جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
رفاه نامتقارن در مورد معنای زندگی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chad Mason Stevenson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با این سؤال هدایت می شود: چه چیزی یک زندگی را معنادار می کند؟ پاسخ من به این سوال، رفاه نامتقارن درباره معنای زندگی است. بر اساس رفاه نامتقارن، معنای زندگی به دو عامل بستگی دارد. اولاً، به زندگی تا آنجایی معنا داده می شود که رفاه سایر افراد رفاه را ارتقاء دهد یا از آن محافظت کند. ثانیاً، زندگی تا آنجا بی معنا می شود که رفاه سایر افراد رفاهی را کاهش یا به حداقل برساند. معنای زندگی با تعادل خالص بین این دو عامل تعیین می شود. هر چه خوب بیشتر از بد باشد، زندگی معنادارتر است. من استدلال می کنم که رفاه نامتقارن معقول ترین نظریه در مورد معنای زندگی است. برای انجام این کار، من نشان می‌دهم که چگونه چنین دیدگاهی شهودهای مختلفی را در مورد معنای زندگی به تصویر می‌کشد و در عین حال از آن در برابر مخالفت‌ها دفاع می‌کند. این موضوع مربوط به فصل‌های 1، 2 و 3 است. به‌طور خاص، فصل 1 زمینه را ایجاد می‌کند، فصل 2 پرونده را به نفع رفاه‌گرایی نامتقارن پیش می‌برد، در حالی که فصل 3 از رفاه نامتقارن در برابر ایرادات دفاع می‌کند. اما برخی از ایرادات را نمی توان به این راحتی با یک استدلال صرف کرد. چنین اعتراضاتی نه تنها در برابر رفاه نامتقارن حساب می شود، بلکه از نظریه های رقیب نیز حمایت می کند. برای غلبه بر هر دو، نشان می‌دهم که چگونه چنین مخالفت‌ها و نظریه‌هایی که برانگیخته می‌شوند، به‌عنوان ردیابی بعد ارزیابی متفاوت، اما مرتبط، یک زندگی بهتر درک می‌شوند. این موضوع مربوط به فصل‌های 4، 5، و 6 است. به‌طور خاص، فصل 4 استدلال می‌کند که نظریه‌های ذهنی به بهترین شکل در مورد تحقق درک می‌شوند، فصل 5 استدلال می‌کند که نظریه‌های هدف به بهترین شکل در مورد هدف درک می‌شوند، و فصل 6 استدلال می‌کند که دیدگاه‌های متفاوت در مورد نقش اخلاق، اخلاق و اهمیت را با معنا اشتباه می گیرند. این ابعاد ارزیابی دیگر که در کنار معنا در زندگی قرار دارند عبارتند از: تحقق، هدف، اهمیت، اخلاق و ارزش احتیاطی.
ساختار زمانی جهان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Keith Heard
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز از موضع واقع گرایی ساختاری اونتیک شروع می شود، که معتقد است جهان فقط ساختار است، و از هستی شناسی رئالیسم جنگل های بارانی که در آن تنها چیزهایی که وجود دارند، الگوهای واقعی (دنتی) هستند. من استدلال می کنم که ساختار زمانی جهان از جنبه زمانی فضا-زمان بیرون می آید و شامل الگوهای واقعی زمان است که در مقیاس های هستی شناختی مختلف وجود دارد. چنین مقیاسی از نسبیت هستی شناسی به ساختار زمانی جهان اجازه می دهد تا ویژگی های بسیار متفاوتی را نشان دهد. در مقیاس لحظه‌ای و با مدت زمان بسیار کم، من استدلال می‌کنم که ساختاری غیر پویا و بدون کشش وجود دارد که می‌توان رابطه زودتر از آن را برای آن اعمال کرد. در مقیاس طولانی‌تر، من استدلال می‌کنم که تبدیل عینی قوی‌تر اتفاق می‌افتد که فقط ترکیب پویای ساختار مواد در مقیاس بزرگ‌تر (به عنوان الگوهای واقعی) است - شروع یک گذر زمان واقعی، پرتنش. بنابراین، چیزی شبیه به یک جهان بلوکی را می توان در مقیاس های بسیار کوچک زمانی یافت، که از آن دنیای پویای تجربه ما بیرون می آید.
تاریخچه رشد و توسعه انجمن اولیه کلیسای LDS از 1878 تا 1928 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Conrad A. Harward
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : انجمن ابتدایی کلیسای LDS سازمانی است که به طور مستقیم به آموزش مذهبی روزانه در هفته به کودکان چهار تا دوازده ساله اختصاص دارد. هدف این مطالعه تعیین عواملی بود که منجر به تولد نهضت شد، برنامه اولیه چگونه توسعه یافت، ویژگی های اصلی آن کدام بود، برخی از مشکلات عمده کدام بود و چگونه حل شد، برخی از افراد برجسته چه کسانی بودند. در جنبش، و برخی از دستاوردهای مهم آن چه بود. نتایج این مطالعه نشان داده است که دوره ابتدایی تأثیر زیادی در زندگی بسیاری از کودکان خردسال کلیسا داشته است. این به یک نیروی بزرگ در آماده سازی پسران جوان برای انتصاب کشیشی و کمک به دختران جوان تبدیل شده است که نقش های آینده خود را به عنوان همسر و مادر درک کنند.
سحر و جادو به عنوان یک مرز: مورد ایامبلیکوس درباره اسرار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Olivier Dufault
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : با این مقاله، قصد دارم نشان دهم که در اواخر باستان، تعریف سحر و جادو ذاتی تعریف متضاد آن یعنی دین بود. با فرض اینکه جدایی سحر و جادو از دین نشانه برخوردهای فرهنگی است. من استدلال می کنم که ایامبلیکوس (240-325 پس از میلاد) دی میستریس در سازماندهی مجدد سیاسی-مذهبی امپراتوری روم شرکت داشت. بخش اول این پژوهش به تحلیل اعتقادات دینی پورفیری (232-305 پس از میلاد) می پردازد. با این تحلیل، نشان می‌دهم که ایامبلیکوس رویکرد فلسفی پورفیری به دین را اصلاح کرد، که تمایز بین جادو و دین را به حداقل رساند. در بخش دوم این مطالعه، نشان می‌دهم که چگونه پاسخ ایامبلیکوس به پورفیری، شواهد دینی را به یک سیستم کل‌نگر جدید به نام «تئورگی» بازآرایی کرد. با برگرفتن از نظریه سیاسی نوافلاطونی، من همچنین توضیح می دهم که چگونه دی میستریس به طور جدایی ناپذیری سیاست را با الهیات پیوند می دهد.
راهبه‌های پروتستان به‌عنوان تصویری از تقوا در خطبه‌های تشییع جنازه لوتری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kathryn Dillinger
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
فقه الاقالیات (فقه برای اقلیت ها) و مشکلات اقلیت های مسلمان معاصر بریتانیا از منظر فقه اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Mohamed Rafeek
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش به دنبال بررسی برخی از مشکلات اصلی مسلمانان معاصر بریتانیا از منظر فقه اسلامی است. با انجام این کار، هدف اصلی آن روشن کردن میزان مواجهه مسلمانان در بریتانیا با مشکلات و تأثیری که ممکن است بر هویت دینی و همچنین روابط، تعلق و مشارکت آنها در جامعه گسترده‌تر داشته باشد، دارد. در این راستا، این پژوهش تلاش خواهد کرد تا بررسی کند که آیا ادبیات موجود فقهی (فقه اسلامی) برای راهنمایی فقه‌دانان معاصر برای برخورد مؤثر با چنین موضوعاتی کافی است یا خیر و چگونه برخی از پاسخ‌های معاصر به این موضوعات نامناسب هستند. اگر چنین است، فقها برای یافتن راهکارهای مناسب چه راهی را باید در پیش بگیرند؟ از این رو، این پژوهش با استفاده از روش کیفی به بررسی این گونه مسائل و پرسش‌ها می‌پردازد و پژوهش را بر ضرورت یافتن پاسخ برای این گونه مسائل و سازوکاری برای رسیدگی به آن‌ها که در این پژوهش به عنوان رویکردی فقهی به نام فقه پیشنهاد می‌شود، سوق خواهد داد. الاقالیات المسلمه (فقه اسلامی برای اقلیت های مسلمان) بر اساس ارزش ها، اصول، کلیات و اهداف عالی شریعت اسلام: مقاصد الشریعه (اهداف شریعت اسلامی) ارائه شده با مراجعه مجدد به منابع متنی حقوق اسلامی. و همچنین نمونه های زنده نسل های اولیه اسلام. همچنین پیشنهاداتی در مورد مطالعات بیشتر در مورد فقه برای اقلیت های مسلمان ارائه خواهد کرد.
جزیره خالی از سکنه توسط شیاطین: مناقشه بین جان وبستر و جوزف گلانویل و تحولات فلسفی و مذهبی شیطان شناسی در بازسازی انگلستان (1660-1680) [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Bruno Galeano de Oliveira Goncalves
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : از مجادله بین جان وبستر (1610-1682) و جوزف گلانویل (1636-1680) در مورد جادوگری به عنوان پیمان شیطانی، پیشنهاد می شود تا به نوعی معنایی را که شیطان شناسی می تواند در انگلستان مرمت به دست آورد، درک کرد و بحث های هر دو را با زوال آزار و شکنجه جادوگران شیطان شناسی به عنوان یک ادبیات بحث برانگیز درک می شود که دارای ابعاد شناختی و اجتماعی است و به امر ماقبل طبیعی اختصاص دارد، یعنی به رویدادهایی که در مرز بین طبیعی و ماوراء طبیعی قرار دارند. آثار اهریمن شناسی به شیوه ای التقاطی، استدلال ها، نظریه ها و اپیزودهای منابع مختلف را به خود اختصاص داده و آنها را در برخی موضوعات اساسی سازماندهی می کند. اهریمن شناسی به مکان ها، زمان ها و حوزه های مختلف دانش، به ویژه فلسفه طبیعی و کلام مربوط می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، رساله های شیطان شناسی وبستر و گلانویل، نمایش جادوگری فرضی (1677) و Saducismus triumphatus (1688)، به طور موازی مورد مطالعه قرار گرفتند، در تضاد قرار گرفتند، مرتبط با سایر آثار نویسندگان، مرتبط با شیطان شناختی. مناقشات و با زمینه فکری و تاریخی. مناقشه بین وبستر و گلانویل نشان داد که شیطان شناسی خود را به عنوان شیوه ای برای دفاع از سازش های فلسفی و مذهبی نشان می دهد که مربوط به ...
یک رویکرد تازه به داستان ملائکه در کتاب متی 8-9: تحلیل ادبی به کمک تکنیک ادبی پیشرفت سه مرحله ای متی که قبلا توسط ایوانجلیست‌های اولیه به کار رفته است
نویسنده:
Gwan Seuk Ryu
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساختار Mt 8-9 بسیار پیچیده است و هیچ تفاهم واحدی وجود ندارد. اگر از پیشروی سه مرحله‌ای متی (MTSP) استفاده کنیم، یک تکنیک نوشتاری که مکرراً در انجیل متی یافت می‌شود، می‌توانیم از نظر الهیاتی قصد متی 8-9 را واضح‌تر از سایر توضیحات موجود توضیح دهیم. متی نه داستان معجزه را به تدریج در سه خوشه مرتب کرد (8:1-17؛ 8:23-9:8؛ 9:18-34). این سه خوشه توسط دو پریکوپه میانی تقسیم می شوند (8:18-22؛ 9:9-17). اولین خوشه عیسی را به عنوان مسیح شفابخش مهربان توصیف می کند. عیسی هر بیماری را که با آن روبرو می شود شفا می دهد. در خوشه دوم، عیسی همان موجود الهی است که به طبیعت و شیاطین فرمان می دهد. او حتی اختیار بخشش گناهان را دارد. خوشه سوم با تأکید بر انتشار اخبار عیسی، روایات معجزه را بسته است. در اینجا می‌توان نتیجه گرفت که متی 8-9 با استفاده از روش ادبی آشکار کردن هویت عیسی به تدریج در سه واحد، بر مسیح‌شناسی تمرکز دارد.
ساختن هویت جایگزین مسیحی: قوم نگاری مردم عیسی جشنواره سنگ بنای ایالات متحده آمریکا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Brian Johnston
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی فرآیندهایی می پردازد که از طریق آن هویت های مسیحی جایگزین ساخته، نگهداری و در جشنواره سالانه سنگ بنا در بوشنل، ایلینوی اجرا می شود. این جشنواره که توسط Jesus People USA (JPUSA)، یک کمون شهری در شیکاگو، ایلینوی سازماندهی و مدیریت می‌شود، شامل روش‌های غیرسنتی بیان مذهبی از جمله موسیقی راک، ساخت اردوگاه، بازی، و جامعه‌سازی است. جشنواره سنگ بنا اعضای ایمان مسیحی را جذب و شامل می‌شود که در غیر این صورت در گروه‌های مسیحی سازمان‌یافته سنتی گنجانده نمی‌شوند و تعامل بین این اعضای کمتر دارای حق رای و تمرین‌کنندگان مسیحی با تفکر سنتی و اجتماعی را تقویت می‌کند. JPUSA قالب جشنواره را به عنوان روشی برای بیان و عمل مذهبی که با ارائه یک سایت «بازی» با موفقیت شامل مسیحیان حاشیه‌ای یا حاشیه‌ای می‌شود، انتخاب می‌کند و بنابراین از چارچوب‌های سنتی‌تر استخدام و عضویت در خدمات مذهبی ارتدکس اجتناب می‌کند. به منظور درک بهتر جایگاه پیچیده جشنواره سنگ بنا در تجربه مذهبی آمریکا، یک چارچوب نظری از تحقیقات در ساخت گرایی اجتماعی، بلاغت و مطالعات فرهنگی ایجاد شده است. این چارچوب برای برون یابی اهمیت جشنواره به عنوان مکانی برای اجتماعی شدن، نقش آن در پرورش هویت های مسیحی جایگزین، و اهدافی که شرکت کنندگان از جشنواره به عنوان مکانی برای جامعه سازی استفاده می کنند، استفاده می شود. منبع اولیه داده‌ها برای این مطالعه از یادداشت‌های مردم‌نگاری و مصاحبه‌های جمع‌آوری‌شده در جشنواره سنگ بنای سال 2008 استخراج شده است. نتیجه می‌گیرم که جشنواره کرنرستون یک سایت تولید مشترک و زودگذر است که توسط یک رابطه همزیستی بین ساختار و جامعه تقویت شده است. ایمان و عمل انجیلی در جشنواره کرنرستون مورد توجه جدیدی قرار می گیرد که در آن موسیقی راک، به جای یک نقطه اختلاف، در واقع یک تجربه زیباشناختی متحد کننده است.
