جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
شاگردان، بیگانگان و راز پادشاهی: تفسیر مرقس 4: 10-13 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
William. R Myers
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه پاسخ به این سوال است: آیا سخنان در مورد شاگردان، بیگانگان و راز ملکوت خدا از عیسی سرچشمه گرفته است؟ و اگر چنین است، او از آن چه قصدی داشته است؟ این تحقیق که به شکل دیگری بیان شده است، به صحت و معنای مرقس 4: 11-12 مربوط می شود. در واقع دو سوال وجود دارد، اما اگر سوال اولی پاسخ مثبت دریافت کند، سوال دوم از اولی بیرون می‌آید. حتی اگر سؤال مربوط به صحت پاسخ منفی می‌گرفت، بازپرس لازم می‌دانست که گفته، معنا و نیت آن را توضیح دهد، هرچند البته اینها پس از آن به عیسی نسبت داده نمی‌شوند.
عواملی در پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی در کلیسای LDS: مطالعه تغییر برنامه ریزی شده [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Ernest Larson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در تلاش برای مقابله با نیروهایی که خانه را از محل نفوذ آن حذف می‌کنند، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان اخیراً برنامه عصر خانواده را افتتاح کرد. این امر که از یک تاریخ پنجاه ساله تلاش برای ایجاد تمرین عصر خانه بیرون آمده است، یکی از سیستماتیک ترین و جامع ترین تلاش ها تا به امروز برای اعمال تغییر در ساختار خانواده های اعضای آن است. چنین تلاش عمدی و از پیش تعیین شده ای در جهت بهبود نظام خانواده چیزی است که دانشمندان علوم اجتماعی کاربردی آن را «تغییر برنامه ریزی شده» می نامند. عصر خانه، هنگامی که پذیرفته می شود، بسیاری از عناصر رفتاری را دارد که به عنوان «آیین خانوادگی» شناخته می شود. از آنجایی که کلیسا تلاش کرده است تا آیینی را که خود خانواده به طور معمول آن را آغاز می کند، ایجاد کند، برنامه عصر خانواده در خانه برای دانشمندان علوم اجتماعی به یک آزمایش اجتماعی جالب تبدیل می شود. خود خانواده باید در نهایت تصمیم بگیرد که تا چه حد از هر نوآوری حمایت شده استفاده کند. عوامل درون فرهنگ هر خانواده نقش برجسته ای در تعیین اینکه تا چه اندازه در معرض تأثیر عامل تغییر قرار می گیرند، ایفا می کنند. سپس این محل شروعی برای بررسی عصر خانواده می شود. در این زمینه، تحقیق حاضر دو هدف داشت: (1) بررسی الگوهای پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و (2) بررسی روابط بین پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و متغیرهای انتخاب شده خاص.
ماده ای برجای مانده از مونادها: بررسی روابط متقابل بین مونادها و بدن ها در فلسفه گوتفرید ویلهلم لایب نیتس
نویسنده:
Pauline Jane Walker
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این مقاله سعی بر این است که رابطه بین مونادهای غیر مادی و اجسام مادی در فلسفه لایب نیتس. برای این منظور، تحقیق در مورد ماهیت انجام می شود از موناد استدلال می شود که سودآورترین تعریف است از موناد به صورت ترکیبی از فعال بدوی و نیروی منفعل یا به صورت ترکیبی از شکل اساسی و ماده اولیه بررسی دقیق از مفاهیم ساخته شده است ماده اولیه (نیروی غیرفعال اولیه) و اساسی فرم (نیروی فعال اولیه). این ارتباطات را آشکار می کند بین نیروی غیرفعال اولیه و نیروی غیرفعال مشتق، مقاومت بدن ها و ادراکات مغشوش مونادها و ارتباط بین نیروی فعال اولیه و مشتق نیروی فعال، حرکات بدن و ادراک متمایز مونادها. رابطه بین نیروی فعال اولیه و آزادی اشتهای منطقی) نیز بررسی شده است (فصل 9). با توجه به بدن، استدلال می شود که می توان آن را یا به عنوان یک در نظر گرفت پدیده یا به عنوان یک مجموعه. بخش پایانی مربوط به مفهوم بیان لایب نیتس است و مفهوم نزدیک (مقایسه ای و همزمان) روابط در فصل‌های 12-14، تلاش‌هایی برای بررسی این موضوع انجام شده است جزئیات روابط بیانی که گفته می شود بین آنها برقرار است روح (یا موناد غالب) و بدن خود، بین روح و اجسام دیگر، بین خود اجسام (آشکار لایب نیتس گرایش به مکانیسم و ​​تبیین بر حسب علیت فیزیکی)، و بین مونادها. فصل 15-16 هستند به بررسی علل نهایی و کارآمد اختصاص یافته است
ویژگی معماری نهادهای اسلامی در غرب: فرهنگ معماری نهادهای اسلامی در غرب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Hafiz-Ur-Rehman Sherali
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه ناشی از آگاهی، تقویت شده توسط تجربه طراحی شخصی، از معضلی است که در مورد شخصیت، از نظر مناسب بودن و بازنمایی اسلام، در مؤسساتی که برای مهاجران مسلمان در غرب ساخته شده است، وجود دارد. در حالی که معماران بنا در کشورهای اسلامی برای حفظ تداوم در بافت شهرهای سنتی و معاصر خود به نبردهای خود علیه مدرنیسم در معماری می‌پردازند، معماران برای جوامع مسلمان خارج از کشور به دنبال تصاویری مناسب برای نهادهای خود در فرهنگ‌هایی هستند که در طول تاریخ بوده است. غافل از ماهیت واقعی تمدن های اسلامی در جهان. این مطالعه تلاش می کند تا پیچیدگی های موجود در طراحی چنین برنامه های ساختمانی را درک کند که شامل میانجیگری بین اصرار مشتریان بر بازآفرینی سنت های معماری به جا مانده و نیروهای شهری، نمادین، اجتماعی و سیاسی فوری است. زمینه هایی که ساختمان ها را در اطراف خود می بافند و می بافند. در محدوده محدود این تلاش، بر توجه به ویژگی معماری این نهادهای مذهبی تأکید شده است. با این حال، نمی توان جنبه های دیگری از تاریخچه این بناها را که روند ساخت آنها را به تصویر می کشد، نادیده گرفت. این بناها اغلب مملو از ارجاعات تاریخی خودآگاه و کاملاً تصدیق شده، برگرفته از به اصطلاح سنت عمومی «معماری اسلامی» هستند و برای تحت تأثیر قرار دادن مؤمن یا غیر مؤمن، با تصاویر و فرم های قابل تشخیص مذهبی، کلاژ می شوند. و انجمن های ایدئولوژیک کارکردهای آنها. با این حال، این روش ارکستراسیون اغلب قلمروی ناپایدار را به جا می گذارد که در آن ارزیابی انتقادی از آنها تضادهای ذاتی را آشکار می کند. گفتمان نظری پایان نامه از یک سو به طیف وسیعی از موضوعات کلی مانند تصویر اسلام در نگاه غرب، نیاز بشر به تداوم و استفاده از گونه شناسی در معماری و از سوی دیگر خواهد پرداخت. دست، تقطیر استدلال در موضوعات خاص مانند شمایل نگاری معماری اسلامی و تفاسیر مختلف ارائه شده برای توضیح استفاده گسترده آن از هندسه و تزئینات. مطالعات موردی مساجد جمعه در لندن و رم و جماعتخانه ها در لندن و برنابی گفتگوی فوق را با گذشته گسترش داده و نشان می دهد و اساس فرمول بندی اصول طراحی را تشکیل می دهد که ممکن است در برنامه های ساختمانی آینده مورد استفاده قرار گیرد.
مسیحیت آمریکایی در جهان دریایی: چالش‌های ایمان در دوره ملی اولیه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Allen DeShong
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دریانورد کلیشه ای قرن هجدهم مردی خرافاتی بود که توجه چندانی به مسیحیت نداشت. در حالی که این درست است که بیشتر دریانوردان در این زمان ایمانی ترکیبی داشتند، مورخان تأثیر مسیحیت را به حداقل رسانده اند. این پایان نامه چالش های مختلف ایدئولوژیک و معنوی منحصر به فرد مسیحیان آمریکایی را که در دوران اولیه ملی (1775-1815) در دنیای دریایی زندگی می کردند، تحلیل می کند. فصل اول به بررسی رابطه مسیحیت آمریکایی و اسلام می پردازد. سپس تمرکز به مشیت گرایی آمریکایی می رود، تلاش مسیحیان آمریکایی برای تفسیر آنچه اراده خدا در امور بشری بود. فصل آخر به بررسی نقش روحانیون نیروی دریایی و مبارزاتی که آنها در انجام مسئولیت‌های معنوی خود با آن روبه‌رو بودند، می‌پردازد. این پایان نامه تلاشی است برای بررسی مجدد زندگی دریایی از دریچه دینی. در حالی که مسیحیت مطمئناً در این شرایط زنده ماند، رشد نکرد. در بسیاری از موارد، اصول مسیحیت توسط فرهنگ دریایی به چالش کشیده شد یا تضعیف شد.
باور نومینالیست
نویسنده:
James Henry Collin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : من خطوط کلی پایان نامه خود را بیان می کنم: دفاع از اسم گرایی ریاضی و به طور کلی تر از اسم گرایی. من در مورد امکان متافیزیک و رابطه اسم گرایی با طبیعت گرایی و پراگماتیسم بحث می کنم. فصل 2: ​​من شرحی از انتزاع را ترسیم می کنم. سپس استدلال‌های متقابلی را برای ادعاهایی ارائه می‌کنم که اشیاء ریاضی تفاوتی با جهان انضمامی ایجاد می‌کنند و ادعا می‌کنم که اشیاء ریاضی به معنای ترسیم شده انتزاعی هستند. فصل 3: من استدلال می کنم که مشکل معرفت شناختی با اشیاء انتزاعی به بهترین وجه به عنوان ناسازگاری با نظریه علّی دانش، یا به عنوان ناتوانی در توضیح پایایی باورهای ریاضی ما درک نمی شود، بلکه در اقبال معرفتی قرار دارد که هر باوری را تحت تأثیر قرار می دهد. در مورد اشیاء انتزاعی برای این منظور، من گزارشی از شانس معرفتی ایجاد می کنم که می تواند موارد اعتقاد به حقایق ضروری را توضیح دهد و آن را در مورد ریاضی به کار گیرد. فصل چهارم: من بر اساس ملاحظات متافیزیکی و داده‌های زبانی، ایراداتی را به این دیدگاه که کمی‌کننده وجودی بیانگر وجود است، در نظر می‌گیرم. من استدلال می‌کنم که این ملاحظات را می‌توان با یک کمی‌ساز وجودی متعهد، زمانی که عمل‌شناسی جملات کمی‌سازی‌شده به درستی درک شود، تطبیق داد. من یک چارچوب نیمه رسمی ایجاد می کنم که در آن می توانیم مفهوم کفایت اسمی را تعریف کنیم. من نشان می‌دهم که چگونه مفهوم ما از کفایت اسمی می‌تواند نشان دهد که چرا برای اسم‌گرایان مشروع است که از «فرض‌های» افلاطونی در استنتاج‌سازی استفاده کند. فصل 5: به کاربرد ریاضیات در علم، از جمله کاربردهای توضیحی، و ارتباط آن با تعدادی از استدلال های ضروری می پردازم. من همچنین به مسائل رئالیسم و ​​ضد رئالیسم و ​​ارتباط آنها با این استدلال ها توجه می کنم. من استدلال می‌کنم که انتزاع به دور از ملاحظات عمل‌گرایانه باعث ایجاد انحراف در بحث شده و امکان درک اسمی از شیوه‌های ریاضی را پنهان کرده است. من با توضیح مفهوم فراواژه عمل گرایانه پایان می دهم و استدلال می کنم که این مفهوم می تواند برای ایجاد روش جدیدی برای تعیین مکان تعهدات هستی شناختی ما استفاده شود. فصل 6: من نشان می‌دهم که چگونه می‌توان از دستگاه توسعه‌یافته در فصل‌های قبلی برای گسترش پروژه نام‌گرایی در حوزه‌های دیگر گفتمان استفاده کرد. به ویژه گزاره ها و اقسام را در نظر می گیرم. من ادعا می کنم که یک حساب واحد از نام گرایی در این حوزه ها در دسترس است. نتیجه گیری: من ادعاهای پایان نامه خود را خلاصه می کنم. من پیشنهاد می کنم که هدف از تحقیق ریاضی دانش توصیفی نیست، بلکه درک است.
خوارج در گذشته و حال با تاکید ویژه بر حضور خود در سومالی [پایان نامه عربی]
نویسنده:
Ahmed Sheikh Mohamed Osman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پژوهش، ارائه به شیوه ای جامع، حقایق مربوط به فرقه خوطیرج، تاریخ، عقاید و فعالیت های آن، و رویدادهای عمده ای است که آن را تجربه کرده است، همراه با دانش و اصول زیرگروه های مختلف آن. این تحقیق همچنین فعالیت‌های لما عتفیر و هجره را چه در مصر و چه در سومالی روشن می‌کند. این پایان نامه به بررسی دقیق تعریف افراط گرایی و تروریسم در مقابل پیام اسلام مبنی بر مدارا و عدالت می پردازد. در این زمینه، اختلاف نظرهایی را که اسلام مذموم می داند نیز روشن می کند. این مطالعه نشان داد که اسلام از آنجایی که دین اعتدال و مدارا است، ترویج وحدت و محکومیت اختلافات، تعصب، افراط گرایی و جناح بندی است. خوارج یک گروه انحرافی است که در اصطلاح امروزی می توان آن را یک سازمان تروریستی توصیف کرد. امام عترت تکفیر و هجرت چیزی نیست جز یک نسخه مدرن از خاوین که در اینجا به همان باورهای سلف خود می پردازد و در سومالی حضوری مشهود دارد و اقدامات آن مؤید ایدئولوژی ارتدادی اولیه است. خاویریج این گونه کارها پیش پا افتاده نیست، قبل از شروع باید شرایط و مقررات سختگیرانه ای رعایت شود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و علمای مسلمان در صورت زیر پا گذاشتن رویه صحیح نسبت به این اعمال هشدار داده اند. واژه های مورد استفاده عبارتند از: اسلام، دین، نات جان، سومالی، خاویریج، فرقه، ایمان، اصول، اختلاف، ارتداد، الله، حضرت محمد، قرآن و حدیث.
Metaphysik zwischen Tradition und Aufklärung: Wolffs Theologia naturalis im Kontext seines Gesamtwerkes
نویسنده:
Juan Li
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : با توجه به اینکه کانت شواهد کلاسیک وجود خدا را به طور معروف «از بین برد»، شاید تعجب آور نباشد که فلسفه دین کریستین ولف، که اینها را در بر می گیرد، کمتر از مثلاً فلسفه اخلاقی او مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، Theologia naturalis ولف اخیراً به عنوان نمونه‌ای برجسته از به اصطلاح «روشنگری معتدل» به تصویر کشیده شده است، زیرا ولف تلاش کرد تا فلسفه‌ای را توسعه دهد که نظامی از الهیات عقلانی و همچنین توجیهی برای وحی مسیحی ارائه کند. علاوه بر این، او به صراحت به طرفداران «روشنگری رادیکال» حمله کرد. از سوی دیگر، خود وولف توسط معاصرانش به عنوان دشمن دین مسیحی، پیرو متفکران بدنامی مانند اسپینوزا یا هابز مورد حمله قرار گرفت. همچنین، با توجه به درخواست نسبتاً شدید وولف برای روشنگری، به نظر می رسد تلاش برای توجیه کامل وحی در تضاد است. سؤالی که در این وضعیت مطرح می شود این است که آیا موضع مثبت وولف در مورد دین مسیحی با عقل گرایی خودمختار او سازگار است یا خیر. این جنبه کنجکاو و به ظاهر متناقض فلسفه ولف، که تفاسیر مختلف بر آن گواهی می دهد، مستلزم بررسی دقیق عناصر مربوط به فلسفه او است. بنابراین، این مطالعه بر مفاهیم ولف از الهیات طبیعی و دین طبیعی تمرکز می کند، بنابراین به این سوال پاسخ می دهد که چگونه ولف می خواست در به کارگیری روش فلسفی خود در الهیات مسیحی موفق شود و در عین حال استفاده نامحدود از عقل را تضمین کند و دین مسیحی را بی ضرر رها کند. با توجه به اینکه وولف متهم به نفی معجزات کتاب مقدس و الغای دین طبیعی و وحیانی شده است، این پژوهش در چهار فصل به اثبات معجزات وی، رابطه دین و اخلاق طبیعی، نقد اسپینوزیسم و ​​اثبات حقیقت وی می پردازد. از دین مبین کلید کارهای وولف، یا به نظر من، تلاش او برای توجیه دین مکشوف به عنوان وسیله ای برای هدایت مسیحیان به lex naturalis است. از یک سو، ادله او به نفع دین وحیانی، منافاتی با مطالبه روش فلسفی او ندارد، حتی اگر مخالفان او به درستی اینها را بزرگترین خطر برای مرجعیت دین وحی بدانند. از سوی دیگر نشان خواهم داد که ولف مسیحیت را به دلایل صرفاً عذرخواهی توجیه نکرد.
هنر، الهیات و مرگ: میان‌آهنگ‌های فلسفی بین فرانتس کافکا و والتر بنیامین [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Flavio Valentim de Oliveira
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به عنوان موضوع مطالعه دو قسمت با عنوان کافکیان به ترتیب از جوزفینا، خواننده یا مردم موش، سال 1924، سال مرگ نویسنده، و داستان پس از مرگ شکارچی گراکو، به عنوان روایت های املاک منتشر شده است. . ما در این دو روایت به دنبال بررسی مسئله‌ای از زوال صورت‌های متعالی هستیم: سنتز شده در هنر، الهیات و مرگ در درون مدرنیته. با خوانش توصیفی-فلسفی این دو روایت، رویکردی انتقادی را با فلسفه والتر بنیامین به ویژه نظریه روایت آن جستجو می کنیم. مجموعه این روایات نیز از بازسازی صحنه ادبی و فلسفی تعابیر کافکیان، مانند: خوانش صهیونیستی ماکس برود از فلسفه آرتور شوپنهاور و مارتین بوبر، طنین خوانش های کافکا از کی یرکگارد، تحلیل می شود. و نیچه و در نهایت، مجادلات بنیامین با برود و گرشوم شولم، که دلیل اصلی خنده دار آن حول خوانشی ماتریالیستی و تمثیلی از چک نویسنده است.
این بدن، این تمدن، این سرکوب: تحقیقی درباره فروید و مارکوزه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jeff Renaud
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هربرت مارکوزه در زیر پرده جامعه سرمایه داری مرفه و سهل گیر جنسی ما، تضاد ریشه ای را در مورد چگونگی ایجاد جنسیت در این سیستم شناسایی می کند. از نظر او، تمدن کنونی ما با ادغام یا «محافظت» همه ابعاد زندگی بشر در سیستمی مشخص می شود که به دنبال کنترل و تسلط بر افراد است. مارکوزه معتقد است که آزادسازی فزاینده تمایلات جنسی نشان دهنده مهار مؤثر آن در سیستمی است که تمام علایق و فعالیت های انسانی را به ارزش بازارشان کاهش می دهد و افراد را به یک سیستم بازاری متصل می کند که ساختاری برای به حداکثر رساندن سود و فقیر ساختن تجربه انسانی دارد. در پایان نامه بعدی، من توسعه اندیشه مارکوزه در مورد سرکوب جنسی تحت سرمایه داری متأخر را بررسی می کنم و ارتباط بین موقعیت او و زیگموند فروید را توضیح می دهم.
  • تعداد رکورد ها : 30253