جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30257
محمد بن ادریس شافعی و نقش او در بسط نظریه حقوقی اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
AHMAD HAKIM
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : محمد بن ادریس شافعی (متوفی 204 هجری)، موضوع پایان نامه حاضر، قانون دان مسلمانی بود که نقش اساسی در توسعه شریعت اسلامی داشت. او اولین رساله فقه در اسلام را نوشت، اثری که در آن به بحث درباره ماهیت و منابع حقوق اسلامی پرداخته و روش شناسی حقوقی طراحی شده برای تفسیر آن منابع را توسعه داده است. نظریه حقوقی شافعی بر دو اصل استوار است: اصرار بر پیروی از کتاب و روایات و محدودیت در استفاده از عقل. علاوه بر این، شافعی سلسله مراتب چهار منبع حقوق را ایجاد کرد: قرآن، سنت، اجماع و قیاس. در قرون بعدی، نظریه حقوقی شافعی تأثیر زیادی داشت. مکاتب حقوقی حنبلی و ظاهری در محیطی پدید آمدند که به طور قابل توجهی تحت تأثیر شافعی و پیروانش بود. بنیانگذاران این دو مکتب به شدت از وحی پیروی می‌کردند و استفاده از عقل را محدود می‌کردند: داوود الض اهیری حتی از تلقی قیاس به عنوان یکی از منابع شریعت خودداری کرد. اگرچه همه جنبه‌های نظریه شافعی در میان دانشمندان بعدی مورد پذیرش قرار نگرفت، با این وجود، این دانشمندان به دلیل تلاش‌های شافعی در نظام‌سازی روش استنباط قانون مدیون بسیاری هستند.
ارزیابی نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی در بین دانش آموزان مسلمان در مدارس متوسطه مالزی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Samsuddin bin Abd Hamid
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به بررسی نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی در میان دانش آموزان مسلمان در مدارس متوسطه مالزی می پردازد. این تحقیق به بررسی رابطه بین نگرش دانش آموزان مسلمان نسبت به هماهنگی بین مذهبی و طیفی از عوامل مستقل مانند تفاوت های فردی، ترجیحات هویتی، فراوانی اعمال مذهبی، و انواع مدارسی که شرکت کنندگان در آن شرکت کردند، می پردازد. این مطالعه همچنین نگرش شرکت کنندگان را نسبت به اسلام ارزیابی می کند و رابطه بین نگرش نسبت به اسلام و هماهنگی بین ادیان را بررسی می کند. این تحقیق یک طرح تحقیقاتی کمی را اتخاذ می‌کند که شامل یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ است که توسط گروهی از دانش‌آموزان مسلمان به‌طور تصادفی انتخاب شده در 55 مدرسه متوسطه مالزی تکمیل شده است تا به سؤالات مطالعه پاسخ دهد. ابزار اصلی گردآوری داده ها، پرسشنامه نگرش ساخته شده ویژه ای به نام «شما و نگرش شما نسبت به هماهنگی بین ادیان» است. پرسشنامه از سوابق شخصی، ترجیحات هویتی، فراوانی اعمال مذهبی، نگرش نسبت به اسلام، تعامل بین فرهنگی و بین مذهبی و نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی شرکت کنندگان پرسیده شد. پاسخ‌های 3481 شرکت‌کننده، متشکل از 1418 مرد و 2063 زن که نظرسنجی را تکمیل کردند، با استفاده از تحلیل‌های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های کلیدی در سه بخش به عنوان سه فصل تحلیل ارائه شده است. بخش اول تحلیل با بررسی ترجیحات هویتی شرکت کنندگان، فراوانی اعمال مذهبی و نگرش به اسلام به دینداری می پردازد. نتایج نشان داد که اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه از دین (اسلام) برای بیان هویت خود به جای قومیت و ملیت استفاده می کردند. از نظر اعمال دینی، اکثر پاسخگویان، نمازهای پنج گانه واجب را به جا می آورند، قرآن می خوانند و گاهی در مسجد حضور می یابند. «مقیاس نگرش شاهین-فرانسیس نسبت به اسلام» برای سنجش نگرش شرکت کنندگان به اسلام به زبان مالزیایی ترجمه شد. نتایج نشان داد که نسخه ترجمه شده این مقیاس پایا و معتبر بوده و برای شرکت کنندگان مسلمان مالزی مرتبط است. مقیاس ترجمه شده دارای ضریب سازگاری درونی بالایی است (897/0 = α). نتایج نشان داد که اکثر شرکت کنندگان در مقیاس نمره بالایی کسب کردند. شرکت‌کنندگان در بین زنان، خود گزارش‌دادند که مراعات دینی بالاتری نسبت به مردان داشتند و دانش‌آموزانی که در مدارس مذهبی تحصیل می‌کردند، نسبت به دانش‌آموزان مدارس غیرمذهبی نگرش بالاتری نسبت به اسلام داشتند. بخش دوم تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی اولیه پایایی و اعتبار مقیاس نگرش نسبت به هماهنگی بین دینی 18 ماده ای را ارائه کرد. این مقیاس دارای ضریب سازگاری درونی بالایی است (869/0 = α). نتایج از توسعه مقیاس نگرش به هماهنگی بین مذهبی به عنوان ابزاری علمی برای مطالعه نگرشی روابط بین مذهبی و به طور کلی مناسب برای اندازه گیری نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی در میان شرکت کنندگان مسلمان دبیرستانی در چارچوب ...
طب عرفانی: معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و استعمارزدایی از سلامت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jake Wumkes
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : انگیزه اساسی این تز این است که استعمار یا استعمار به عنوان یک چارچوب ایدئولوژیک و نهادی در سرتاسر جهان به شکوفایی خود ادامه می دهد و این به ضرر اکثریت جمعیت کره زمین و به ویژه مردم بومی و آفریقایی است. دیاسپورا بنابراین، آنچه در اینجا به دنبال استعمار زدایی از ذهن و نهادها است. با نگاهی به مورد جامائیکا، می توان دید که چگونه استعمار همچنان به تضعیف باورها، رفتارها، نهادها و رفاه کلی اکثریت جمعیت آفریقایی تبار جزیره از بسیاری جهات هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی ادامه می دهد. من تمرکز خود را در این پایان نامه بر روی سیستم رسمی مراقبت های بهداشتی زیست پزشکی و ارتباط آن با شیوه های درمانی بومی آفریقایی جامائیکا و افرادی که از نظر تئوری به دنبال خدمات رسانی است، محدود می کنم. همانطور که توسط بسیاری از محققان تأیید شده است، این سیستم مراقبت های بهداشتی در حال شکست اکثریت جمعیت منطقه کارائیب به عنوان یک کل است، و جامائیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای نشان دادن راه‌هایی که این حقیقت دارد، من معرفت‌شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا (به طور خاص به مفاهیم خود، جامعه، محیط و سلامت) در تضاد آن با معرفت‌شناسی غالب برگرفته از غرب، که عموماً به عنوان مبنای فکری برای زیست پزشکی این مفید است زیرا شیوه‌های شفابخش بومی آفریقا-جامائیکایی مستقیماً از سنت‌های مذهبی-فرهنگی موجود در جزیره سرچشمه می‌گیرد، و نشان داده خواهد شد که چگونه معرفت‌شناسی زیربنایی آنها می‌تواند به فرآیند استعمارزدایی کمک کند. من همراه با سایر محققان در این زمینه، برای ادغام شیوه‌های درمانی بومی و زیست‌پزشکی در جامائیکا و فراتر از آن بحث می‌کنم. تمام تحقیقاتی که این پایان‌نامه را اطلاع‌رسانی می‌کند، ثانویه بوده و کاملاً از طریق ادبیات مرتبط انجام شده است. آنچه من نشان می دهم این است که معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی-جامائیکا و تمرکز شفابخش آن، کلی نگری را ارائه می دهد که برای مشاهده تغییرات اجتماعی-فرهنگی و ساختاری - که هدف من از استعمار زدایی است - برای سلامت و رفاه ضروری است. همه. ریشه‌های آفریقایی این معرفت‌شناسی به نمایش گذاشته می‌شود، و کلی‌نگری مرتبط با آن، شیوه‌ای بین معرفتی عموماً مشارکتی در تعامل با معرفت‌شناسی‌های متنوع است که منجر به یکپارچگی و نوآوری سیستم‌ها و نهادهای دانشی می‌شود. همانطور که نشان خواهم داد، معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و شیوه های درمانی پتانسیل زیادی برای اطلاع رسانی در زمینه ها و رشته ها از جمله دین و فلسفه، انسان شناسی پزشکی، توسعه و استعمار زدایی و همچنین جهانی شدن دارند.
İmamü'l-Harameyn Ebu'l-Meali el-Cüveyni (419-478/1028-1085)'nin Gıyasü'l -Ümem fi İltiyasi'z-Zulem adlı eserine göre bey'at ve imamet
نویسنده:
Abdullah Ünalan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش مشتمل بر مقدمه، تک نگاری امام الحرمین، بررسی کتاب الگیاسی، مقدمه، دو فصل اصلی، خاتمه و کتابشناسی است. در مقدمه به هدف از انجام کار در این زمینه و روش تحقیقی که دنبال می شود پرداخته شده است. بیعت و امامت از منظر تاریخی، از آغاز اسلام تا زمان پایان یافتن این اعمال در میان مسلمانان، مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل اول از دو فصل اصلی که تحت عنوان امامت نامگذاری شده است، به فرهنگ لغت و معنای فنی کلمه امامه، اهمیت آن در اسلام، وقوع آن در قرآن + سنت پرداخته شده است. همچنین اعتبار آن را که قرآن و اجماع جامعه ثابت کرده است. الزامات انتخاب امام، اصل هیئت انتخاباتی (احی الحل و العقد) به تعداد لازم برای آن بررسی می شود. ضوابط اصلی برای امام بودن، اعمالی که به امامت فرد خاتمه می دهد موضوع مورد توجه ما است. در همین باب، اصول و شرایط تعیین وارث ظاهری و تعیین حکام و مسئولیت آن والیان در زمینه دین و امور دنیوی، موضوع تحقیق ما در همین باب است. همچنین به دیدگاه علمایی که پیرو فرقه های مختلف بودند نیز پرداخته می شود. بر این اساس، اکثریت بزرگی از علمای مسلمین از جمله امام الحرمین بر این باورند که «انتخاب و امام از وظایف دین است». موضوع فصل دوم بیع است، تعریف بیع، اقسام آن بیان شده و شرایطی که قرار است معتبر باشد، اشاره شده است، همچنین به اصل مشورت متقابل (شورا) اشاره شده است. به اختصار بیان شده است. نتیجه‌ای که در این فصل به آن رسیدیم، این اصل را تقویت و تأیید می‌کند: «بیعت کردن با امام وظیفه دینی است». در فصل پایانی دیدگاه اسلام درباره امامت و بیعت در قالب مقالاتی مختصر خلاصه شده است. فهرست منابعی که به آنها ارجاع داده شد در پایان آورده شده است.
بررسی اخلاق زیست محیطی آگاه از الهیات جان مویر طبیعت‌شناس اسکاتلندی-آمریکایی و میراث او در عرصه اخلاق محیطی قرن بیست و یکم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jacqueline Lee Hall Broen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی زندگی و ادبیات جان میور طبیعت‌شناس آمریکایی اسکاتلندی-آمریکایی است تا مشخص شود آیا مفهوم مویر از سرپرستی محیط‌زیست با باور یهودی-مسیحی ارتدکس سازگار است یا خیر و یا اینکه آیا مویر کمکی اصیل به محیط‌زیستی آگاهانه الهیات ارائه می‌کند. اخلاق با بررسی میراث جان مویر از دیدگاه خطی آگاهانه الهیات در زمینه‌های ابتکارات حفاظت شده بین‌المللی وحشی، سازمان‌های حامی محیط‌زیست، سینماتوگرافی به عنوان یک عرصه جدید اخلاقی زیست‌محیطی، و بحث‌های فرهنگی در مورد اختلالات کمبود طبیعت و تأثیر ناشی از آن بر نظارت محیط‌زیست آینده، این ارزیابی پیامدهای جداسازی میراث معاصر مویر در فعالیت‌های زیست‌محیطی را از پیدایش مبتنی بر الهیات نشان می‌دهد.
کار اجتماعی حساس معنوی: تحلیل توصیفی کار با افراد در حال مرگ [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andayani
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : به طور کلی پذیرفته شده است که معنویت می تواند نقش مهمی در مرحله پایانی زندگی یک فرد داشته باشد. معنویت می تواند منبع آرامش و راهنمایی باشد و از این رو یک استراتژی مقابله ای باشد. مددکاران اجتماعی باید این مؤلفه معنوی کار خود را به ویژه با مراجعانی که از معنویت به عنوان نوعی حمایت اجتماعی استفاده می کنند، در نظر بگیرند. این پایان نامه یک درک نظری از تمرین مبتنی بر معنوی ارائه می دهد. اصول و شایستگی های اصلی این عمل، از جمله نیاز به خودآگاهی کارگر را مشخص می کند. سپس نشان می دهد که چگونه برخی از دانشجویان مددکاری اجتماعی این اصول را در تمرین خود با مشتریان در حال مرگ به کار می برند. شناسایی خود نویسنده به عنوان فردی از یک کشور مسلمان با جهت‌گیری مذهبی برای نشان دادن اهمیت درک و کار از دیدگاه جهانی مشتریان استفاده می‌شود. نویسنده نتیجه می گیرد که معنویت نباید توسط مددکاران اجتماعی در عمل خود نادیده گرفته شود.
به گفته هوگو دو سائو ویتور، هنرهای لیبرال و مکانیکی: راهی به سوی دانش خرد [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Wesley Rodrigues Athayde
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به تشریح نتایج تحقیق در دوره دو ساله و شش ماهه (1386 تا 1388) می پردازد. در مرحله اول، نظرسنجی انتشارات علمی مرتبط با تحقیق انجام شده است. آنها را می توان در برزیل مانند خارج یافت. کار خواندنی جامعی از هیو از سنت ویکتور دیداسکالیکون انجام شده است. کار خواندن شامل کتاب دکترین مسیحی نوشته قدیس آگوستین نیز می شود زیرا می توان مشاهده کرد که Didascalicon بازپس گیری این اثر است. در نهایت، ارائه دیداسکالیکون، در مجموع، به تألیف شش کتاب پرداخته است که سه تای آن ها به معرفت انسان و بقیه به معرفت خداوندی اختصاص دارد. در مرحله دوم این پایان نامه به بررسی مشکل موجود در تحقیق پرداخته شده است. هیو سنت ویکتور در قرن دوازدهم تقسیم بندی جدیدی در هنرها ایجاد می کند که توسط آن فلسفه تشکیل می شود. چیزهای بی اهمیت که توسط دستور زبان، دیالتیک (یا منطق) و بلاغت شکل می گیرد، و کوادریویوم که از حساب، موسیقی، هندسه و نجوم تشکیل شده است، بیشتر فلسفه و دانش زمان را تشکیل نمی دهند و شروع به تبدیل شدن به بخشی از فلسفه در قانون اساسی جدید آموزش و پرورش که توسط هیو سنت ویکتور تنظیم شده است، فلسفه به چهار علم تقسیم می شود: نظری، عملی، مکانیک و منطق. علوم نظری که به الهیات، ریاضیات و فیزیک تقسیم می شود، به عنوان یک بخش فرعی در ریاضیات، کوادریویوم (نجوم، موسیقی، حساب و هندسه) دریافت می کند. در این تقسیمات جدید فلسفه، علم عملی به فردی، خصوصی و عمومی تقسیم می شود. علم مکانیک به هنر پشم‌سازی، تسلیحات، دریانوردی، کشاورزی، شکار، پزشکی و تئاتر تقسیم می‌شود. در نهایت، علم منطق که شامل هنرهای جزئی است، به دستور زبان و استدلال تقسیم می شود. استدلال در برهان، سفسطه و برهان تقسیم می‌شود، که شامل هر دو علم دیگر است که به جزئی تعلق دارند: دیالکتیک و بلاغت. تحقیقات ما بر اساس نظر هیو سنت ویکتور بررسی این موضوع بوده است که چرا کوادریویوم با الهیات و فیزیک روشی ویژه برای رسیدن به ذهن خدا است. به این معنا، هیو از سنت ویکتور می‌گوید که هدف این علوم بررسی حقیقت اشیاء است و چنین حقیقتی متعلق به خداست. با کشف آنها به معرفت حکمت می رسد. چرا هیو در قانون اساسی این طریق، دستور زبان را که متعلق به علم منطق است، و دیالتیک و بلاغت را که متعلق به نظریه استدلال و نیز منطق است، وارد نمی کند؟ سه گانه عملی و هنرهای مکانیکی نیز توسط او کنار گذاشته شده است. در اینجا هیو پاسخ می دهد که علم عملی، مکانیکی و منطقی، هدفشان بررسی حقیقت امور نیست، بلکه مراقبت از جان انسان، حفظ جسم او و آسان کردن زندگی او در زمین است. بعد چی…
کمک به کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی موریس براون برای اتصال به یک جامعه نجیب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
James A Keeton
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی موریس براون (AME) در جامعه‌ای باشکوه در شبه جزیره چارلستون، کارولینای جنوبی است. این جماعت یک کلیسای تاریخی سیاهپوست است که بسیار درگیر جامعه اطراف بوده است. تا حدود 20 سال پیش، اکثر اعضای کلیسا در چند قدمی کلیسا زندگی می کردند. اکنون که اعیان‌گرایی در شبه‌جزیره اتفاق می‌افتد، بسیاری از اعضای کلیسا آواره شده‌اند، و کلیسای موریس براون AME ارتباطی با جامعه‌ای که به‌طور سنتی آن را پذیرفته است، ندارد. این پروژه به‌عنوان یک کلیسای سیاه‌پوست تاریخی، به راه‌هایی می‌پردازد که این جماعت می‌تواند به یک جامعه دائماً در حال تکامل متصل شود. در این تلاش، عناصر متمایز کلیسای شناسی کلیسای سیاهان را که برای خدمت کلیسای موریس براون AME شکل می‌دهند، بررسی خواهم کرد. در این میان می توان به الهیات ریچارد آلن، بنیانگذار و اولین اسقف کلیسای AME، و بورسیه تحصیلی رافائل وارناک و والتر فلوکر اشاره کرد. کلیسای سیاه‌پوستان بسیار پیچیده‌تر از سیاه‌پوستانی است که در ساختمان کلیسا نشسته‌اند. توسعه کلیسای سیاه‌پوستان یک جنبش مسیحی متمایز است که از ناملایماتی که شامل برده‌داری، جدایی‌طلبی، و کشت‌زاری بود، به وجود آمد. این چالش‌ها به‌طور منحصربه‌فردی، کلیسای سیاه‌پوست را برای خدمت به کسانی که در حاشیه جامعه هستند، قرار می‌دهد. از این سنت، کلیسای موریس براون AME می‌تواند با جامعه‌ای مهربان در چارلستون ارتباط برقرار کند تا هم به همسایگان جدید و هم با همسایگان جدید از طرف افراد به حاشیه رانده شده در جامعه ما خدمت کند. امیدواریم این امر با ایجاد یک گروه آشتی نژادی که یک بنیاد مسیحی داشته باشد و اصول اوبونتو را پذیرا باشد، محقق شود. از این رابطه ای که بین جماعت و محله شکل خواهد گرفت، وزارتخانه های درهای جانبی برای رسیدگی به بسیاری از چالش های موجود در جامعه ما طراحی خواهند شد. از جمله این موارد، توسعه شرکت توسعه موریس براون است که به چالش‌های مسکن رسیدگی می‌کند - ایجاد یک برنامه STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضی) که به اختلافات در آموزش رسمی رسیدگی می‌کند. سرانجام، کلیسای موریس براون AME روابط خود را با دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی (MUSC) گسترش خواهد داد تا به نگرانی‌های سلامتی که به طور نامتناسبی بر افراد حاشیه‌نشین تأثیر می‌گذارد، رسیدگی کند.
باور نومینالیست
نویسنده:
James Henry Collin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : من خطوط کلی پایان نامه خود را بیان می کنم: دفاع از اسم گرایی ریاضی و به طور کلی تر از اسم گرایی. من در مورد امکان متافیزیک و رابطه اسم گرایی با طبیعت گرایی و پراگماتیسم بحث می کنم. فصل 2: ​​من شرحی از انتزاع را ترسیم می کنم. سپس استدلال‌های متقابلی را برای ادعاهایی ارائه می‌کنم که اشیاء ریاضی تفاوتی با جهان انضمامی ایجاد می‌کنند و ادعا می‌کنم که اشیاء ریاضی به معنای ترسیم شده انتزاعی هستند. فصل 3: من استدلال می کنم که مشکل معرفت شناختی با اشیاء انتزاعی به بهترین وجه به عنوان ناسازگاری با نظریه علّی دانش، یا به عنوان ناتوانی در توضیح پایایی باورهای ریاضی ما درک نمی شود، بلکه در اقبال معرفتی قرار دارد که هر باوری را تحت تأثیر قرار می دهد. در مورد اشیاء انتزاعی برای این منظور، من گزارشی از شانس معرفتی ایجاد می کنم که می تواند موارد اعتقاد به حقایق ضروری را توضیح دهد و آن را در مورد ریاضی به کار گیرد. فصل چهارم: من بر اساس ملاحظات متافیزیکی و داده‌های زبانی، ایراداتی را به این دیدگاه که کمی‌کننده وجودی بیانگر وجود است، در نظر می‌گیرم. من استدلال می‌کنم که این ملاحظات را می‌توان با یک کمی‌ساز وجودی متعهد، زمانی که عمل‌شناسی جملات کمی‌سازی‌شده به درستی درک شود، تطبیق داد. من یک چارچوب نیمه رسمی ایجاد می کنم که در آن می توانیم مفهوم کفایت اسمی را تعریف کنیم. من نشان می‌دهم که چگونه مفهوم ما از کفایت اسمی می‌تواند نشان دهد که چرا برای اسم‌گرایان مشروع است که از «فرض‌های» افلاطونی در استنتاج‌سازی استفاده کند. فصل 5: به کاربرد ریاضیات در علم، از جمله کاربردهای توضیحی، و ارتباط آن با تعدادی از استدلال های ضروری می پردازم. من همچنین به مسائل رئالیسم و ​​ضد رئالیسم و ​​ارتباط آنها با این استدلال ها توجه می کنم. من استدلال می‌کنم که انتزاع به دور از ملاحظات عمل‌گرایانه باعث ایجاد انحراف در بحث شده و امکان درک اسمی از شیوه‌های ریاضی را پنهان کرده است. من با توضیح مفهوم فراواژه عمل گرایانه پایان می دهم و استدلال می کنم که این مفهوم می تواند برای ایجاد روش جدیدی برای تعیین مکان تعهدات هستی شناختی ما استفاده شود. فصل 6: من نشان می‌دهم که چگونه می‌توان از دستگاه توسعه‌یافته در فصل‌های قبلی برای گسترش پروژه نام‌گرایی در حوزه‌های دیگر گفتمان استفاده کرد. به ویژه گزاره ها و اقسام را در نظر می گیرم. من ادعا می کنم که یک حساب واحد از نام گرایی در این حوزه ها در دسترس است. نتیجه گیری: من ادعاهای پایان نامه خود را خلاصه می کنم. من پیشنهاد می کنم که هدف از تحقیق ریاضی دانش توصیفی نیست، بلکه درک است.
عواملی در پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی در کلیسای LDS: مطالعه تغییر برنامه ریزی شده [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Ernest Larson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در تلاش برای مقابله با نیروهایی که خانه را از محل نفوذ آن حذف می‌کنند، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان اخیراً برنامه عصر خانواده را افتتاح کرد. این امر که از یک تاریخ پنجاه ساله تلاش برای ایجاد تمرین عصر خانه بیرون آمده است، یکی از سیستماتیک ترین و جامع ترین تلاش ها تا به امروز برای اعمال تغییر در ساختار خانواده های اعضای آن است. چنین تلاش عمدی و از پیش تعیین شده ای در جهت بهبود نظام خانواده چیزی است که دانشمندان علوم اجتماعی کاربردی آن را «تغییر برنامه ریزی شده» می نامند. عصر خانه، هنگامی که پذیرفته می شود، بسیاری از عناصر رفتاری را دارد که به عنوان «آیین خانوادگی» شناخته می شود. از آنجایی که کلیسا تلاش کرده است تا آیینی را که خود خانواده به طور معمول آن را آغاز می کند، ایجاد کند، برنامه عصر خانواده در خانه برای دانشمندان علوم اجتماعی به یک آزمایش اجتماعی جالب تبدیل می شود. خود خانواده باید در نهایت تصمیم بگیرد که تا چه حد از هر نوآوری حمایت شده استفاده کند. عوامل درون فرهنگ هر خانواده نقش برجسته ای در تعیین اینکه تا چه اندازه در معرض تأثیر عامل تغییر قرار می گیرند، ایفا می کنند. سپس این محل شروعی برای بررسی عصر خانواده می شود. در این زمینه، تحقیق حاضر دو هدف داشت: (1) بررسی الگوهای پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و (2) بررسی روابط بین پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و متغیرهای انتخاب شده خاص.
  • تعداد رکورد ها : 30257