جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
فلسفه دین برنارد لونرگان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jim Kanaris
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : توصیف رابطه برنارد لونرگان با فلسفه دین کاری دشوار است و پیچیدگی هایی در سطوح مختلف ایجاد می شود. برای شروع، او از اصطلاحی که معمولاً در زمینه ای به همین نام فهمیده می شود استفاده نمی کند. علاوه بر این، او به همان موضوعاتی می پردازد که فیلسوفان دین هستند، اما در پوشش فلسفه خدا یا الهیات طبیعی. در نهایت، او موضوع تجربه دینی را که اکنون مقوله ای تخصصی در فلسفه دین است که برای حمایت از گزاره های رسمی عقلانی له یا علیه باور خداباورانه فراخوانده می شود، درک می کند. این موضوع اصلی در لونرگان با این واقعیت پیچیده تر می شود که درک خاص او از تجربه (مذهبی) نقش های متفاوتی در تفکر او درباره خدا و دین بازی می کند. در این مطالعه، پویایی این مؤلفه‌های مختلف، روابط متقابل آنها و عملکرد آنها از توسعه اولیه تا اواخر را بررسی می‌کنم. نقطه عزیمت من دوره ای از اندیشه لونرگان است که در آن او بیش از هر زمان قبلی در زندگی حرفه ای خود به تأثیر تجربه دینی در تفکر ما نسبت می دهد. در فصل اول دلایلی را دنبال می‌کنم که برای تأخیر پاسخ او ارائه شده‌اند و ماهیت آن و معنای آن برای «اثبات» بحث‌برانگیز او برای وجود خدا چیست. در فصل 2 چیزی به صورت انحرافی در نظر گرفته شده است، زیرا بحث درباره مفهوم تجربه دینی در لونرگان باید با آنچه او از تجربه به طور کلی منظور می کند، دست و پنجه نرم کند. من سه حس را برای این اصطلاح رمزگشایی می کنم که جدایی ناپذیر مفهوم آگاهی اوست که از مدل معاصر دیوید چالمرز متمایز می کنم. از آنجایی که لونرگان بر تمایز آگاهی از مفهوم آن تاکید دارد، این جنبه از ادعای فلسفی او را در زمینه کانت و هگل، شرکای اصلی گفتگوی او در مورد این پرسش، دنبال می کنم. در فصل 3 به بعد مذهبی خاص مفهوم تجربه در لونرگان اولیه باز می گردم. در اینجا من توسعه مقوله تجربه دینی او را در حین حرکت از پیرامون به مبانی تبیینی اندیشه او دنبال می کنم. در فصل 4 ادبیات بعدی مربوطه در لونرگان مورد بررسی قرار گرفته است که در آن ظهور آنچه از نظر فنی فلسفه دین برای وی است مشاهده می شود. از جمله تمایزی که من معرفی می‌کنم، تفاوت مدل دینی او با آنچه او فلسفه دین می‌نامد است. با درک تاریخی آن، اولی، مدل دینی او را نقطه عزیمت برای آنچه در فلسفه دین خود می خواهد به انجام برساند، می دانم. آنها البته به هم مرتبط هستند، اما یک چیز واحد نیستند. برای جلوگیری از اشتباه گرفتن با رشته ای به همین نام، توصیه می کنم که فلسفه دین او را به صورت تحت اللفظی به عنوان یک فلسفه دین پژوهی رجوع کنیم و آن را اولاً از فلسفه خدا و ثانیاً از الگوی تجربه دینی او متمایز کنیم.
  • تعداد رکورد ها : 1