جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
Arnold, Dan
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 2
عنوان :
مغزها، بوداها، و باور: مسئله غرض ورزی در بودایی کلاسیک و فلسفه ذهنی شناختی علمی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dan Arnold
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
978-0231145466
چکیده :
ترجمه ماشینی : بوداییهای پیشامدرن گاهی بهعنوان «دانشمندان ذهن» واقعی شناخته میشوند که بینشهایشان تحقیقات مدرن روی مغز و ذهن را پیشبینی میکند. دن آرنولد با هدف پیچیدهتر کردن این داستان، با مانع مهمی در برابر تلاشهای عمومی برای هماهنگ کردن اندیشههای کلاسیک بودایی و علمی مدرن روبرو میشود: از آنجایی که اکثر بوداییهای هندی معتقد بودند که تداوم ذهنی با مرگ قطع نمیشود (تداوم آن همان چیزی است که بوداییها از «تولد دوباره» میگویند). آنها هیچ کامیونی با این ایده ندارند که همه چیز در مورد ذهن را می توان بر اساس رویدادهای مغزی توضیح داد. با این وجود، جریان غالب تفکر بودایی هندی، مرتبط با متفکر قرن هفتمی دارماکیرتی، در برابر استدلال هایی که فیلسوفان مدرن علیه فیزیکالیسم مطرح کرده اند آسیب پذیر است. آرنولد با توصیف مشکلات فلسفی که معمولاً دارماکیرتی و فیلسوفان معاصری مانند جری فودور و دانیل دنت با آن مواجه هستند، میکوشد تا درکی از استدلالهای هندی هزاره اول و بحثهای معاصر درباره فلسفه ذهن را پیش ببرد. موضوعات بر آن چیزی است که فیلسوفان مدرن آن را قصد و نیت می نامند - این واقعیت که ذهن می تواند درباره چیزهای دیگر باشد (یا بازنمایی یا معنی کند). آرنولد با ردیابی گزارشی از غرض ورزی از طریق کانت، ویلفرد سلرز و جان مک داول، استدلال میکند که در اصل، قصد و نیت را نمیتوان با عبارات علی توضیح داد. آرنولد با تشریح برخی از تعهدات محوری دارماکیرتی (عمدتاً نظریه آپوها او در مورد معنا و گزارش او از خودآگاهی)، نشان میدهد که علیرغم نگرانیاش برای رد فیزیکالیسم، تبیینهای علّی دارماکیرتی از معنای ذهنی به این معناست که استدلالهای مدرن ناشی از غرض ورزی به همان اندازه مخالف پروژه او است. همانطور که آنها علیه فلسفه های ذهن فیزیکی انجام می دهند. این امر در استدلالهای برخی از منتقدان هندی همعصر دارماکیرتی (طرفداران مکتب برهمنی ارتدکس میماسا و نیز بوداییهای دیگر مکتب فکری مادیاماکا) مشهود است، که نقدهایشان همان منطق استدلالهای مدرن از غرض ورزی را نشان میدهد. آرنولد با تشریح این رشتههای مختلف فکری نشان میدهد که استدلالهای به ظاهر محرمانه در میان متفکران هندی هزاره اول میتواند موضوعاتی را که هنوز در قلب فلسفه معاصر قرار دارند روشن کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بودایی ها، برهمن ها و اعتقادات: معرفت شناسی در فلسفه دین جنوب آسیا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dan Arnold
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
چکیده :
ترجمه ماشینی : دن آرنولد در کتاب بوداییها، برهمنها و باورها بررسی میکند که چگونه سنت برهمنی Purva Mimamsa و نوشتههای فیلسوف بودایی مادهیامیکا در قرن هفتم Candrakirti دیدگاههای بودایی غالب هند را در مورد معرفتشناسی به چالش میکشد. آرنولد این دو صدای بسیار متفاوت اما به یک اندازه مهم مخالفت فلسفی را بازیابی می کند و نشان می دهد که آنها نقدهای بسیار پیچیده و قانع کننده ای از معرفت شناسان تأثیرگذار بودایی مانند دیگناگا و دارماکیرتی ایجاد کرده اند. تحلیل او - که در گفتگو با فیلسوفان مدرن غربی مانند ویلیام آلستون و جی. پوروا میمامسا و مادیاماکای کاندراکیرتی به روشهای منطقی متمایز با مکتب فکری تأثیرگذار بودایی که بر ویژگی بنیادی ادراک تأکید میکرد، مخالفت کردند. آرنولد استدلال می کند که استدلال های میمامساکا در مورد "اعتبار ذاتی" قدیمی ترین متون مقدس ودایی به بهترین وجه به عنوان نقدی بر سنت فلسفه بودایی ناشی از دیگناگا درک می شود. اگرچه اغلب به عنوان مخالف با «فلسفه واقعی» رد می شود، اما اندیشه میمامساکا با معرفت شناسی اصلاح شده ای که اخیراً بر فلسفه دین معاصر تأثیر گذاشته است، قرابت هایی دارد. در مقابل، استدلال های کاندراکیرتی به رد اصولی معرفت شناسی می رسد. آرنولد مدعی است که کاندراکیرتی علیه بنیادگرایی بودایی رویکردی شبیه به فلسفه زبان معمولی قرن بیستم دارد – و این کار را با استفاده از آنچه در نهایت به بهترین وجه به عنوان استدلال های متعالی درک می شود انجام می دهد. نتیجهگیری که استدلالهای کاندراکیرتی از یک ادعای متافیزیکی پشتیبانی میکند، نشاندهنده درک جدید جسورانه از مادهیاماکا است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 2
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید