چکیده :
ترجمه ماشینی :
این مطالعه آموزههای نویسنده ادونتیست روز هفتم اوایل قرن بیستم، m.
l.
andreasen را در رابطه با کمال نسل آخر که خدا را در جدال بزرگ بین خیر و شر اثبات میکند، تجزیه و تحلیل میکند و دیدگاههای آندریسن را با مفاهیم مرتبط در نوشتههای نویسندگان قبلی adventist مقایسه میکند.
هدف
هدف محدود این مطالعه تلاش برای ردیابی پیشایندهای احتمالی الهیات نسل آخر آندریسن در نوشتههای دیگر ادونتیستها، به منظور تعیین درجه یکتایی یا تنوع در دیدگاههای آندریسن است.
با استفاده از این تحلیل تاریخی- زمینهای، روابط بین دیدگاههای آندریسن و سایر نویسندگان برجسته ادونتیست، مانند جوزف بیتس، الن وایت، جی.
ان.
اندروز، اوریا اسمیت، ای.
از آنجایی که نوشتههای ادونتیست غیر آندریسن پس از آندریسن در سال 1937، the sanctuary service مورد بررسی قرار نگرفته است، واکنش بعدی به مفاهیم نسل آخر آندریسن در این مطالعه مورد بررسی قرار نگرفته است.
علاوه بر این، بررسی اعتبار یا اساس کتاب مقدس الهیات نسل نهایی خارج از محدوده این کار است.
منابع
کتابها و مقالات منتشر شده آندریسن برای دیدگاههای نسل آخر او مورد بررسی قرار گرفت، که بهطور کامل در فصل ماقبل آخر او در سال ۱۹۳۷ the sanctuary service با عنوان «آخرین نسل» بیان شده است.
منبع ثانویه اصلی مورد استفاده، پایان نامه کارشناسی ارشد دوایت اریک هاینس در مورد الهیات نسل آخر آندریسن بود.
دسته بندی هاینس از نقوش آندریاسنی برای اهداف این مطالعه اقتباس شد.
دیدگاه های دیگر نویسندگان پیش از 1937 ادونتیست عمدتاً با کمک کتابخانه های دیجیتالی مورد تحقیق قرار گرفت.
دو مجموعه اصلی مورد استفاده عبارت بودند از: (1) ویرایش دوم adventist pioneer’s words of the pioneers و (2) نسخه 3.0 از ellen g.
white estate the complete published ellen g.
white writings.
آرشیو اسناد آنلاین دفتر بایگانی و آمار کنفرانس عمومی ادونتیستهای روز هفتم نیز مکان یابی چند سند کلیدی را که در سایر مجموعهها یافت نمیشوند، ممکن کرد.
نتیجه گیری
این مطالعه تمام مؤلفه های اساسی الهیات نسل آخر آندریسن را که توسط نویسندگان قبلی ادونتیست بیان شده بود، یافت.
در رابطه با غلبه کامل بر گناه از جانب مؤمنانی که انتظار ترجمه را داشتند، در طول دوره مورد بررسی مطابقت نسبتاً ثابتی مشاهده شد.
توافق کمتری در مورد رابطه بین پاک کردن گناهان آخرالزمان و بلوغ آخرالزمان قدیسان مشاهده شد، با a.
t.
jones و andreasen که ارتباط واضحی مشاهده کردند، در حالی که الن وایت به طور قابل توجهی از پیوستن صریح به این دو پایان خودداری کرد.
پدیده های زمانی با توجه به رابطه بین غلبه آخرالزمان بر مقدسین و اثبات خدا در مجادله او با شر، تطابق بسیار کمتری مشاهده شد.
در حالی که به نظر می رسد پیشایندهای این بخش از الهیات آندریسن در چندین قسمت از الن وایت ذکر شده است، اما در نوشته های ای.
جی واگونر کاملاً واضح است.
در سالهای پس از ۱۸۸۸، به نظر میرسد که دیدگاه واگنر درباره اثبات آخرالزمان خدا بر اساس غلبه بر قوم او، در حال گسترش است، همانطور که در نوشتههای دبلیو.
این مطالعه نتیجه میگیرد که در حالی که آندریسن مفاهیمی را که الهیات نسل آخرش بر آن استوار است ابداع نکرده است، اما آنها را در یک سناریوی آخرالزمان قرار داده است که به وسیله آن قدیسان آخر زمان را به طور جدیتری به نتیجه جدال کیهانی مرتبط میکند.
نسبت به هر نویسنده قبلی ادونتیست.
this study analyzes the teaching of the early twentieth-century seventh-day adventist writer m.
l.
andreasen regarding a final-generation perfection that vindicates god in the great controversy between good and evil, comparing andreasen’s views with related concepts in the writings of previous adventist writers.
purpose
the study has the limited objective of attempting to trace possible antecedents for andreasen’s final-generation theology in the writings of other adventists, in order to determine the degree of uniqueness or variance in andreasen’s views.
by means of this historical-contextual analysis, relationships are clarified between andreasen’s views and those of other prominent adventist writers, such as joseph bates, ellen white, j.
n.
andrews, uriah smith, e.
j.
waggoner, and a.
t.
jones.
since non-andreasen adventist writings subsequent to andreasen’s 1937 the sanctuary service are not examined, later reaction to andreasen’s last-generation concepts is not addressed by this study.
further, an examination of the validity, or biblical foundation, of final-generation theology lies outside the scope of this work.
sources
andreasen’s published books and articles were examined for his final-generation views, which are stated most fully in the penultimate chapter of his 1937 the sanctuary service, entitled “the last generation.” the principal secondary source used was dwight eric haynes’s m.a.
thesis on andreasen’s final-generation theology; haynes’s categorization of andreasenian motifs was adapted for the purposes of this study.
the views of other, pre-1937 adventist writers were researched primarily with the aid of digitized libraries; the two primary collections used were (1) the second edition of the adventist pioneer library’s words of the pioneers and (2) version 3.0 of the ellen g.
white estate’s the complete published ellen g.
white writings.
the online document archives of the office of archives and statistics of the general conference of seventhday adventists also made possible the location of a few key documents not found in the other collections.
conclusions
this study found all of the basic components of andreasen’s final-generation theology expressed by previous adventist writers.
in regard to complete overcoming of sin on the part of believers anticipating translation, a rather consistent correspondence was observed over the period investigated.
less agreement was seen regarding the relationship between an end-time blotting out of sins and an end-time maturation of the saints, with a.
t.
jones and andreasen seeing a clear connection, while ellen white, significantly, refrained from explicitly joining these two end-time phenomena.
with attention was turned to the relationship between the end-time overcoming of the saints and the vindication of god in his controversy with evil, much less correspondence was observed.
while antecedents for this part of andreasen’s theology seem implied in several passages from ellen white, they become quite explicit in the writings of e.
j.
waggoner.
in the post-1888 years, waggoner’s view of an end-time vindication of god based on the overcoming of his people, seems to have been spreading, as witnessed in the writings of w.
w.
prescott, i.
h.
evans, and uriah smith.
the study concludes that while andreasen did not invent the concepts on which his final-generation theology is based, he did craft them into an end-time scenario by which he links the end-time saints to the outcome of the cosmic controversy much more emphatically than does any previous adventist writer.
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/1725/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Final Generation; Theology; Milian Lauritz Andreasen; Seventh-day Adventist; Religion; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
363 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی