جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
3-اصطلاحنامه ادیان ، فرق و مذاهب religions and schools of thought
>
2. فرق sects
>
فرق اسلامی (فرق)
>
7- فرق جدید
>
سلفیه (فرق اسلامی)
>
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 120
عنوان :
بررسی انتقادی معرفت شناسی از منظر ابن تیمیه
نویسنده:
غیور الحسنین
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حس
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
عقل(منطق)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
الهیات و معارف اسلامی
,
درباره ابن تیمیه
,
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
چکیده :
معرفت شناسی سنگ بنیاد برای همه ی علمهاست، وآن علمها در اطراف این علم می چرخند. وجهان بینی وایدئولوژی هر مکتب فکری عقدی مبتنی بر معرفت شناسی است. وگروه وهابی سلفی راه وروش خاصی در اسلام دارند، مانند تکفیر مسلمان ها وتخریب قبور وامثال آن. وراه وروش خاص آنها بر دیدگاه ها ونظریه های ابن تیمیه استوار است. وبرای فهمیدن دیدگاه هایش بر خود لازم می دانیم به فهمیدن نظریه هایش در معرفت شناسی، وامکان ندارد بر نظریه هایش نقد کنیم مگر در میان دیدگاه های معرفت شناسی آن بتوانیم نقد کنیم. پس این پایان نامه رأی ابن تیمیه را در معرفت شناسی بررسی می کند. ورویکردی که محقق در تحقیق خود بر آن اعتماد می کند آن رویکردی توصیفی وتحلیلی است.ما در دوران بحث وبررسی به این نتیجه رسیدیم که منشأ علم ودانش از منظر ابن تیمیه وحی است که بر رسول -صلی الله علیه وآله وسلم- نازل شد وابن تیمیه آن را از راویان حدیث می گیرد. ومعتقد است که چیزی که رسول -صلی الله علیه وآله وسلم-آورده اند، وصحابه وتابعین از آن فهمیده اند حجت است، وما به این علمها احتیاج نداریم. واین مطلب مخصوص ابن تیمیه است که می گوید محسوس ومتخیّل موجود است، وچیزی که قابل احساس نیست وجود ندارد. وعقل وخیال ووهم را به حس ارجاع می دهد. پس معرفت حسی نزد او محور اصلی است، وخیلی اهمیتی دارد. وملاک در اختلاف نص است نه عقل.ابن تیمیه نظریه ی نومینالیسم را در معرفت شناسی مبنا قرار داده، وباور دارد که وجود واقعی خارج از ذهن است که آن وجود واقعی از جزئیات وموجودات معیّن ومشخّص تشکیل شده است، وکلّیات در خارج هرگز وجود ندارند. ودر حقیقت ابن تیمیه فکر نومینالیسم را به بالا ترین مقام رسانده حتی در زمینه شریعت نیز آن را قرار داده است. وموجودات ملکوتی در نظرش موجودات معین ومشخص هستند که در میان آنها ذات الهی وجود دارد. واز اینجا فهمیده می شود که او قائل به موضوع جسمانیت شده است.وتاکید می کند بر این مطلب که مقدم بودن شرع بر عقل همیشه در تعارض واجب است، چون عقل تصدیق می کند خبری را که شرع می دهد، وشرع در هر خبری که عقل می دهد تصدیق نمی کند.وابن تیمیه علم حضوری را از اساس انکار می کند. بنابر این از خودِ علم نفس که علم حضوری است انکار می کند. بلکه تفاوت می گذارد بین علم نفس ووجود نفس. ویقین دارد که خودِ وجود نفس خالی از علم است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابن تیمیه و صفات الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Farid Suleiman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Brill Academic,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
صفات الهی
,
صفات خدا
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
صفات الهی
چکیده :
ترجمه ماشینی: فرید سلیمان در کتاب ابن تیمیه و صفات خدا، بررسی جامعی از دیدگاه ابن تیمیه درباره خدا و صفات او ارائه میکند و موقعیت او را در بحثهای قرن گذشته در مورد این موضوع پرتنش کلامی بیان میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابن تیمیه علیه منطقیان یونانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Wael B. Hallaq (وائل ب. حلاق)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
بدعتهای ابن تیمیه
,
تاریخ منطق
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
منطق در قرون وسطی
,
ایرادات ابن تیمیه بر منطق
,
نقد دینی علم منطق
,
مخالفت با علم منطق
چکیده :
ترجمه ماشینی: ابن تیمیه، یکی از بزرگترین و پرکارترین متفکران اسلام قرون وسطی، منطق یونانی را مسئول نتایج متافیزیکی «بدعت آمیز» فلاسفه، متکلمان، عرفا و دیگران اسلامی می دانست. برخلاف غزالی که مابعدالطبیعه فلسفی را رد می کرد، اما منطق را پذیرفت، ابن تیمیه این دو را به طور ناگسستنی مرتبط می دانست. بنابراین او تصمیم گرفت تا منطق فلسفی را رد کند، وظیفه ای که در یکی از ویرانگرترین حملاتی که تا به حال علیه نظام منطقی مورد حمایت یونانیان اولیه، مفسران بعدی و پیروان مسلمان آنها انجام شد، به اوج رسید. استدلال او مبتنی بر رویکردی تجربی است که از بسیاری جهات نشانگر فلسفههای تجربهگرایان بریتانیایی است. ترجمه حلاق، با مقدمه ای اساسی و یادداشت های گسترده، برای اولین بار اثر مهمی را در اختیار مخاطبان وسیع تری قرار می دهد که مورد توجه متخصصان فلسفه باستان و قرون وسطی و مورخان منطق و فلسفه تجربه گرایانه و همچنین محققان خواهد بود. اسلام و اندیشه خاورمیانه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابن تيمية وموقفه من الفكر الفلسفي
نویسنده:
عبد الفتاح أحمد فؤاد
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اسکندریه - مصر: دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
ابن تیمیه
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
مخالفان فلسفه
,
عقاید ابن تیمیه
,
اندیشه ابن تیمیة
چکیده :
این کتاب شامل مقدمه ای بر شیخ اسلام ابن تیمیه و آثار او و موضع وی در مورد اندیشه فلسفی است که برخی از فرقه های اسلامی به آن مشغول بودند، به ویژه: معتزله، اشعری و متکلمان شیعه، فیلسوفانی مانند فارابی، ابن سینا. و ابن رشد و صوفیان از اولین زاهدان و پیروان آنان مانند حارث المحسبی و غزالی و فلسفه آنها ابن عربی و فرزند هفتاد سال. این کتاب نشان میدهد که ابن تیمیه نسبت به این عقیده حسادت میورزید، روحیه انتقادی عمیق داشت و نسبت به مخالفان خود منصف بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تئودیسه خوش بینی دائمی ابن تیمیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Hoover
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
BRILL ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن تیمیه
,
عدل الهی
,
تئودیسه
,
الهیات
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
فلسفه دین
شابک (isbn):
9789047420194
چکیده :
چکیده ماشینی : فقیه مسلمان ابن تیمیه (متوفی 1328) در مجادله با فلسفه اسلامی، کلام و عقلانی کردن عرفان مشهور است، اما سهم کلامی مثبت او به خوبی درک نشده است. این مطالعه جامع در کلام ابن تیمیه به رفع این نقص کمک می کند. بیان و تحلیل نوشته های ابن تیمیه در مورد عدل و غرض حکیمانه خداوند، عزم الهی و عاملیت انسانی، مسئله شر و روش فقهی در آموزه های کلامی نشان می دهد که او تئودیکی خوش بینی را بیان می کند که در آن خداوند در ذات خود همواره بهترین های ممکن را اراده می کند. جهان از ابدیت این امر تئودیسه ابن تیمیه را از اراده گرایی الهی اشعری، تئودیسه اختیاری معتزلیان و خدای اساساً بی زمان دیگر خوش بینانی مانند ابن سینا و ابن عربی جدا می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقل، وحی و بازسازی عقلانیت: تقی الدین ابن تیمیه (متوفی 728/1328) و کتاب «درء تعارض العقل و النقل» یا «رد تناقض عقل و وحی» [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Carl Sharif El-Tobgui,Robert Wisnovsky (Supervisor2), Wael Hallaq (Supervisor1)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
وضعیت نشر :
McGill University,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عقل و دین
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
وحی و عقل
چکیده :
ترجمه ماشینی: این پایان نامه به بررسی خطوط کلی تلاش ابن تیمیه برای حل «تعارض» عقل و وحی در اسلام قرون وسطی متاخر در 10 جلد، 4000 صفحه مگنوم اثرش، دار تعارض العقل و النقل می پردازد. یا ابطال تضاد عقل و وحی، با شکستن و بازسازی نظام مند مقولات اساسی که بحث بر اساس آن ها شکل گرفته است. تعارض ادراک شده بین وحی و عقل بر تفسیر تعدادی از صفات الهی متمرکز است که فلاسفه و معتزله آن را از نظر عقلی غیرقابل دفاع می دانند، زیرا تصدیق آنها مستلزم تشبیه غیر قابل قبول خداوند با موجودات مخلوق است. این موضع در «قانون کلی» متکلم اشعری فخرالدین رازی به اوج رسید، که بیان میکند هرگاه تعارضی بین وحی و عقل پیش آید، باید به حکم عقل اولویت داده شود و وحی از طریق تفسیر استعاری. تاویل ابن تیمیه با پاسخی جامع با این ادعاها مقابله میکند و به تمامیت منطقی قانون جهانی حمله میکند، اما در عین حال هرمنوتیکی خودبسنده از نظر متنی را بیان میکند و اصلاح ریشهای از هستیشناسی فیلسوفان، بهویژه نظریه واقعگرایانه کلیات آنها را ایجاد میکند. سردرگمی بین آنچه به طور منطقی در ذهن وجود دارد و آنچه از نظر هستی شناختی در واقعیت خارجی وجود دارد. این به نوبه خود به او اجازه می دهد تا معرفت شناسی جدیدی را بر اساس سه راه اصلی برای کسب دانش، یعنی «هیس» یا ادراک حسی بسط دهد. «خبر» یا نقل گزارش (به ویژه وحی). و «عقل» یا علم عقلی (اعم از فطری و استنتاجی). این منابع معرفتی با مکانیسم تواتور تأیید میشوند و با مفهوم گستردهای از فطره در زیر کمربندی قرار میگیرند. عناصر ناهمگون نظریه زبان ابن طیه، هستی شناسی و معرفت شناسی او در نهایت به ترکیبی می پیوندند که هدف آن تطبیق یک تصدیق گرایی قوی و منطقی قابل دفاع در برابر صفات الهی است و در عین حال از تشبیهی که عموماً توسط متأخران فرض شده است اجتناب می کند. سنت به طور اجتناب ناپذیری مستلزم آن است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابن قیم جوزیه و صفات الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Miriam Ovadia (میریام اوادیا)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
BRILL,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
صفات الهی
,
صفاتیه (مذاهب کلامی)
,
صفات خدا
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
صفات الهی
,
کتاب الصواعق المرسلة (ابن قیم)
چکیده :
ترجمه ماشینی: میریام اوادیه در کتاب ابن قیم الجوزیه و صفات الهی بحث کاملی را در مورد روش شناسی هرمنوتیکی به کار رفته در الهیات محقق سنت گرای حنبلی ابن قیم الجوزیه (متوفی 1350)، برجسته ترین شاگرد تمیّه (ابن) ارائه می دهد.در سال 1328). اوادیا با تمرکز بر کار حجیم ابن قیم - اما تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته - در مورد انسان گرایی، الصواعق المرسلة، شیوه عمل او را در حمله خود به چهار عقیده عقل گرایانه بنیادی بررسی می کند و در عین حال نظام مندی دین را توسط ابن قیم نشان می دهد. و گفتمان نظری اوادیا با زمینه سازی الصواعق المرسلة با نوشته های مرتبط متفکرانی که پیش از ابن قیم بودند، استفاده خود را از اصطلاحات و استدلال های کلامی آشکار می کند. بنابراین، او یک بیانیه الهیاتی را که علیه نخبگان اشعری معاصر مملوک دمشق بود، تألیف کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق کلامی ابن تیمیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sophia Vasalou
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن تیمیه
,
مبنای ابن تیمیه
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
عقاید ابن تیمیه
,
درباره ابن تیمیه
,
اندیشه ابن تیمیة
,
اندیشه اخلاقی ابن تیمیه
,
اخلاق کلامی
چکیده :
ترجمه ماشینی: نماد جنبشهای بنیادگرای امروزی، پاکاندیش مذهبی آتشین، مجادلهگر خستگیناپذیر علیه مکاتب فکری زمان خود - ابن تیمیه که ما میشناسیم متفکری است که اغلب با نگرشهای سخت و موضعگیریهای جزمی همراهش میکنیم. با این حال ابن تیمیه دیگری وجود دارد که در صفحات آثار او برجسته می شود، متفکری که خود را به عنوان استاد رسانه و مدافع هماهنگی عقل انسانی و ایمان دینی می سازد. هدف این کتاب این است که با بررسی دقیق اندیشه اخلاقی ابن تیمیه، هویت فکری او را روشن کند. متفکران مسلمان پیشین که در مورد ارزش اخلاقی بحث می کردند، با تعدادی از سؤالات اصلی به کار گرفته شده بودند. چه چیزی اعمال را درست یا نادرست می کند؟ انسانها چگونه آن را می شناسند؟ و رابطه خداوند با معیارهای ارزیابی که ذهن انسان تشخیص می دهد چیست؟ بررسی درگیری ابن تیمیه با این گونه پرسشها میتواند در مورد برنامه فکری او و بهویژه نقش عقل و مفهوم محوری فطرت انسان در این برنامه به ما بیاموزد. همچنین میتواند در مورد رابطه ابن تیمیه با چشمانداز فکری زمان خود به ما بیاموزد، و ما را در مقابل مجموعهای غنی از بحثهای اخلاقی قرار میدهد که در الهیات، فلسفه و نظریه حقوقی در دوره کلاسیک آشکار میشوند. در عین حال، خوانش دقیق اخلاق ابن تیمیه، ما را دعوت میکند که نه تنها با محتوای اندیشه او، بلکه با شکل آن و بهویژه با ویژگیهایی از نوشتههای او که تلاشهای ما برای یکسانسازی اندیشههای او را شکستهاند، مواجه شویم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلام، فلسفه و حقوق اسلامی مناظره با ابن تیمیه و ابن قیم جوزیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Birgit Krawietz, Georges Tamer
نوع منبع :
کتاب , مناظره،گفتگو و میزگرد
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
de Gruyter ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
تاریخ کلام اسلامی
,
الهیات
,
13. علم کلام
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
ابن قیم جوزیه
شابک (isbn):
9783110285345
چکیده :
ترجمه ماشینی: مجموعه بی نظیری از مطالعات، جلد حاضر، موضوعات محوری اندیشه های ابن تیمیه (661/1263-728/1328) و ابن قیم جوزیه (691/1292-751/1350) و ارتباط اندیشه های آنها را روشن می کند. جوامع مختلف مسلمان با بررسی مواضع آنها در الهیات، فلسفه و حقوق اسلامی، مشارکتها طیف وسیعی از موضوعات را مورد بحث قرار میدهند، مانند قانون و نظم. اجبار الهی انسانها; ابدیت مجازات معاد؛ درمان اصطلاحات صوفیانه; و نگرش صحیح اسلام نسبت به مسیحیت. شایان ذکر است، بخشی از کتاب به تحلیل مبارزه ابن تیمیه له و علیه عقل و همچنین تصویر او به عنوان یک فیلسوف در اندیشه اسلامی معاصر اختصاص دارد. چندین مقاله میراث تأثیرگذار هر دو متفکر را در شکلدهی گفتمان اسلامی در مواجهه با چالشهای مدرنیته ارائه میکند. این جلد به ویژه برای دانشجویان و دانش پژوهان معارف اسلامی، فلسفه، جامعه شناسی، الهیات و تاریخ عقاید مفید خواهد بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درسگفتار کلام - مشهد 1395 - مبانی فکری ابن تیمیه و وهابیت - 1
نوع منبع :
فیلم , درس گفتار،جزوه وتقریرات
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
19. مسایل کلامی
,
بدعتهای ابن تیمیه
,
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
,
13. علم کلام
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
وهابیت (فرق کلامی)
,
01- صحیح بخاری
,
درباره ابن تیمیه
,
درسگفتار / سخنرانی حوزوی
,
درسگفتار / سخنرانی کلام اسلامی
کلیدواژههای فرعی :
شیعه (اعم، مذاهب کلامی) ,
اشاعره (اهل سنت) ,
عقاید اشاعره ,
عقیده تجسیم ,
معتزله (اهل سنت) ,
اصول اشاعره ,
عالم برزخ ,
عقاید شیعه امامیه ,
تجسیم ,
تاریخ وهابیت ,
مبانی فکری ابن تیمیه و وهابیت (کلام) ,
پیدایش وهابیت (کلام) ,
انکار برزخ (کلام) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 120
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید