جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های مقاله
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
5000
تعداد رکورد ها : 97114
عنوان :
بررسی تطبیقی تزاحمِ تحصیل علم و رسالت مادری در کمال انسانی زن با رویکرد اخلاق کاربردی
نویسنده:
مریم رستگار، رضا نوروزی، علی پیرهادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
جایگاه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان و نقش آنان در زندگی اجتماعی، امری مؤثّر و تعیینکننده است و بررسی و مطالعۀ این امر، با توجه به استعدادها و ظرفیتهای وجودی آنان، امری ضروری است. رسالت مادری و تربیت فرزند از قابلیتهای ویژۀ زن، از کمالات اختصاصی و تکلیفی الهی بر دوش اوست که توجه وافی به آن، نیازمند اختصاص فرصت کافی است. از سویی، بهرغم تعدّد راههای وصول به کمال حقیقی، هر انسانی، آگاهانه یا ناخودآگاه در پی کسب کمال است. در این زمینه تحصیل علم، از مقدمات برجستۀ وصول به کمال و تعالی است که در شرایط روز جهان، نیازمند وقت و زمان است. در نتیجه، تزاحم میان انجام رسالت تام مادری و کسب علم و تخصص برای تعالی و رشد همهجانبۀ زن بروز میکند که از چالشهای اخلاق کاربردی در عصر حاضر به شمار میآید. بدین جهت، پژوهش پیش رو به روش توصیفیـتحلیلی، ابتدا با تبیین جایگاه مادری و کسب دانش در نظام وحیانی اسلام، با رویکرد اخلاق کاربردی، به تحلیل راهکارهای رفع تزاحم، متناسب با اولویتهای امروزی میپردازد که رهآورد آن، در دو سطح مقدمیـمبنایی و کاربردیـعملی شامل چند راهکار همبسته خواهد بود که در سطح اول، تصحیح نگرش متناسب با واقعیات فطری و جهانبینی الهی، شناخت استعدادها و علایق فردی، کلاننگری متناسب با نیازها، و در سطح دوم، آیندهنگری در انتخاب (زمان و نوع تحصیل)، نظم، برنامهریزی و مدیریت (امکانات و زمان)، اولویتبندی (اهم و مهم) و... عامل رفع تزاحم است و وصول به آن، منوط به رعایت اصول رفع تزاحم خواهد بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 127 تا 154
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی امکان برون رفت از مغالطه ی طبیعت گرایانه در اخلاق از دیدگاه مایکل روس
نویسنده:
مریم عسگرپورعلی، حسین شیخ رضایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
رویکردهای طبیعتگرایانه به اخلاق درصدد هستند تا از یافتههای علوم تجربی در مباحث فلسفهی اخلاق بهره گیرند. از معروفترین رویکردهای طبیعتگرایانه به اخلاق رویکرد تکاملی است. اخلاق تکاملی همواره به ارتکاب مغالطههای طبیعتگرایانه متهم بوده است. مغالطهی طبیعتگرایانه دو قرائت هیومی و موری دارد. قرائت هیومی که به قرائت استنتاجی مغالطهی طبیعتگرایانه نیز موسوم است استنتاج «بایدها» از «استها» را ارتکاب به نوعی مغالطه میداند. قرائت موری که به قرائت تعریفیِ مغالطهی طبیعتگرایانه موسوم است تعریف ویژگیهای اخلاقی به ویژگیهای نااخلاقی، و به ویژه ویژگیهای طبیعی، را مغالطه درنظر میگیرد. در این مقاله پس از معرفی اخلاق تکاملی روس دلایل وی برای آنکه دچار مغالطههای طبیعت گرایانه نشده است آورده میشوند. سپس به این پرسش پاسخ میدهیم که آیا روس واقعا از مغالطات اجتناب کرده است یا خیر. پاسخ ما به این پرسش مثبت است. اما همگام با منتقدانی مانند روتشیفر و مارتینسن نشان خواهیم داد که هزینهی اجتناب از این مغالطهها از عینیت انداختن اخلاق بوده است. سپس به این پرسش میپردازیم که آیا روس میتوانست بدون آنکه اخلاق را از عینیت بیاندازد و آنرا موهومی بپندارد دچار مغالطهها نشود؟ و نشان خواهیم داد که با دادن نقش بیشتری به فرهنگ میتوانست چنین قرائتی ارائه دهد. بنابراین هدف مقاله مخالفت با قرائت ذهنی روس از اخلاق و دفاع از قرائتی است که عینی گرایانه باشد. به نظر ما عناصری از این قرائت را در آراء خود روس نیز می توان یافت که در انتهای مقاله آورده شدهاند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 245 تا 272
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن و نظام اخلاقی آن
نویسنده:
حسن سراج زاده اصفهانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
هدف این پژوهش اولاً بیان ادلة ضرورت طراحی نظام اخلاقی قرآن و ثانیاً پیشنهاد یک نظام جدید برای آموزههای اخلاقی قرآن در ساختاری نظاممند و جامع است. بدین منظور، با توجه به آثار و نتایج نظاممندی آیات اخلاقی قرآن، در این پژوهه با استفاده از روش توصیفیـتحلیلی، به ادلة هجدهگانه برای اثبات ضرورت طراحی نظام اخلاقی قرآن استناد میشود. بر این اساس، از یک سو، صفات خدا و ویژگیهای اسلام آورده میشود که مقتضی طراحی نظام اخلاقی است؛ و از سوی دیگر، تأثیرات و فوایدی ذکر میشود که در طراحی یک نظام اخلاقی برای خود قرآن، اخلاق، انسان و حیات فردی و اجتماعی او به بار میآید. طراحی یک نظام به معنای سیستم، کمبودهای پژوهشی در این زمینه را نیز جبران میکند. در ادامه با معرفی نظامهای مختلفِ مبتنی بر نظامِ «لفظی»، «معنایی»، «صفات»، «روابط» و «مراحل» اخلاق و نیز نظام مبتنی بر «سیستم» ـ که هر کدام به شکلی به نظاممند کردن آموزههای اخلاقی پرداختهاند ـ مدلی جدید و کلاننگر برای نظام اخلاقی قرآن پیشنهاد میشود. برآیند این تحقیق، ارائۀ یک ساختار هرمیشکل و چهاربعدی از نظام اخلاقی قرآن است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 46
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رابطۀ ولایت فقیه با ولایت عرفانی از دیدگاه امام خمینی (ره)
نویسنده:
ابوالفضل کیاشمشکی، علی خلیلی طسوجی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه سیاسی (در اندیشه اسلامی)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
چکیده :
در این مقاله سعی شده ارتباط بین اندیشههای فقهی و عرفانی امام خمینی درباره نظریۀ ولایت فقیه مورد کنکاش قرار گرفته و با نقد و بررسی نظرات مختلف ازقبیل تباین کلی، اتحاد کامل، استلزام منطقی و هماهنگی ظاهر و باطن به بیان اعتقاد امام خمینی پرداخته شود. به اعتقاد ایشان اسلام نیز همانند دیگر شرایع آسمانی دارای ظاهر و باطنی میباشد و دستورات شرع مقدس ریشه در عالم حقیقت دارند و دستیابی کامل به باطن حقایق اسلام فقط با وجود انسان کامل امکانپذیر است. حال ولایت فقیه که از امور اعتباری قلمداد میشود، گسسته از حقیقت نیست و همچنان که در عالم حقیقت انسان کاملی که فانی در ذات مقام الوهیت قرار گرفته دارای مقام ولایت میباشد، در عالم اعتبار نیز کسی باید دارای مقام ولایت باشد که همسنخ با انسان کامل باشد، یا بهعبارتی مظهری از انسان کامل باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 140
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تطابق معرفتشناسی میبدی در کشفالاسرار با آرای پدیدارشناسی
نویسنده:
مهدی رحیمی، نیره پاکمهر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پدیدار شناسی(کلام جدید)
چکیده :
میبدی تفسیر خود را در سه مرحله یا بهگفتۀ خود در سه «نوبت» پرداخته است. نوبت اول ترجمه ای است از آیات قرآن به فارسی روشن؛ نوبت دوم، به تفسیر آیات به مذاق متشرعان اختصاص یافته و در نوبت سوم به نقل گفته های عارفان و حسب حاله ای آنها پرداخته است. اندیشه ای که منجر به این شیوۀ بی سابقه در تفسیر گشته است، شباهات فراوانی به آرا و نظریات پدیدارشناسی دارد. میبدی با مطالعۀ پدیده های خاص (مثل آیات قرآن، و هر پدیدۀ دیگری که در ضمن این آیات از آن سخن رفته است) از دو چشمانداز عرفانی و شرعی، سعی بر آن دارد که پدیدار هر پدیده را از ورای هر چشمانداز (شرعی و عرفانی) مطالعه کند. این مقاله با شیوهای تحلیلیتوصیفی مؤلفه های مشابه با پدیدارشناسی در تفسیر کشفالاسرار را بررسی میکند و به این نتیجه دست مییابد که کاربرد اصولی همچون تغییر حیثالتفاتیت، مبارزه با تحویل گرایی، اپوخه و... در تفسیر کشف الاسرار، میبدی را به عنوان پدیدارشناس معرفی میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 41 تا 63
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مرگ اختیاری و تفاوت آن در نگرش عرفانی مولانا و اندیشۀ فلسفی افلاطون
نویسنده:
محمدرضا عابدی، مصطفی عابدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
بیتردید مرگ و گریزناپذیر بودن آن و سرنوشت انسان پس از مرگ، بزرگترین دغدغه انسان از آغاز پیدایش تاکنون بوده است. نوع نگاه دین و عرفان، و حکمت و فلسفه، در این زمینه دارای مشترکات و تفاوت هایی است. در فلسفۀ دیالکتیکی افلاطون و در عرفان عاشقانۀ مولانا بهجز مرگ طبیعی و اجباری، از مرگ دیگری تحت عنوان مرگ ارادی نیز، بهصراحت یا تلویحاً سخن رفته است. مبنای رهیافت مولانا در این زمینه نقلی بوده و مبتنیبر حدیث: «مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا» است. اما اساس دیدگاه افلاطون، عقلی و دیالکتیکی است. از این رهگذر، این مقاله در پی واکاوی گسترۀ معنایی مرگ ارادی در مفهوم فلسفی و عرفانی آن است. نیز وجوه تفاوت و اشتراک تلقی عرفانی مولانا و برداشت فلسفی افلاطون از مرگ ارادی در این مجال تبیین میشود. نتایج حاصل نشان میدهد که افلاطون و مولانا، هر دو، مرگ ارادی را نتیجۀ نوعی سلوک میدانند که به قطع وابستگی مادی و جسمانی و علایق دنیوی در عین زندگی این جهانی منجر میشود. راهبردنِ سالک و فیلسوف به حقیقت عالم و پیوستن به خیرِ مطلق و هستی سرمدی، غایت آرمانی در این سیر خواهد بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 91 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روایتشناسی حدیث «إِنَّ اَللَّهَ خَلَقَ آدَمَ عَلَی صُورَتِهِ» و چگونگی بازتاب آن در متون منثور سنت اول عرفانی
نویسنده:
محسن صمدانیان، سمانه سادات آقادادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
موضوع خلقت انسان بر صورت الهی در ادیان مختلف الهی اعمّ از یهود، مسیحیت و اسلام مطرح شده است. این پژوهش در آغاز به بررسی روایت حدیث «إنَّ اللهَ خَلَقَ أدَمَ علی صُورَتِه»، وضعیت سندی و تفسیر آن از دید محدثان شیعه و سنی پرداخته که عواملی ازقبیل: وجود دو روایت صحیحالسند از میان روایات مختلف، دلایل قرآنی و عقلی، اهمیت توجیه و روشنگری امامان و دانشمندان سبب تقویت سند حدیث و درک درست از معنا و تفسیر آن شده است. سپس چگونگی بازتاب حدیث صورت در متون منثور سنت اول عرفانی در قالب هشت محور اساسی تبیین و تحلیل گردیده است. از دستاوردهای پژوهش، واکاوی مفهوم حدیث صورت است. غرض از خلقت خداگونۀ انسان، وجود ولیّ یا انسان کامل است که حقتعالی بهتمامی در او متجلی شده است و انسان کامل بدان سبب که صورت کامل خداوند است، میتواند جامع اسما، افعال و صفات الهی گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 90
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تبعیض نژادی در فلسفه کانت
نویسنده:
حمیدرضا سعادت نیاکی، علی فتح طاهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه کانت
چکیده :
یکی از چالش های مطرح درباره حقوق انسان در فلسفه عملی کانت، سخنان نژادپرستانه او است. در نگاه اول، این سخنان با روح حاکم بر تفکر او متعارض به نظر می رسد. برخی کانت پژوهان به توجیه آن پرداخته اند و بعضی دیگر، بر وجود این تضاد تأکید کرده اند. به عقیده ما، با وجود سخنان نژادپرستانه کانت، نظریه اخلاقی او مصون از رویکرد نژادپرستانه است و هیأتی جهان شمول دارد که بر حفظ کرامت همه انسان ها به عنوان وظیفه اخلاقی- اجتماعی تأکید می کند. در این مقاله، ابتدا به جایگاه انسان شناسی در اندیشه کانت، به عنوان چارچوبی که دیدگاههای نژادی وی در آن طرح شده است، می پردازیم. سپس، نگاهی به نژادشناسی (فلسفه نژاد) و دیدگاه های نژادپرستانه او می افکنیم. بعد از آن، چالشی که میان این دیدگاه ها و روح حاکم بر تفکر او به چشم می آید را بررسی می کنیم و نظرات کانت پژوهان را در این باره تبیین و ارزیابی می نماییم و بخش پایانی را به جمع بندی و نتیجه گیری اختصاص می دهیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 121 تا 150
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی شیوۀ تکوین گفتمان تصوف اسلامی براساس رویکرد لاکلاو و موفه
نویسنده:
مرتضی میرهاشمی، عبدالله آقایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
گفتمانِ تصوف اسلامی، نگرشی است که در بستر دین صورتبندی شده است. این گفتمان، در اواخر سده دوم هجری مفصلبندی شده است، اما ریشههای آن را باید در سطح پیش از حیات گفتمانیش جستوجوکرد. بنابراین برای بررسی روند تکوین و هژمونی شدن این نظام فکری، شیوه درست این است که رخداد تصوف، در ارتباط با عناصر دیگر و در آن عصر بررسی شود. گنجینه تفسیری تصوف اسلامی، جریان آرام و فراخی بود که از میان رویکردهایی چون فقاهت، کلام، فلسفه و...گذر کرد و درست زمانی در قامت یک صورتبندی مطرح شد که ایدههای کلان و خردی بر پیکره جامعه سیطره داشتند. عقلگراییِ افراطی، جدلهای فقهی، مناقشات فلسفی و نزاعهای سیاسی و اجتماعی بر غالب سطوح جامعه سایه افکنده بودند. در این فضای پر از کشمکش، صاحبنظران عرصه تصوف با بررسی و شناخت خلأها و دالهای تهیِ گفتمان حاکم، به مدد منطق تفاوت، گزارههای غایب را برجستهترکردند و با استمداد از شیوه تأویل، فقر گزارههای گفتمانی را ترمیم نمودند و انسجام گفتمانهای دیگر را متزلزل کردند و موجب فرادستی نگرش خود شدند. از میان نظریهها و روشهای موجود، رویکرد گفتمانساز لاکلاو و موفه با توجه به مبانی و اصول آن، برای بررسی روند تکوین و تطور گفتمان روشی کارآمد است، در این جستار بهکار گرفته شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 211 تا 234
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارائه تحلیل زبانی گیلبرت رایل از مبحث «خود» و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا
نویسنده:
حسین اسعدی، مرتضی حسینی شاهرودی، علی حقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
ارائه و تحلیل سنت اندیشه اسلامی به زبان فلسفه معاصر میتواند ثمربخش باشد. در این پژوهش پس از ارائه نظریه رایل از مبحث «خود»، به سراغ اندیشه ملاصدرا رفتهام، و در این سپهر مقایسهای جنبههایی از علمالنفس ملاصدرا را کاویدهام. به مقتضی تحلیل زبانی رایل، «من» هیچگونه نامی نیست که بخواهد دلالتی خاص داشته باشد بلکه «من»، «واژه فهرستی» است که معادل «قید» در زبان فارسی است و دلالت آن بر گویندهای است که آن را اظهار میدارد. رایل براساس تحلیل زبان این نتیجه را گرفته است که در استعمالاتی که «من» قابل جانشینی با «بدن من» نیست، فیلسوفان و غیرفیلسوفان را مجاب ساخته که باید بر «غیربدن» دلالت کند؛ حال آنکه این پندار اساساً خطاست. نیز پدیده خودآگاهی بهعنوان مصداقی از عمل «خود» بر «خود» تبیین زبانی میشود؛ حال آنکه در اندیشه ملاصدرا، «من» دلالت دارد بر وجودی که دارای جلوههای گوناگون است و در عین بساطت میتواند محسوس یا متخیل یا معقول باشد، لذا «من» در هر استعمال خود معنای یگانهای دارد که پرده از هستی برمیدارد که در آن مقام محقق شده است و ظهور کرده است بدون اینکه هیچگونه دلالت مجازی در میان باشد. لذا هویدا میشود نگاه وجودی ملاصدرا لوازم جالبی به لحاظ تحلیل زبان دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
5000
تعداد رکورد ها : 97114
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید