جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
اسلامی نسب, حمزه علی (استادیار گروه حکمت و مطالعات ادیان، جامعة المصطفی ص العالمیة، قم: ایران)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 13
عنوان :
نمط الحیاه الفردیه فی القرآن والسنه النبویه (صلی الله علیه وآله وسلم)
نویسنده:
أسیا راضی عبدالله القضی حمزه علی إسلامی نسب
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
A Critical Approach to Human Spiritual Perfection from Deepak Chopra’s Perspective Based on Mulla Sadra’s Opinions
نویسنده:
حمزه علی اسلامی نسب، محمدمهدی گرجیان عربی، حمیدرضا مظاهری سیف
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
ترجمه ماشینی: موضوع و اهداف: معنویت های جدید (عصر جدید) نگاهی خاص و جدید به انسان و جایگاه آن در جهان دارند که به مبانی انسان شناسی خاصی منتهی می شود. از جمله این مبانی کمال گرایی (روحانی و زیستی) است. هم چوپرا و هم ملاصدرا موضوعات مختلفی را در مورد کمال گرایی معنوی مورد بحث قرار داده اند. با توجه به دیدگاه ملاصدرا، این تحقیق به دنبال پاسخ به این سوال است که کمال گرایی معنوی دیپاک چوپرا چه ایرادی دارد؟ روش و یافتهها: روش تحقیق نظری و کتابخانهای است. یافته های پژوهش با عناوین ماهیت کمال معنوی، غایت کمال معنوی، راه ها و موانع کمال معنوی ارائه شده است. همه این عناوین با توجه به چوپرا و ملاصدرا به طور جداگانه و در نهایت به صورت تطبیقی توضیح داده شده است. نتیجهگیری: نتیجه بررسی و تحلیل آرای چوپرا و ملاصدرا بر اساس آثار آنان این است که اگرچه شباهتهایی بین دیدگاههای آنان وجود دارد، اما کمالگرایی صدرا در جهت نیل به خداوند متعال است. همه راه ها و موانع کمال که از سوی ایشان مطرح شد، سالک را در سیر و سلوک یاری می رساند. در مقابل، کمال چوپرا کاملاً الهی نیست و بیشتر زیستی است و عمدتاً به دنبال آرامش درونی و حل مشکلات دنیوی انسان است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 71
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تحلیلی علم الهی به مخلوقات از دیدگاه سهروردی و آکویناس
نویسنده:
حمزه علی اسلامی نسب ، علی احمدی امین
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
نوشتار حاضر بر آن است تا دیدگاه سهروردی به عنوان نماینده سنت افلاطونی و آکویناس به عنوان نماینده سنت ارسطویی را در باب علم الهی به مخلوقات مورد بررسی و تحلیل قرار داده و نقاط اشتراک و افتراق آنها را بیان کند؛ یافتههای پژوهش چنین است که در مورد ارتباط صفات الهی با ذات، سهروردی و آکویناس معتقد به عینیت هستند. در مورد علم الهی به مخلوقات هر دو فیلسوف علم خدای متعال را اثبات میکنند، اما سهروردی به علم الهی نسبت به ماسوی در پیش از خلقت اشاره ای نمیکند و آکویناس نیز تفاوتی میان قبل از خلقت و بعد از خلقت مخلوقات قائل نیست. سهروردی در مورد علم خدای متعال به شرور بحث قابل ذکری ندارد، بلکه بیشتر در مورد جایگاه شر در نظام هستی و ارتباط آن با خیر بودن نظام بحث میکند، لیکن آکویناس بیشتر در مورد چگونگی علم الهی به شرور بحث میکند و معتقد است که خدای متعال به شرور به تبع نظام هستی علم دارد. درباره علم الهی به متغیرات نیز هیچکدام از دو فیلسوف قائل به تغییر در ذات الهی نمیشوند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی تأثیر روش تاریخی مستشرقان در محمد شحرور
نویسنده:
محمدحسن زمانی ، سلام ساجت ، حمزه علی اسلامی نسب
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
بسیاری از گرایشها و جریانهای فکری معاصر در تلاشاند تا فهم حقیقی از دین را منحصر در خود بدانند. متن دینی بعد از 14 قرن از ظهور اسلام، همچنان موردبحث و بررسی اندیشمندان است؛ برخی متون مذکور را دارای حقیقتی الهی دانسته و برخی دیگر آنها را بسان متون دیگر قلمداد کرده تا بتوانند زمینه خوانش تاریخی آنها را فراهم کنند. اولین و آخرین و مهمترین هدف متون دینی، هدایت انسان است. درحالیکه جریانهایی در تلاشاند تا با متون دینی با تساهل برخورد کرده و دیدگاه مادیگرایانه - که ماده را حاکم بر اندیشه میداند - نسبت به متون داشته باشند. شحرور ازجمله افرادی است که از مارکسیسم که در تقابل با دیدگاه ایدهآلیستی - که اندیشه را حاکم بر ماده میداند - قرار دارد، تأثیر پذیرفته است. در هر دو دیدگاه، بین اندیشه و ماده ارتباط وجود دارد که نشاندهنده نوعی بیتوجهی و سادهانگاری بوده و باعث شده هرکدام بتوانند روشی متفاوت و گاه مخالف یکدیگر را اتخاذ کنند. میراث، متشکل از ارزشهای دینی، اخلاقی و اجتماعی است و هویت هر انسان مسلمانی را شکل میدهد. ازجمله مهمترین علل بازگشت به میراث این است که تاکنون تاریخ اسلامی، شاهد واقعیت و حادثهای مؤثر و مهم جز پدیده وحی نبوده است؛ وحیای که به وجود آورنده قرآن، سنت نبوی و اهلبیتb بوده و باعث شده جامعه بدوی عصر جاهلیت به تمدن دست یابد و در سایه تعالیم نبوی و بهواسطه فتح کشورهای دیگر، با ملتهای دیگر آشنا گردد. شحرور با اندیشه سلفی سنتی به مبارزه برخاسته و آن را مانع رشد و نوگرایی میداند که درنتیجه باعث رکود علم و فنّاوری میشود. وی خود را از میراث سنتی جدا کرده و کل میراث اسلامی را سنتی دانسته و همزمان به تقلید از میراث غربی و استشراقی که در مادیگرایی خلاصه میشود، روی آورد. تبعیت از مادیگرایی غرب باعث شد که شحرور الهی بودن قرآن را انکار کرده و آن را تاریخی بداند. در این نوشتار به ریشهها و مبانی اندیشههای نوگرایانه شحرور پرداختهشده و نشان داده میشود که تمام آنها از اندیشههای شرقشناسانه غربی و مارکسیسم گرفتهشده است. در ادامه نیز به نقد مبانی مذکور پرداخته خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 293 تا 316
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی دیدگاه چوپرا در باب ذهنگرا بودن انسان بر اساس آراء صدرا
نویسنده:
حمزه علی اسلامینسب
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
معنویتهای نوظهور، نگاهی ویژه و نو به انسان و جایگاه او در هستی دارند که در بسیاری از موارد، منجر به اومانیسم میگردد. از جمله آنها، عرفانی است که توسط دیپاک چوپرا تبلیغ میشود و معتقد است که انسان به واسطه ذهن خود دارای توانایی مطلق است که میتواند همسطح خدای متعال شده و هم در جهان مادی و کائنات تصرف کند و هم باعث مریضی یا بهبودی جسم خود شود. از آن طرف، صدرا نیز ضمن تأکید بر تواناییهای بالقوه نفس و ذهن انسان، معتقد است که در صورت تکامل آنها و تقرب به خدای متعال میتوانند موجب خلاقیت در خود و غیر خود شوند و به عنوان خلیفةاللّٰه و با اذن الهی در هستی امکانی دخل و تصرف کند. این پژوهش، پژوهشی انتقادی است که در نظر دارد به بررسی انتقادی دیدگاه چوپرا در مورد انسان ذهنگرا بر اساس آراء صدرا بپردازد. یافتههای پژوهش این است که از نگاه صدرا، ذهن انسان نمیتواند در کنار نفس و بدن به عنوان ساحت سوم وجود انسان به حساب بیاید؛ بلکه از شئون نفس بوده و عمل به دستورات دینی باعث تقویت و افزایش تواناییهای نفس و سعادت دنیا و آخرت میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 50
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سنت های الهی و سرنوشت جامعه اخلاقی از دیدگاه قرآن
نویسنده:
پدیدآور: زینب مصارع محمد السویلم ؛ استاد راهنما: حمزه علی إسلامی نسب
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
زبان :
فارسی
چکیده :
در پژوهش حاضر با عنوان (سنتهای الهی و سرنوشت جامعه اخلاقی از دیدگاه قرآن)، به بررسی سنتهای الهی و موضوعاتی میپردازیم که ما را در محقق کردن اهداف یاری میرساند. موضوع سنت الهی موضوعی عام است و جهات گوناگون دارد؛ اما در اینجا بررسی موضوعات مربوط به سرنوشت جامعه آنهم به طور خاص از منظر آیات قرآن مورد نظر است. در فصل اول، تعریف مفاهیم عام موضوع و موضوعات مرتبط با آن مطرح شده، زیرا آنها اصول مفهومی موضوع را شکل میدهند و سپس معنای مطابق با اهداف و پژوهش حاضر شناسایی شد. در فصل دوم، ویژگیهای سنت الهی بررسی و سپس خصوصیات مرتبط با واقع و هماهنگی با قانون علیت تام ، جامعیت و تداوم آن و همچنین تاثیر و تأثر آن، ظهور فاعلیت تامه خداوند در آن، و امکان بررسی و تحلیل آن به عنوان منبعی الهی، مشخص شد. در فصل سوم نیز اقسام سنن الهی و نیز رابطه آن با اخلاقیات فردی و اجتماعی بررسی شد. در نهایت نتایج به دست آمده از این پژوهش عبارت است از اینکه: با وجود ثبات و تداوم توصیف شده در هنجارهای اجتماعی، همچنان اموری نسبی و متغییر به شمار میروند؛ چون رفتار انسان همچون جهان مادی منظم نیست و وابسته به علتهای گوناگون بوده و مدام در حال نوسان است. مطابق نص صریح قرآن هم انسان در این زندگی مسئول بوده و ترکیبی از غرایز و خواهشهاست و همین امر باعث قوت و ضعف او در انجام مسولیتها میشود، از این رو، ظاهراً این هنجارهای اجتماعی برای آمادگی اجتماع و احراز صلاحیت برای فعالیتهای آینده است و دانش و کلام وحی بسیاری از این قوانین و هنجارهای اجتماعی را در طول زندگی و جامعه بشری برای هدایت انسانها عرضه کرده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجسم اعمال از نگاه شیخ بهایی و علامه مجلسی
نویسنده:
حمزه علی اسلامی نسب ، جواد پارسایی ، ولی معدنی پور
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
یکی از مهمترین مباحث بزرخ و قیامت مسئله تجسم اعمال است که مورد بحث فلاسفه، متکلمین و مفسران قرار گرفته است. مساله تحقیق این است که آیا تجسم اعمال به معنای این است که تمام پاداشها و کیفرهای برزخی و اخروی همان اعمال دنیوی انسان است که در آخرت به صورتهای مختلف برای وی متمثل و متجسم میشود یا اینکه بین جزای عمل و خود عمل سنخیتی وجود ندارد بلکه انسان به ازای عملی که در دنیا انجام میدهد در آخرت مستحق پاداش یا عذاب میشود؟ شیخ بهایی و علامه دو دیدگاه متفاوت و متضاد در مورد تجسم اعمال دارند. در این مقاله با بررسی و تبیین دید گاه این دو عالم برجسته در مورد آیات، روایات و استدلالهای عقلی مربوط به تجسم اعمال به نتایج ذیل دست یافتیم: شیخ بهایی به عینیت میان اعمال دنیوی و جزای اخروی معتقد است در مقابل، علامه مجلسی نه تنها قائلان به تجسم اعمال را خارج از دین و دایره اسلام میداند، بلکه با ارائه دلایل متعددی وقوع آن را مستلزم محال میداند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 79 تا 98
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تباهی اخلاق عربی بهوسیله میراث صوفیانه و پیوند تصوف و تشیع (بررسی و نقد ادعاهای محمد عابد جابری)
نویسنده:
حمزهعلی اسلامینسب، محمد سوری، محمد اکبریان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
محمد عابد الجابری، فیلسوف پرآوازه مراکش، با تألیفات بسیار خود در حوزههای متعدد علوم انسانی توانست جایگاه قابلتوجهی در جهان عرب و بخشهایی از جهان غرب به دست آورد. وی معتقد بود جهان عرب از قرون طلایی ابتدایی خود بسیار فاصله گرفته و در بحرانهای اخلاقی و فرهنگی و اقتصادی غوطهور است؛ از این رو با بررسی میراثهای پنجگانه ایرانی و یونانی و صوفیانه و اسلامی خالص و عربی خالص نتیجه گرفت که تمام عقبماندگیهای جهان عرب ریشه در تفکرات میراث ایرانی (اردشیر) دارد که در قالب آموزههای دو مذهب ساختگی تشیع و تصوف، به مانند دو تیغه قیچی، اخلاق عربی را به تباهی کشاندند. در این مقاله پس از گزارشِ اجمالی از ادعاهای جابری درباره تصوف ــ از جمله ریشه داشتن زهد صوفیان در دنیاگریزی مانویان و پیوند میان تصوف و تشیع و ریشه داشتن ولایت صوفیانه در ولایت و امامت شیعی و تأثیر میراث ایرانی در احوال و مقامات صوفیه و چگونگی تأثیر آنها در اخلاق عربی ــ این ادعاها را بررسی و نقد میکنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 145
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقدآراء اخلاقی دکترمحمد عابد جابری
نویسنده:
حمزه علی اسلامی نسب
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
محمد عابد جابری
,
عقل اخلاقی عربی
,
میراثهای پنجگانه اخلاقی
,
میراث اخلاقی پارسی
,
اخلاق اطاعت
چکیده :
محمدعابدجابری یکی از مشهورترین متفکران جهان اسلام بود. وبا آنکه بعضا با نگاهی آکنده از شک و تردید به تألیفات وآراء وی نگریسته می شود، لکن توانست در محافل علمی غربی وحتی جهان عرب، به شهرت قابل ملاحظه ای دست یافته، دیدگاههای نوی به مسائل فرهنگی جهان عرب داشته باشد. وی در جلد چهارم "العقل الاخلاقی العربی" کوشید با بهره گیری از مولفه ها و روش های گوناگون وبا بررسی میراث های 5 گانه اسلامی خالص،عربی خالص، ایرانی،یونانی وصوفیانه برتری عقل اخلاقی عربی را بر کرسی نشاند و نتیجه بگیرد که: خرد، سیاست و اخلاق عربی نسبت به میراث های دیگر برتری داشته وآنچه باعث تباهی اخلاق عربیگشته؛ عمدتا میراث ایرانی بود که توانست با ارزشهای خسروانی اردشیر ـ اخلاق اطاعت ـ این هدف را به فرجام رساند.جابری به این منظور با نگاهی کاملا انتقادی میراث های ایرانی وصوفیانه را مورد بررسی قرار داده وبا برداشتهای متناقض وناصحیح خود ریشه اصول و مبانی مذهب تشیع رادر میراث های قدیمی قبل از اسلام وعمدتا در میراث ایرانی و اسرائیلیات عبدالله ابن سبا معرفی کند. لذا بر آن شدیم تا با بررسی و نقدآراء اخلاقی وی نشان دهیم که چه میزان از نوشته ها ونظریات وی صحیح بوده و چه خطاهایی را مرتکب شده است. وآیا عقل اخلاقی در انحصار فرهنگ عربی است؟ در نتیجه دوکار اساسی را پیش رویمان قرار دادیم.1- مطالعه وبررسی تمامی نوشته های وی در مورد اخلاق وسپس یافتن خطاها، لغزش ها، ادعاهای فاقد مستند تاریخی و پیش داوریهای ناقص وی.2- مراجعه به منتقدینی که به بررسی و نقد آراء وی پرداخته اند.که در نهایت مشخص شد جابری در جای جای نوشته هایش به نتایج نادرستی دست یافته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد ديدگاه دكتر عابد الجابری درباره خاستگاه تشيع
نویسنده:
علیرضا آل بویه، حمزه علی اسلامی نسب
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: انجمن کلام اسلامی حوزه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
5- تشیع Shiism (اعم از امامی و زیدی و اسماعیلی، (فرق اسلامی))
,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع)
,
تاریخ تشیع
کلیدواژههای فرعی :
قبیله ,
عرب ,
اهل سنت (مذاهب کلامی) ,
رجعت ,
غلات (اعم، مذاهب کلامی) ,
امامت ,
خلافت ,
حلول ,
حلولیه(غلات شیعه) ,
خلافت به شورا ,
وراثت (امامت) ,
بیعت سقیفه ,
وصی بلا فصل پیامبر(ص) ,
یمن ,
یونان ,
روایات اهل سنت ,
ایران ,
تناسخ ,
اسرائیلیات ,
آیین هرمسی (کیشهای سِرّ یونان باستان) ,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته) ,
آیین گنوسی (ادیان خاموش) ,
دین مسیحیت (ادیان زنده) ,
دین یهود (ادیان غرب) ,
صوفیان (صوفیه) ,
خاور شناسان ,
میراث ایرانی ,
اخلاق عرب ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید مرتضی عسکری
شاپا (issn):
2345-3788
چکیده :
« دكتر محمد عابد الجابری » مشهورترين متفكران معاصر جهان عرب است كه توانست در محافل علمی جهان عرب و حتی غرب، به شهرت قابل ملاحظه ای دست يابد. وی در تلاش بود برای رهايی جهان عرب از مشكلات بسياری كه در آنها غوطه ور است، راهكارهايی ارائه دهد؛ از اين رو به بررسی ميراثهای پنجگانه ايرانی، يونانی، صوفيانه، اسلامی خالص و عربی خالص پرداخت و معتقد شد كه تمام عقب ماندگی های جهان عرب، ريشه در تشيع دارد كه آيينی بيگانه از اسلام بوده و نتيجه ميراثهای قديمی پيش از اسلام و عمدتاً ميراث ايرانی، يمنی، اسرائيليات عبدالله بن سبأ، مختار و محمد بن حنفيه است. در اين مقاله، ضمن گزارشی دقيق از خاستگاه تشيع در آثار عابد الجابری، خطاها، لغزشها، ادعاهای فاقد سند و پيش داورهای ناقص او تماماً بر اساس منابع اصيل اهل سنت نشان داده می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 13
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید