جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
«تجربه فیض» در الهیات کارل رهنر و برنارد لونرگان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
L. Matthew Petillo
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فصل اول با ترسیم فلسفه توسعه لونرگان آغاز می شود. سپس این فلسفه را برای طیف وسیعی از ادبیات در مورد لطف به کار می‌گیرد و در داده‌های تاریخی، خط اساسی پیشرفت فکری را تشخیص می‌دهد. به همین دلیل، این فصل یک روش ژنتیکی را پیاده سازی می کند. به طور خاص، این فصل یک چارچوب توضیحی برای درک جابجایی معاصر متافیزیک مکتبی پیشنهاد می کند. توجه ویژه ای به مفهوم فیض به عنوان تجربه در رابطه با تحول الهیات به عنوان یک علم می شود. فصل اول یک روش ژنتیکی را برای ترسیم تحولات تاریخ الهیات فیض اجرا می کند. بخش آخر آن فصل خطوط اساسی تحولی را ترسیم می‌کند که انتقال از مرحله دوم به مرحله سوم معنا را امکان‌پذیر می‌سازد - تحولی که توصیف فیض را بر حسب آگاهی ممکن می‌سازد. فصل دوم به مسئله فیض و آگاهی در چارچوب اندیشه لونرگان می پردازد. در این فصل، من پیچیدگی‌ها و چالش‌های شناسایی و توصیف فیض را به‌عنوان داده‌ای از تجربه بشری آشکار می‌کنم. من همچنین سعی می‌کنم با ایجاد مجموعه‌ای از معیارهای هنجاری که به او در پیمایش این پیچیدگی‌ها و غلبه بر این چالش‌ها کمک می‌کند، راهنمایی‌هایی به محقق لونرگان ارائه کنم. این فصل تمرین الهیات بنیادی نیست، بلکه از منظر دیالکتیکی و روش شناختی نوشته شده است. کار دیالکتیکی و روش شناختی فصل دوم، کار فصل سوم را آماده می کند. فصل سوم الهیات فیض رهنر و لونرگان را با هم مقایسه می کند. این مقاله بر مقایسه مفهوم لونرگان از «عاشق بودن نامحدود» و مفهوم رهنر از «اگزیستانسیال ماوراء طبیعی» تمرکز می‌کند تا موقعیت مربوطه آنها را روشن کند و در نوشته‌هایشان به فیض وابستگی نشان دهد. فصل چهارم از روایت رهنر و لونرگان از فیض بر حسب تجربه استفاده می‌کند که در فصل سوم توسعه یافته است تا الهیات دینی را بسازد که به چالش‌های ناشی از پست مدرنیسم پاسخ می‌دهد. تز من در فصل چهارم این است که الهیات فیض رهنر و لونرگان می تواند مفهوم آگاهی مشترک از فیض را پایه گذاری کند و ادعای تنوع واقعی تجربیات دینی را جدی بگیرد.
  • تعداد رکورد ها : 1