جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 7
مردمی که تنها خواهند ماند: یهودیت به عنوان یک استراتژی تکاملی گروهی، با مردم دیاسپورا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kevin B. MacDonald
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
iUniverse,
چکیده :
ترجمه ماشینی: و سپس آنها به هر جای دیگر حمله می کنند و به دلیل رفتار وحشتناک خود بیرون رانده می شوند.
یهودیت دیاسپورا در آشوب، 116 17 م.: منابع باستانی و بینش های مدرن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Miriam Pucci Ben Zeev
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Peeters Publishers,
چکیده :
ترجمه ماشینی: بین دو جنگی که در یهودیه علیه دولت روم انجام شد - "جنگ بزرگ" و جنگ بار کوچبا - قیام یهودیان دیاسپورا در اواخر سلطنت تراژان یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ مشترک المنافع دوم یهودیان را تشکیل می دهد. این اولین و تنها اپیزود خشونت یهودیان در مقیاس بزرگ است که در خارج از یهودیه رخ می دهد، و در عین حال تنها نمونه طغیان های همزمان در مکان های مختلف جغرافیایی - لیبی، مصر، قبرس و بین النهرین و ظاهراً یهودیه نیز هست. دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ یهودیان سلاح های خود را از کجا آوردند و تا چه مدت موفق شدند در برابر ضربه لژیون های رومی مقاومت کنند؟ نسل‌های متمادی گفته‌ی اوسبیوس را پذیرفتند که قیام‌ها در سال 115 بعد از میلاد آغاز شد، اما اخیراً این احتمال مطرح شده است که در عوض، شورش فقط در سال 116 شروع شد. سنتی - لیبی، مصر، قبرس و بین النهرین - همانطور که اکثر محققین به شهادت اوزبیوس معتقدند، یا بهتر است بگوییم ترتیب صحیح برعکس است؟ اگر در واقع، یهودیان بین النهرین اولین کسانی بودند که اسلحه به دست می گرفتند، حوادثی که در شرق رخ داد، در دامن زدن به قیام ها در منطقه غرب مدیترانه تعیین کننده بود. ارزیابی تئوری های جدید ضروری است و مستلزم بازنگری در گزارش های ادبی و منابع خود و سایر انواع اطلاعات موجود، از جمله استراکای یافت شده در مصر و تعدادی پاپیروس است که اخیراً کشف شده یا اکنون به آن نسبت داده شده است. حوادث این تحولات بخش اول این اثر برای اولین بار در اینجا مجموعه کاملی از منابع کتبی، پاپیروولوژی و تاریخی با منشأ بت پرستی، مسیحی و یهودی را که به این رویدادها می پردازد، به زبان اصلی و ترجمه انگلیسی ارائه می کند. در بخش دوم، مطالعه‌ای تازه، هم از منابع و هم از دیدگاه‌های علمی، میریام پوچی بن زیف را به تفاسیر جدیدی از وقایع مصر، بین‌النهرین و یهودیه و به گاه‌شماری جدیدی هدایت می‌کند که او را قادر می‌سازد تا به نتایج شگفت‌انگیزی در مورد احتمالی دست یابد. رابطه متقابل میان تحولات در کشورهای مختلف
فرستادگان سرزمین مقدس: دیاسپورای سفاردی و عمل پان یهودیت در قرن هجدهم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Matthias B. Lehmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Stanford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برای یهودیان در هر گوشه از جهان، سرزمین مقدس همیشه مرکز بوده است. اما این عقیده در قرن هجدهم زمانی که رهبران یهودی در فلسطین و متحدانشان در استانبول فرستادگان خاخام را به مأموریت های جمع آوری کمک های مالی جهانی فرستادند، مورد آزمایش قرار گرفت. از سواحل دریای مدیترانه تا شهرهای بندری ساحل اقیانوس اطلس، از دریای کارائیب تا هند، این فرستادگان کمک های مالی را برای فقیران سرزمین اسرائیل درخواست کردند. فرستادگان سرزمین مقدس چگونگی سازماندهی این شبکه بشردوستانه قرن هجدهم و چگونگی ایجاد روابط اعتماد و همبستگی در میان تفاوت های جغرافیایی گسترده را بررسی می کند. این به چگونگی درک فرستادگان و حامیان آنها از رابطه بین یهودیان دیاسپورا و سرزمین اسرائیل می پردازد و نشان می دهد که چگونه برخوردهای بین فرهنگی و ادعاهای رقابتی برای حمایت مالی شامل فرستادگان و جوامع سفاردی، اشکنازی و شمال آفریقا به این امر کمک کرده است. تغییر هویت یهودی از 1720 تا 1820. همبستگی میان یهودیان و مرکزیت سرزمین مقدس در جامعه سنتی یهودی اغلب بدیهی تلقی می شود. لمان این مفروضات را به چالش می کشد و دیدگاهی انتقادی و تاریخی در مورد این سؤال ارائه می دهد که چگونه یهودیان در اوایل دوره مدرن با یکدیگر روبرو می شدند، چگونه با اورشلیم و سرزمین اسرائیل ارتباط داشتند و چگونه دوره مدرن اولیه درک وحدت و همبستگی یهودیان را تغییر داد. . بر اساس تحقیقات آرشیوی اصلی و همچنین منابع متعدد کمتر شناخته شده و به ندرت مطالعه شده، فرستادگان سرزمین مقدس چشم اندازی تازه از جامعه و فرهنگ یهودیان مدرن اولیه و رابطه بین یهودیان دیاسپورا و فلسطین در قرن هجدهم ارائه می دهد.
الحجة والدليل فى نصر الدين الذليل
نویسنده:
يهودا بن شموئيل هليفي؛ ترجمه از عبری: لیلی إبراهیم ابوالمجد؛ اشراف ومراجعة: حسن حنفی, أحمد هویدی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: المركز القومي للترجمة,
ریشه های انحراف یهود
نویسنده:
هادی علیزاده
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی,
چکیده :
اسرائیل نام دیگر حضرت یعقوب بود و فرزندان آن حضرت را بنی‌اسرائیل می‌گفتند. با همه اینها شواهد و قرائن نشان‌دهنده انحراف و انحطاط آنهاست به طوری که قرآن کریم ایشان را سرسخت‌ترین دشمن مومنین می‌خواند و ویژگی‌هایی چون تبعیت از شیطان و هواهای نفسانی، شرک به خدا و کشتن انبیاء الهی را برایشان بیان می‌کند. از آنجا که بیشترین بخش تاریخی قرآن مربوط به این قوم است، این نوشتار برآن است تا ریشه‌های انحراف آنها را از منظر قرآن بررسی نماید.
صفحات :
از صفحه 103 تا 121
نقد و بررسی ادعای برتری یهود بر سایر ملل از منظر قرآن کریم
نویسنده:
علیرضا فخاری، لیلا ابراهیمی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
اعتقاد به برگزیدگی و برتری قوم یهود، ارتباط تنگاتنگی با دیگر آموزه‌های این دین دارد. از این رو می‌توان اعتقاد به برگزیده بودن قوم یهود را اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین آموزه یهودیت به شمار آورد. آنان خود را از همه انسان‌ها برتر و بالاتر می‌دانند و معتقدند که بقیه انسان‌ها باید در خدمت آن‌ها باشند. با تأمل در قرآن معلوم می‌شود که تفضیل به معنای برتری نیست و منظور از آن، اعطای یک نوع ویژگی و فزونی از طرف خدا به آن‌ها در میان مردم زمانه خودشان است؛ یعنی فضل به قوم موسی (ص) در زمان خودش است، نه اینکه نسبت به همگان و در همه زمان‌ها باشد.
صفحات :
از صفحه 79 تا 97
الگوسازی قرآن در مواجهه با ادعاهای یهود
نویسنده:
فهیمه کلباسی اصفهانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
قرآن کریم معجزه جاویدان پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است که تمامی افراد بشر برای هدایت و به دست آوردن طریق صحیح در زندگی خویش بدان دعوت شده اند و انسانها جهت هدایت حقیقی ناگزیر به چنگ زدن بر این ریسمان الهی هستند. این مقاله درصدد مشخص نمودن منطق قرآن در برابر ادعاهای یهودیان در صدر اسلام است. بنا بر دیدگاه قرآن کریم بعضی از یهودیان ید طولایی در ساختن دروغ و ادعاهای پوچ و واهی دارند که نه عقل بر آن صحه می گذارد و نه نقل. قرآن همواره با ادله و کلام قاطع و مستند، دروغهای آنان را تکذیب نموده است و پاسخ کوبنده ای به آنها داده است و انگیزه های ایشان را در هر موردی که ادعا کرده اند برملا نموده است. در این مقاله به بررسی ادعاهای باطل یهودیان و تکذیب این ادعاهای پوچ و علل ابطال آن توسط قرآن کریم پرداخته می شود؛ زیرا بر اساس اصل جاوید بودن قرآن به عنوان فرمانهای الهی برای کل بشریت تا قیامت، بجاست روشهای گوناگون قرآن در برخورد با یهود مورد مداقه قرار گرفته و از الگوسازی آن، جهت بهبود وضعیت جهان امروز استفاده گردد و لذا در این مقاله کوتاه موارد شاخص در حد امکان مطرح شده است تا از طریق ارزیابی های قرآنی راجع به یهود، دیدگاه مناسبی ایجاد گردد و متناسب با عملکرد مشابه آنان در جهان امروز رویه مناسب بر اساس الگوی قرآنی حاصل گردد؛ امید است که این کوتاه مقاله رهگشا باشد.
صفحات :
از صفحه 203 تا 236
  • تعداد رکورد ها : 7