چکیده :
ترجمه ماشینی :
پژوهشگران اجماع خاطرنشان میکنند که اخلاق توصیفشده در مجموعه متنی کنفوسیوس توجه خود را در درجه اول بر روابط مشخص، نقشهای خاص و وظایف متقابل متمرکز میکند.
این باعث نگرانی در مورد اینکه آیا اخلاق کنفوسیوس می تواند رهنمودهای اخلاقی مناسبی را برای تعامل بین افرادی ارائه دهد که از هیچ تماس قبلی برخوردار نبوده اند، ایجاد کرده است.
در پاسخ، این پایاننامه پیشنهاد میکند که کنفوسیوسیسم اولیه تعامل با غریبهها را هدایت میکند، اما این راهنمایی را کمتر در مفاهیم اخلاقی یا احکام اخلاقی آن میتوان یافت تا در شیوههای آیینی مجسم شدهاش.
برای اثبات این ادعا، من با دقت نظریات برگرفته از حوزههای علوم شناختی، فلسفه شناختی، عملگرایی آمریکایی، و نظریه مناسک را در چندین متون اولیه کنفوسیوس اعمال میکنم: آنالکتها، منسیوس، سونزی، و کتابهای راهنمای آیینی لیجی و یلی.
من از پراگماتیسم و فلسفه شناختی، لنزهایی از معنای مفهومی و پیش مفهومی را جمع آوری می کنم و از آنها برای بررسی تأثیرات تمرین آیینی بر ایجاد مرزهای گروهی و ایجاد همبستگی استفاده می کنم.
با انجام این کار، من آشکار میکنم که همبستگی حاصل از تمرین تجسم یافته و حضور فیزیکی، مرزها و ساختار گروههای کنفوسیوس اولیه را به اندازه مفاهیم یا ارزشهای مشترک شکل میدهد.
من بیشتر فرآیندهای عصبی و روانشناختی را بیان میکنم که از طریق آنها فیزیکی بودن تمرین آیینی کنفوسیوس، همبستگی پیشا مفهومی را ایجاد میکند، سپس روشهایی را که همبستگی چارچوببندی میشود و جهت معناداری توسط نمونههای مختلف کنفوسیوس به آن داده میشود، برجسته میکنم.
در نهایت، من نشان میدهم که مشارکت متقابل در تمرین آیینی به غریبهها اجازه میدهد تا به سرعت، بدون بهرهمندی از رابطه قبلی یا پیشنهاد مشترک، با هم پیوند بخورند.
استدلال من این است که قلب رفتار کنفوسیوس با غریبه هاست.
تمرین تشریفاتی به طور همزمان رابطه ای بین تماس های جدید ایجاد می کند و به آن رابطه با همبستگی قوی و از پیش مفهومی ایجاد شده انرژی می بخشد.
این پایان نامه همچنین تعدادی از موضوعات مرتبط از جمله رابطه بین تمرین آیینی و مرزهای گروه و تأثیر بدن بر مفاهیم و طبقه بندی را تجزیه و تحلیل می کند.
این مطالعه در گستردهترین اهداف خود، بینشی را در مورد شخصیت غنی فیزیک کنفوسیوس اولیه ارائه میکند، دستورالعملهای جدیدی را برای تحلیل کنفوسیوسیسم معاصر پیشنهاد میکند، و راههای ممکنی را منعکس میکند که در آن ممکن است همبستگی بین اعضای گروههایی با جهتگیریهای ارزشی متفاوت شکل بگیرد.
consensus scholarship notes that the ethics described in the confucian textual corpus focuses its attention primarily on concrete relationships, specific roles, and reciprocal duties.
this has occasioned concern about whether confucian ethics can offer adequate moral guidelines for interactions between people who have enjoyed no prior contact.
in response, this dissertation suggests that early confucianism does guide interactions with strangers, but that this guidance is to be found less in its ethical concepts or moral precepts than in its embodied ritual practices.
to substantiate this claim, i carefully apply theories drawn from the fields of cognitive science, cognitive philosophy, american pragmatism, and ritual theory to several early confucian texts: the analects, mencius, xunzi, and the ritual manuals of the liji and the yili.
from pragmatism and cognitive philosophy, i assemble lenses of conceptual and pre-conceptual meaning and use them to examine the effects of ritual practice on the creation of group boundaries and the generation of solidarity.
in so doing, i reveal that the solidarity generated by embodied practice and physical co-presence shapes the boundaries and structure of early confucian groups as much as concepts or shared values.
i further outline the neural and psychological processes by which the physicality of confucian ritual practice creates pre-conceptual solidarity, then highlight the ways that solidarity is framed and given a meaningful direction by the varied confucian exemplars.
ultimately, i demonstrate that mutual engagement in ritual practice allows strangers to bond quickly, without the benefit of prior relationship or shared proposition.
this, i argue, is the heart of the confucian treatment of strangers.
ritual practice simultaneously creates a relationship between new contacts and energizes that relationship with strong, pre-conceptually-generated solidarity.
this dissertation also analyzes a number of related topics, including the relationship between ritual practice and group boundaries and the influence of the body upon concepts and categorization.
in its broadest goals, this study offers insight into the rich character of early confucian physicality, suggests novel guidelines for the analysis of contemporary confucianism, and reflects possible ways in which solidarity might be formed between members of groups with different value orientations.