آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
از محمد تا آتاتورک: تحلیلی از مسیر ترکیه به مدرنیته بر اساس نظریه کنش ارتباطی یورگن هابرماس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ali Demir
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Lit,
عموم بورژوایی: ظهور و افول آن به سمت نظریه جامعه بورژوایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas (یورگن هابرماس)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Gyldendal Norsk Forlag,
تغییر ساختاری در حوزه عمومی: بررسی های مربوط به مقوله ای از جامعه بورژوایی. با پیشگفتار نسخه 1990 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas (یورگن هابرماس)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Biblioteca Tempo Universitário,
دور البراديغمات السوسيولوجية في بناء نظرية الفعل التواصلي ليورغن هابرماس
نویسنده:
طارق هابة
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
قدرت رهایی نمادها: مقالات فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jürgen Habermas, Peter Dews
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
The MIT Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : یورگن هابرماس در این مجموعه با طیف وسیعی از متفکران قرن بیستم درگیر است. این مقالات قدردانی هابرماس از سنت های فکری مختلف، توانایی او در تقطیر جوهر آثار دیگر نویسندگان، و قدرت های برجسته انتقادی او را نشان می دهد. هابرماس این مقالات را «قطعه هایی از تاریخ فلسفه معاصر» توصیف کرده است. آنها شامل کاوش در آثار ارنست کاسیرر، کارل یاسپرس، و گرشوم شولم، و همچنین پاسخ به دوستان و همکارانی مانند کارل اتو آپل، نویسنده و فیلمساز الکساندر کلوگ، و مایکل تونیسن هستند. این کتاب همچنین شامل قطعاتی درباره الهیدان یوهان باپتیست متز و فیلسوف فنلاندی گئورگ هنریک فون رایت است.
فریب تکنوکراسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas (یورگن هابرماس)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Polity,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در طول 25 سال گذشته، یورگن هابرماس آنچه را که مسلماً منسجم‌ترین و گسترده‌ترین دفاع از پروژه اتحاد اروپا و تحولات موازی به سمت جامعه جهانی یکپارچه سیاسی است، ارائه کرده است. هابرماس در توسعه مفاهیم کلیدی خود در مورد فراملی شدن دموکراسی و قانون اساسی شدن حقوق بین الملل، به بازیگران اصلی مبارزات بر سر سرنوشت اتحادیه اروپا (سیاستمداران، احزاب سیاسی و عموم کشورهای عضو) راه خروج پیشنهاد می کند. از بحران اقتصادی و سیاسی کنونی، در صورتی که آن را دنبال کنند. هابرماس در عنوان مقاله به چالش‌ها و تهدیدات ناشی از بحران بانکی و بدهی عمومی در منطقه یورو برای اتحاد اروپا می‌پردازد. او به شدت از سیاست‌های تکنوکراتیک و فزاینده‌ای که به‌ویژه توسط دولت آلمان حمایت می‌شود، انتقاد می‌کند، سیاست‌هایی که به ضرر جمعیت کشورهای بحران‌زده از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر تحمیل می‌شوند و همبستگی بین کشورهای عضو را تضعیف می‌کنند. او استدلال می‌کند که تنها در صورتی که رویکرد تکنوکراتیک با دموکراسی‌سازی عمیق‌تر نهادهای اروپایی جایگزین شود، اتحادیه اروپا می‌تواند به وعده خود به عنوان الگویی برای اینکه چگونه سرمایه‌داری بازار افسارگسیخته می‌تواند بار دیگر تحت کنترل سیاسی در سطح فراملی قرار گیرد، عمل کند. این جلد گستره تأثیرگذار نوشته‌های اخیر هابرماس درباره موضوعات اروپایی، از جمله برخوردهای نظری در مورد مسائل پیچیده حقوقی و سیاسی در خطر، مداخلات در امور جاری، و تأملات در زندگی و آثار فیلسوفان و روشنفکران بزرگ اروپایی را منعکس می‌کند. این مقالات با هم گواه شیوائی بر ارتباط پایدار کار یکی از تأثیرگذارترین و دوراندیش ترین روشنفکران عمومی در جهان امروز است و خواندنی ضروری برای همه فیلسوفان، دانشمندان حقوق و دانشمندان علوم اجتماعی علاقه مند به مسائل اروپایی و جهانی است.
یورگن هابرماس: مفاهیم کلیدی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Barbara Fultner (باربارا فولتنر)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : هابرماس یک متفکر سیستماتیک نادر، درک ما را از مدرنیته، تعامل اجتماعی و عملکرد زبانی، نهادهای اجتماعی، عقلانیت، اخلاق، قانون، جهانی شدن و نقش دین در جوامع چندفرهنگی ارتقا داده است. او به شکل گیری بحث های حقیقت، عینیت، هنجارگرایی و رابطه بین علوم انسانی و طبیعی کمک کرده است. این جلد یک نقشه مفهومی قابل دسترس و جامع از چارچوب نظری هابرماس و مفاهیم کلیدی آن، از جمله نظریه کنش ارتباطی، اخلاق گفتمان، فلسفه اجتماعی-سیاسی او و کاربردهای آنها در مسائل معاصر ارائه می دهد. هم برای خوانندگان تازه کار هابرماس و هم برای کسانی که علاقه مند به درک دقیق تری از جنبه های خاص کار او هستند، این منبع ارزشمندی خواهد بود.
بینش و همبستگی: اخلاق گفتمانی یورگن هابرماس (فلسفه، نظریه اجتماعی و حکومت قانون) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Rehg
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of California Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : اخلاق گفتمانی نشان دهنده یک تحول جدید هیجان انگیز در نظریه اخلاقی نئوکانتی است. ویلیام رهگ مقدمه‌ای روشن‌تر از نظریه‌پردازی پیچیده آن توسط طرفدار اصلی آن، جیرجن هابرماس، ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه اخلاق گفتمانی به شخص اجازه می‌دهد بر انتقادات اصلی که علیه نئوکانتی‌گرایی وارد شده است غلبه کند. رهگ استدلال می‌کند که مفاهیم جهان‌شمولی از عدالت، تفکر اخلاقی را از سنت‌های جامعه جدا می‌کند، و مدافعان فمینیست «اخلاق مراقبت» که بر اهمیت اخلاقی مراقبت از افراد دیگر تأکید می‌کنند، رهگ نشان می‌دهد که اخلاق گفتمانی بی‌طرفی را با همبستگی ترکیب می‌کند. او اولین بازسازی سیستماتیک نظریه هابرماس را ارائه می دهد و رابطه آن را با آثار فیلسوفان معاصری مانند چارلز تیلور بررسی می کند. کتاب او جایگزینی جسورانه برای شکاف بین "حق" و "خوب" در نظریه اخلاقی بیان می کند و فیلسوفان، دانشمندان اجتماعی و حقوقی و نظریه پردازان سیاسی را بسیار مورد توجه قرار می دهد.
نظریه رهایی بخش یورگن هابرماس و متافیزیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Peter Badillo
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Council for Research in Values &,
هابرماس: یک مقدمه بسیار کوتاه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas; James Gordon Finlayson
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب مروری روشن و خواندنی از کار فلسفی یورگن هابرماس، تأثیرگذارترین فیلسوف آلمانی زنده امروزی است که به طور گسترده در مورد موضوعاتی مانند مارکسیسم، اهمیت و اثربخشی ارتباطات، اتحاد مجدد آلمان و اتحادیه اروپا اظهار نظر کرده است. . گوردون فینلیسون با استفاده از مثال‌های ملموس و زبانی قابل دسترس، مروری روشن و خواندنی از فلسفه پیچیده هابرماس در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او سپس به تحلیل مبانی نظری نظریه اجتماعی هابرماس و کاربردهای عینی تر آن در زمینه های اخلاق، سیاست و حقوق می پردازد. و با بررسی اینکه چگونه نظریه اجتماعی و سیاسی هابرماس نوشته های او را در مورد مشکلات معاصر، سیاسی و اجتماعی آگاه می کند، به پایان می رسد. ادامه مطلب... چکیده: این کتاب مروری روشن و خواندنی از کار فلسفی یورگن هابرماس، تأثیرگذارترین فیلسوف آلمانی زنده امروزی است که به طور گسترده در مورد موضوعاتی مانند مارکسیسم، اهمیت و اثربخشی ارتباطات، اتحاد مجدد آلمان و اتحادیه اروپا. گوردون فینلیسون با استفاده از مثال‌های ملموس و زبانی قابل دسترس، مروری روشن و خواندنی از فلسفه پیچیده هابرماس در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او سپس به تحلیل مبانی نظری نظریه اجتماعی هابرماس و کاربردهای عینی تر آن در زمینه های اخلاق، سیاست و حقوق می پردازد. و با بررسی این که چگونه نظریه اجتماعی و سیاسی هابرماس نوشته های او را در مورد مشکلات معاصر، سیاسی و اجتماعی آگاه می کند به پایان می رسد.