آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5
الوسیله الی تحصیل‌الامانی فی ضبط ایام‌التعازی والتهانی
نویسنده:
تالیف عبدالله‌بن صالح السماهیجی‌البحرانی. و علیهاالجواهراللطیفه فی تحقیق و تتمیم‌الوسیله/ تالیف محمدبن میرزابن سلمان الخرسی‌البحرانی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: محلاتی‏‫,
منیة الممارسین فی اجوبة مسایل الشیخ یاسین
نویسنده:
ع‍ب‍دال‍ل‍ه‌ب‍ن‌ ص‍ال‍ح‌ س‍م‍اه‍ی‍ج‍ی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , پرسش و پاسخ , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم , کتابخانه عمومی
چکیده :
کتاب مشتمل بر پاسخ به نود پرسش شیخ یاسین بن صلاح الدین بحرینی از مؤلف می باشد و در آن از اختلاف چهلگانه بین اصولیین و اخباریین بحث شده است . مؤلف در پاسخ این سوالات از اخبار استفاده کرده و به گفته دانشمندان دیگر نپرداخته است. در خاتمه کتاب شرح دعای مذکور در کفعمی به نقل از صاحب الامر(عج) : « اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه و ... » و اجازه نامه به شیخ یاسین و اجازه ذکر ۱۲ حدیث برای تبرک و فهرست تمام مصنفات مؤلف آمده است.
منية الممارسين [نسخه خطی]
نویسنده:
شيخ عبدالله بن صالح بن جمعه سماهيجي
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
صحیفة العلویة و تحفة المرتضویة
نویسنده:
عبدالله بن صالح بحرانی سماهیجی؛ تحریر محمدتقی الکازرونی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
چکیده :
اَلصَّحیفَةُ العَلَویة و التُحفَةُ المُرتَضَویة کتابی به زبان عربی، تألیف عبدالله بن صالح سماهیجی با موضوع دعاها و مناجات‌های حضرت علی(ع). مؤلف با اجازاتی که از اساتید خود داشته، دعاها و مناجات‌های این کتاب را نقل کرده و از ذکر اسناد آن‌ها خودداری نموده است. این کتاب با نام «صحیفه علویه» به فارسی ترجمه شده است. سماهیجی می‌گوید: «این کتاب را «صحیفه علویه و تحفه مرتضویه» نام نهادم و این اثر نفیس را به برادران دینی خود که اهل عبادت و تهجد هستند اهدا می‌کنم و از خدای کریم خواستارم که این خدمت ناچیز را در نامه حسناتم ثبت فرموده و جزو ذخائر نجات من محسوب دارد و این عمل (کوچک) را خالص از هر عیب، و پاک از هر زشتی بگرداند و مرا با هر کس که از آن سودمند گردد و آن را فرا گرفته و بنویسد در پاداش شریک سازد.» مؤلف در مقدمه کتاب متذکر می‌شود دعاهایی که از امیرالمؤمنین(ع) رسیده و روایت و سند آن درست بوده و در میان کتاب‌های معتبر و در بین علمای ما مشهور است را آورده، اما اسناد آن را به خاطر اینکه ملال‌آور نباشد و هم به جهت شهرتی که داشت، حذف کرده است.
صحیفه علویه لمونا الامام علی بن ابی طالب علیه السلام
نویسنده:
عبد الله بن صالح سماهیجی؛ مترجم: سید هاشم رسولی محلاتی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: انتشارات اسلامی,
چکیده :
اَلصَّحیفَةُ العَلَویة و التُحفَةُ المُرتَضَویة کتابی به زبان عربی، تألیف عبدالله بن صالح سماهیجی با موضوع دعاها و مناجات‌های حضرت علی(ع). مؤلف با اجازاتی که از اساتید خود داشته، دعاها و مناجات‌های این کتاب را نقل کرده و از ذکر اسناد آن‌ها خودداری نموده است. این کتاب با نام «صحیفه علویه» توسط هاشم رسولی به فارسی ترجمه شده است.
  • تعداد رکورد ها : 5