آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 19
سهمِ بی‌گناهی
نویسنده:
منصور دل‌ریش
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
طاعون کامو: دیدگاه های فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peg Brand Weiser
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : La Peste (به انگلیسی طاعون)، که در ابتدا در سال 1947 توسط نویسنده برنده جایزه نوبل آلبر کامو منتشر شد، روند پیشرفت طاعون مرگبار بوبونیک را در حالی که در شهر قرنطینه شده الجزایر اوران گسترش می یابد، شرح می دهد. در حالی که بیشتر بحث‌های مربوط به مثال‌های داستانی در زیبایی‌شناسی یا تاریخی یا فرضی است، کامو نمونه‌ای از «داستان آفت» ارائه می‌کند. کامو داستان های تخیلی را برای انتقال حقایق انتخاب کرد - در مورد طاعون در گذشته، مبارزه خود با سل در سن هفده سالگی، زندگی در قرنطینه دور از خانه برای چندین سال، و جدایی اجباری از همسرش که در الجزیره در خارج از کشور نازی بود. فرانسه را اشغال کرد. تجارب زیسته خود او زیربنای گزارشی تخیلی از واقعیت های مشترک انسانی است که می توانیم با آن شناسایی کنیم: آسیب پذیری در برابر بیماری، انزوا، ترس و در نهایت انسان دوستانه. طاعون به ما می آموزد که نه طمع داشته باشیم و نه انتظار چیزی را داشته باشیم که به طور معمول آن را بدیهی می دانیم. این مجموعه مقالات اصلی درباره مضامین فلسفی در طاعون در طول و پس از کووید-19 از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما همچنین بازتاب هایی را ارائه می دهد که برای علاقه مندان به این اثر ادبی کلاسیک ارزش ماندگاری خواهد داشت. این رمان به بررسی مسائلی با اهمیت پایدار می پردازد. آیا ما به طور جمعی با آستانه رفتار اخلاقی که توسط کامو مطرح شده بود روبرو می شویم که می نویسد: «آنچه در مورد همه بدی های جهان صادق است در مورد طاعون نیز صادق است. این به مردان کمک می کند تا از خودشان بالاتر بروند»؟ یا پوچ، دلسوز را تضعیف می کند؟ آیا «قهرمانان» وظیفه‌آمیز با طاعون با «نجابت مشترک» مبارزه می‌کنند، یا طبیعت انسانی خود را در برابر عادی‌سازی رنج و مرگ غیرقابل کنترل تسلیم می‌کند؟ راه‌های بی‌شماری برای نزدیک شدن به رمان وجود دارد و این جلد خوانندگان را تشویق می‌کند تا در مورد معضلات انسانی در اوران داستانی که از بیماری همه‌گیر کنونی ما مطلع شده است، فکر کنند.
گفتمان فرهنگی قرن هفدهم: فرانسه و موعظه اسقف کامو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Worcester
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مجموعه دین و جامعه (RS) به کاوش ادیان به عنوان نظام های اجتماعی در جوامع غربی و غیر غربی کمک می کند. به ویژه، ادیان را در تمایز و تلاقی با سایر نظام های فرهنگی مانند هنر، اقتصاد، قانون و سیاست بررسی می کند. توجه لازم به مطالعات موردی یا تطبیقی پارادایمی است که جهت‌گیری نظری روشنی با داده‌های تجربی و تاریخی دین و جنبه‌هایی از دین مانند آیین، تخیل مذهبی، ساخت‌های سنت، شمایل‌نگاری یا رسانه‌ها نشان می‌دهد. علاوه بر این، شکل‌گیری جوامع دینی، هویت‌سازی و ارتباط آن‌ها با جامعه و عموم مردم از موضوعات کلیدی این مجموعه است.
آلبر کامو و فلسفه امر عادی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Raymond D. Boisvert
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : تفسیر استاندارد مدام تکرار می‌کند که کامو متفکر اولیه «پوچ‌گرا» است. چنین خوانشی کامو را در مرحله ای که در آن «غریبه» و «اسطوره سیزیف» را نوشت، منجمد می کند. با جدی گرفتن چگونگی (1) کامو همیشه در جستجو و (2) بقیه مجموعه او، آلبر کامو و احیای امر معمولی تصویر یک طرفه و در نتیجه معیوب کامو را به عنوان متعهد به فلسفه پوچ گرایی تصحیح می کند. پروژه هدایت او، که او صریحاً به آن اذعان داشت، تلاشی برای فراتر رفتن از نیهیلیسم، رد کلی ارزش و معنا در زندگی عادی بود. ردیابی این پروژه از طریق آثار کامو، آلبر کامو و توانبخشی معمولی، لنز جدیدی برای تفکر در مورد نویسنده مشهور ارائه می دهد.
آلبر کامو و فلسفه ابزورد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Avi Sagi
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill,
کامو و فانون در مورد مسئله الجزایر: اخلاقیات شورش [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Pedro Tabensky
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اولین کتابی است که مقایسه منظمی از فلسفه های آلبر کامو و فرانتس فانون ارائه می دهد. این نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه‌های اخلاقی، سیاسی و روان‌شناختی این دو متفکر تأثیرگذار می‌توانند درک ما را در مورد چگونگی برقراری عدالت در مواجهه با عدم توازن عمیق قدرت بیشتر کنند. نویسنده در تحلیل خود از فلسفه های کامو و فانون، جنگ خونین استقلال الجزایر را پیش زمینه می کند. اگرچه هیچکدام از اشغال الجزایر توسط استعمار فرانسه حمایت نکردند، اما دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی در مورد درگیری داشتند. فانون از رهایی از طریق خشونت حمایت می کند، که نویسنده استدلال می کند که به طور غیرانتقادی رمانتیک شده است. از سوی دیگر، کامو از اخلاقیات اعتدال حمایت می کرد که از خشونت بی رویه اجتناب می کرد. نویسنده استدلال می کند که کامو ناعادلانه متهم شده است که مدافع استعمار است. در نهایت، نویسنده تأیید مشترک ارزش‌های اومانیستی را که هم افکار کامو و هم فانون را هدایت می‌کنند، به تصویر می‌کشد. کامو و فانون در مورد مسئله الجزایر برای محققان و دانشجویان پیشرفته علاقه مند به فلسفه قاره ای قرن بیستم، پسااستعمار، اگزیستانسیالیسم و فلسفه آفریقا جذاب خواهند بود.
دین از تولستوی تا کامو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Walter Kaufmann (والتر کافمن)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Transaction Publishers,
چکیده :
ترجمه ماشینی : والتر کافمن زندگی خود را وقف کاوش در مفاهیم دینی متون ادبی و فلسفی کرد. عمیقاً در مورد منافع انسانی و اخلاقی شک دارید؟ او همچنین از سکولاریسم مدرن، از جست‌وجوی قطعیت که از طریق جزم‌گرایی دنبال می‌شود، انتقاد کرد. کافمن خطر از دست دادن اصالت را در مواردی که او ناعادلانه توصیف کرد می دید؟ ed به گذشته عقب نشینی می کند. این تلفیقی از نشانه است؟ متونی در باب اندیشه دینی که ایشان انتخاب و معرفی کردند. سازماندهی این مجموعه وسعت و دامنه علایق کافمن را آشکار می کند. این شامل فصل‌هایی درباره اومیسم نو و نوشته‌های اگزیستانسیالیست‌های اخلاقی درگیر همراه با اظهارات مقدماتی کافمن است. مقدمه جدید گاتفرید به طور کامل عقاید کافمن را توضیح می دهد و آنها را با فیلسوفان دینی قرن نوزدهم از جمله مندلسون، گوته، نیچه و تولستوی مرتبط می کند. دین از تولستوی تا کامو برای فیلسوفان، متکلمان، مورخان و دانشجویان ادبیات دینی از اهمیت مستمری برخوردار است.
سخنرانی درباره آلبر کامو و آثارش
سخنران:
بهادر باقری
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
بازنشر فایل صوتی جمع‌خوانی و تحلیل سه نمایشنامه از «کافکا، کامو و سارتر» با حضور «مسعود قدیم فلاح»
سخنران:
مسعود قدیم فلاح
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
متافیزیک مسیحی و نوافلاطونی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Albert Camus
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Missouri Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : کامو گذار از هلنیسم به مسیحیت را تنها نقطه عطف تاریخ نامید. برای کامو، مدرنیته بدون بررسی آرزوهایی که ابتدا در دوران باستان بیان شد و بعدها واضح ترین بیان خود را در مسیحیت دریافت کرد، کاملاً قابل درک نبود. این آرزوها منجر به تغییر جهت گیری اساسی زندگی بشر در سیاست، دین، علم و فلسفه شد. این اثر اولین تلاش او برای درک رابطه بین فلسفه یونان و مسیحیت است، زیرا او حرکت از اناجیل را از طریق گنوسیزم و افلوطین به آنچه او مکاشفه دوم آگوستین از ایمان مسیحی می نامد ترسیم کرد. ترجمه سریگلی تا حد زیادی صحت دارد و حاشیه‌نویسی‌های او تقریباً همه نقل‌قول‌های اصلی کامو را شامل می‌شود.
  • تعداد رکورد ها : 19