آیا یک دولت ملت مدرن بر اساس ارزش های مسیحی پیدا کردید؟ : ارزیابی الهیاتی از اومانیسم زامبیا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Raymond Mwangala Mwangala
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اومانیسم زامبیایی، یک ایدئولوژی سوسیالیستی، توسط کنت کاوندا، اولین رئیس جمهور مستقل زامبیا توسعه یافت. این ایدئولوژی در آوریل 1967 به فلسفه و ایدئولوژی ملی زامبیا تبدیل شد. از جمله آنها می توان به سنت های آفریقایی، سوسیالیسم، مسیحیت رادیکال، اومانیسم وجودی و اعتقادات شخصی کاوندا اشاره کرد. به نظر می رسد انگیزه کاوندا برای پیشنهاد این ایدئولوژی، تمایل به رهایی از گذشته استعماری و ایجاد هویت ملی مبتنی بر ارزش هایی بوده است که او آن را برای میراث آفریقایی و پیشینه مسیحی خود صادق می دانست. اومانیسم زامبیایی، به عنوان یک ایدئولوژی در تمام حوزه های زندگی عمومی در دوران حکومت کاوندا به عنوان رئیس جمهور اعمال شد. کاوندا در نظر داشت که مبنای اخلاقی همه فعالیت‌های انسانی در کشور، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند. به یک معنا قرار بود ایدئولوژی سیمانی اجتماعی باشد که ملت را به هم چسباند و الهام بخشید. ایدئولوژی از نظر اقتصادی شکست خورد. به عنوان یک کشور، زامبیا از اواسط دهه 1970 مشکلات اقتصادی متعددی را تجربه کرد که اومانیسم نتوانست به اندازه کافی به آنها رسیدگی کند. در اواسط دهه 1980، وضعیت کشور از نظر اقتصادی بدتر از زمان استقلال بود. دلایل این رکود اقتصادی پیچیده و قابل بحث است. این پایان نامه به بررسی انتقادی ایدئولوژی کاوندا می پردازد. این استدلال می کند که اگرچه اومانیسم ممکن است در سطح اجرا شکست خورده باشد، به ویژه از نظر اقتصادی، ایدئولوژی به عنوان چنین نقش مهمی در تاریخ زامبیا پس از استقلال داشت که نباید نادیده گرفته شود. برای درک کامل اینکه چرا اومانیسم زامبیایی به عنوان ایدئولوژی ملی معرفی و پذیرفته شد، لازم است پیشینه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را که بر اساس آن انجام شد، یادآوری کرد. تجربه استعماری که کاوندا و معاصرانش متحمل شدند و چالش ساختن یک دولت-ملت مدرن که تأثیرات منفی استعمار را تجربه کرده بود، دو عامل کلیدی هستند که در درک اومانیسم زامبیایی نباید نادیده گرفته شوند. این تز استدلال می کند که انسان گرایی زامبیایی یک گفتمان پسااستعماری است که هدف آن گسست از گذشته استعماری و ایجاد هویت آفریقایی بود. این یک آزمایش منحصر به فرد نبود که در زمینه هایی مانند فلسفه و الهیات آن دوران دیده می شود. سوسیالیسم Ujamaa Nyerere ارتباط نزدیکی دارد، اما با اومانیسم زامبیایی یکسان نیست. آنچه کاوندا و معاصرانش برای ارائه جهان بینی متفاوت از جهان بینی غالب غربی در نظر داشتند انجام دهند باید از نظر الهیاتی تفسیر شود تا ببینیم چگونه و آیا با درک الهیات کلاسیک از تعامل خدای مسیحی با انسان ها مطابقت دارد یا خیر. قصد آنها نه تنها ساختارشکنی و رد گفتمان استعماری و در نتیجه مسلط غربی نبود، بلکه تلاشی برای ساختن گفتمانی آفریقایی بود که بتواند به هستی و جامعه آفریقایی معنا بخشد. چنین اقدام بلندپروازانه ای قطعاً مستلزم بررسی الهیاتی است. دو حوزه مهم در پایان نامه نمایان می شود:
  • تعداد رکورد ها : 30253