آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
بررسی تطبیقی مبانی و روشهای تفسیری استادمحمدتقی شریعتی و ایه الله سیدمحمودعلائی طالقانی
نویسنده:
نویسنده:محمدمهدی محمدی شکیبا؛ استاد راهنما:علی صفری؛ استاد مشاور :حسن اصغرپور
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
چکیده :
استاد محمد تقی شریعتی و آیت الله سید محمود طالقانی از جمله مفسرینی هستند که تلاش می کنند با تکیه بر معارف قرآنی، تفسیر همسو با علم و همچنین پاسخگو به مسائل اجتماعی و تربیتی معاصر را فراهم آورند. مبنای فکری هر دو مفسر این است که قرآن به عنوان وحی الهی پاسخگوی مسائل آنان در همه زمانهاست و بنابراین انسان دنیای معاصر بر مبنای جهانی که در آن زیست می کند، نیازمند مواجهه جدید با قرآن است. البته این به معنای نادیده انگاشتن سنت تفسیری پیشین نیست، فلذا استفاده از علوم ادبی، تاریخی، کلامی و حدیثی همچنان از اهم منابع هر دو مفسردر فهم قرآن است. از این جهت نگاه اجتهادی و ریاست مقتضیات زمان و بالخصوص گرایش علمی و اجتماعی و تربیتی در هر دو تفسیروجود دارد. در این تحقیق تلاش کرده ایم تا رویکردها، مبانی و روش ها ی تفسیری هر دو مفسر را بررسی کرده و نکات اشتراک و افتراق آنها را روشن نماییم.
درس گفتار «ویتگنشتاین و معنای زندگی»
مدرس:
سروش دباغ
نوع منبع :
درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
چکیده :
این جلسات که گفتگوی امید کشمیری با سروش دباغ درباب «ویتگنشتاین و معنای زندگی» است، در پنج جلسه از سوی موسسه “خانه آشنا” برگزار گردید. در این جلسات تاکید و محوریت با آراء ضمنی و مصرحِ ویتگنشتاین متقدم در رساله منطقی_فلسفی در باب معنای زندگی است. سه ضلع زندگی با معنا که شامل “زندگی در حال”، “زندگی بی‌پرسش” و “زندگی درونی” با تحلیل فقراتی از رساله، کاویده می‌شود. جلسه پایانی(پنجم) این جلسات نیز به آراء علی شریعتی در خصوص معنای زندگی با تکیه بر “کویریات” او سخن گفته می‌شود.
  • تعداد رکورد ها : 2