جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
تحلیل و مقایسه آموزه رسالتی هرمنوتیک کوین جی. ونهوزر و ولی-متی کرکاینن، با تأکید بر مفاهیم آنها از خدا، آخرت شناسی و رسالت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elmer Arrais Guzman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به تحلیل روش الهیات ولی-متی کرکاینن و کوین جی. ونهوزر می پردازد تا عناصر ساختاری آن را درک کند و در نتیجه درک هرمنوتیک عقیدتی رسالتی آنها و پیامدهای آن هرمنوتیک ها برای ساخت و توسعه الهیات مسیحی را تسهیل کند. مدل‌های هرمنوتیکی عقیدتی مأموریتی، بعد مأموریتی دکترین را به طرق مختلف درک می‌کنند. برخی حفظ هویت الهیاتی را که با منابع بنیادی مرجعیت الهیات منسجم است، امتیاز می دهند. دیگران به سازه های الهیاتی که زمینه و چارچوب موقعیتی رسالتی فهم را جذب می کنند، امتیاز می دهند. این پایان نامه در تلاش است تا هرمنوتیک رسالتی واگرای کرکاینن و ونهوزر را بررسی کند، مفروضات و پیش فرض های بنیادی آن مفاهیم مهمی برای مفهوم سازی ارتباطات متقابل بین مفاهیم خدا، آخرت شناسی و رسالت دارد. نتایج این مطالعه نشان داد که فرمول اعتقادی کرکاینن تطبیقی، ادغام‌کننده و کلی‌پیکر است. این امتیاز به قطب زمینه‌ای/پویایی هرمنوتیک عقیدتی مأموریتی می‌دهد و مفروضات کلان هرمنوتیکی موقعیت مأموریتی هدفمند را جذب می‌کند. فرمول اعتقادی ونهوزر اعترافی، دستوری، مشارکتی است. به مرجع الهیات منبع به عنوان یک قطب ثابت امتیاز می دهد. با این کار، جهت وابستگی را از شریعت به عنوان مرجع الهیات به وضعیت رسالتی تعیین می کند. سهم این تحلیل در هرمنوتیک اعتقادی رسالتی این است که الهیات رسالتی را به عنوان بازتابی بیش از صرفاً بازتاب کلامی متنی یک جامعه خاص، و بیش از ارائه تعمیم الهیاتی با فرمول بندی آموزه/عقید/باورهای بنیادی (یا معادل آن) نشان دهد. از یک سو، ماهیت زمینه ای الهیات رسالتی به پراکندگی و ماهیت دیدگاهی دانش منجر می شود. از سوی دیگر، ماهیت کلی آموزه، اجماع، توافق و کاتولیکیت/جهان‌شمولی را حفظ می‌کند. انضمام (محلیت، زمینه) و عمومیت (جهان‌شمولی/ثابت) باید در تنش دیالکتیکی باشند. این امر فرآیندهای غیرخطی هرمنوتیکی را قادر می سازد تا پیام مسیحی را هم قابل فهم و هم به منابع هنجاری الهیاتی وفادار کنند و در عین حال به وضعیت رسالتی نیز مرتبط باشند. فصل مقدماتی مسئله، هدف، روش و حدود مطالعه را تعریف می کند. معنادار بودن آموزه خدا، آخرت شناسی و رسالت را در ارتباط با هرمنوتیک عقیدتی رسالتی ترسیم می کند. فصل 2 مروری مفهومی بر مدل‌های هرمنوتیکی عقیدتی رسالتی منتخب در قرن بیستم ارائه می‌کند، یعنی مدل‌های معرف الهیات زمینه‌ای (ترجمه و فرهنگی/انسان‌شناختی) و توسعه عقیدتی (فرمول‌بندی‌های الهیاتی ثابت و پویا). فصل‌های 3 و 4 به ترتیب، توصیف و تحلیل هرمنوتیک اعتقادی رسالتی کرکاینن و ونهوزر را از طریق تحلیل روش‌شناختی ساختاری ساختار الهیاتی آن‌ها در رابطه با آموزه‌های خدا، آخرت‌شناسی و رسالت ارائه می‌کنند. فصل 5 به طور انتقادی هرمنوتیک عقیدتی رسالتی کرکاینن و ونهوزر را مقایسه و ارزیابی می کند. سپس ملاحظات ترکیبی را با اشاره به بحث قبلی ارائه می‌کند، و به احتمالاتی برای تطبیق ابعاد مأموریتی فرمول‌بندی و توسعه عقیدتی اشاره می‌کند. در نهایت، نتیجه‌گیری این مطالعه خلاصه، مفاهیم و زمینه‌های تحقیق بیشتر را ارائه می‌کند.
ساخت الهیات زندگی رابطه‌ای از طریق مضامین خلقت، تجسم، و بازآفرینی به عنوان جایگزینی برای مقوله‌های فعلی ادیان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew Tompkins
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه استدلال می‌کند که دسته‌های فعلی ادیان بیش از حد به پیش‌فرض‌های مبتنی بر روشنگری غربی و تفکر آکادمیک متکی هستند که موانعی در درک تمایل خداوند برای همه مردم برای داشتن زندگی فراوان ایجاد می‌کند. بسیاری از الهی دانان و رسالت شناسان از این مقولات موروثی استفاده می کنند بدون اینکه ابتدا آنها را تابع قانون کتاب مقدس قرار دهند. در نتیجه، گفتمان الهیات و رسالت درباره ادیان غالباً بر پیش فرض های خارج از کتاب مقدس استوار است که اساساً ریشه در دیدگاه بسیار عالی از عقل انسانی دارد که به طور دقیق رویکرد کتاب مقدس به زندگی رابطه ای را نشان نمی دهد. این پیش فرض ها به طور دقیق رویکرد کتاب مقدس به زندگی رابطه ای را نشان نمی دهند. بنابراین، من مقوله‌های ادیان را که توسعه یافته‌اند، با شرح زندگی رابطه‌ای که در قسمت‌های کتاب مقدس پیدایش 1-3، یوحنا 1:1-18، و مکاشفه 20-22 یافت می‌شود، مقایسه و مقایسه کردم، که استدلال می‌کنم از نظر الهیاتی هستند. مرکزی برای قانون کتاب مقدس. هدف این پایان نامه، ساختارشکنی دسته بندی ادیانی است که توسط متکلمان و رسالت شناسان به ارث رسیده و مورد استفاده قرار گرفته اند. مقوله‌های ادیان باید دامنه وسیعی داشته باشند و شامل اصطلاحات یا اصطلاحاتی هستند که محققان برای توصیف گروه‌های بزرگی از مردم یا ایدئولوژی‌هایی مانند: هندوئیسم، بودیسم، تائوئیسم، کنفوسیوس، اسلام، مسیحیت، آنیمیسم، ادیان عامیانه، مذاهب قبیله‌ای، الحاد، مارکسیسم و ​​غیره. در فضایی که با ساختارشکنی مقوله‌های ادیان ایجاد می‌شود، الهیات سازنده‌ای از زندگی رابطه‌ای که ریشه در مضامین کتاب مقدس خلقت، تجسم و بازآفرینی دارد، توسعه می‌یابد. زندگی رابطه‌ای اصطلاحی است که به‌جای واژه‌های فرهنگ و دین به کار می‌رود و بر روابط بین خدا و انسانیت و انسانیت با یکدیگر دلالت می‌کند. این پروژه از یک رویکرد بین رشته ای برای تحقیق استفاده می کند. این شامل بررسی و درگیری انتقادی با ادبیات جاری در تعدادی از زمینه ها از جمله مطالعات تاریخی دین، مردم شناسی، جامعه شناسی، مطالعات کتاب مقدس، الهیات سیستماتیک، و رسالت شناسی بود. این به دنبال استدلال‌های روش‌شناختی Veli-Matti Kärkäinnen و Kevin J. Vanhoozer به نفع رویکرد میان رشته‌ای به الهیات است. با ساختارشکنی مقوله‌های ادیان، سه مفهوم عمده برای رسالت‌شناسی و الهیات کشف شد. مفهوم اول این است که در توسعه مقوله های ادیان، افراد به اشیاء تبدیل شده و بر اساس مفاهیم مبهم انتزاعی طبقه بندی می شوند.
  • تعداد رکورد ها : 2