیمی، که توسط قرآن تأیید می شوند، همه از قوم بنی اسرائیل هستند، چرا خدا این پیامبران را از این طایفه انتخاب کرد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : قرآن تمام پیامبران الاهی را به دلیل هدف مشترکشان تأیید می نماید، چه ماجرای آنان در این کتاب آسمانی بیان شده باشد و چه نامی از آن پیامبران در آن وجود نداشته باشد و این گونه نیست که تمام انبیای یاد شده در قرآن، حتی منادیان دین ابراهیمی، از بنی ا بیشتر ...
نقباء بنی اسرائیل چه کسانی هستند؟ و آیا یوشع بن نون از آنان است؟ و آیا همهٔ آنان در یک زمان بوده ‌اند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
كلمهٔ «نقباء»، از ریشهٔ «نقب»، جمع «نقیب» است،[1] و «نقب» وقتى در مورد ديوار و يا پوست به كار مى‏ رود، معناى كلمه «ثقب» در مورد چوب را مى‏ دهد؛ یعنی سوراخ کردن چوب، و نقيب به معناى كسى است كه از قومى آمار مى ‏گيرد، و از حال مردم جويا می شود.[2] و به بیشتر ...
آیا دین و آئین حضرت موسی و حضرت عیسی ـ علیهما السّلام ـ منطقه‌ای بوده یا جهانی؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
تمام پيامبران يك هدف و مقصد داشتند و با هم هيچ اختلافي نداشتند و تكذيب يك پيامبر تكذيب همة آنهاست. «كَذَّبَتْ قَوْمُ نُوحٍ الْمُرْسَلِينَ؛[1] قوم نوح همة انبياء را تكذيب كردند» و اينكه همة پيامبران در يك خط حركت مي‌كردند و هدف آنها اين بود كه عموم مر بیشتر ...
بررسی و تحلیل مبانی اخلاقی عهد عتیق با توجه به آموزه معاد
نویسنده:
سمیه عمادی اندانی، اعظم پرچم
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی,
چکیده :
جوهر تعالیم اخلاقی عهد عتیق، شباهت انسان به خداوند است که از طریق عمل به شریعت در زندگی دنیوی محقق می‌گردد. ازاین‌رو در تورات، اخلاق و شریعت با یکدیگر رابطه‌ا‌ی ناگسستنی دارند و طرح تربیتی حیات مقدس را فراهم می‌آورند. قداست دارای دو بعد سلبی و ایجابی است که نفیاً مستلزم تقوا و دوری جستن از همه چیزهایی است که مخالفت با اراده خداست و اثباتاً خود را وقف عبادت او کردن است. آنچه این مقاله بدان اهتمام می‌ورزد، تحلیل مفاهیم تشبه به خدا، قداست، توحید، عدالت، تقوا و برگزیدگی در عهد عتیق با توجه به آموزه معاد‌ است. ازجمله رهیافت‌های مهم مقاله حاضر این است که از طرفی اخلاق در عهد عتیق بر محور قداست، توحید، عدالت، شریعت و تقواست و برگزیدگی قوم یهود براساس ایمان به خدا و رعایت عهد و میثاق است و مطلق نیست. از طرفی دیگر، بیشتر آموزه‌های دینی و اخلاقی در راستای آبادانی حیات دنیوی است و اسفار خمسه فاقد هرگونه اندیشه‌ صریح نسبت به عالم آخرت به‌عنوان تضمینی برای اجرای ارزش‌های اخلاقی است و پهنای این آموزه‌ در عهد عتیق به گستردگی قوانین شریعتی و آموزه‌های عبادی نیست!
صفحات :
از صفحه 139 تا 166
  • تعداد رکورد ها : 20