جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 62
فلاسفه بزرگ جلد دوم: علم و فلسفه، حفظ جوانی و درک تاریخ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alfred North Whitehead; Moses Maimonides; Bertrand Russell
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Philosophical Library/Open Road,
چکیده :
ترجمه ماشینی : سه فیلسوف اساسی درباره ماهیت واقعیت، سلامت بدن انسان و معنای تاریخ. علم و فلسفه: مقدمه ای ضروری بر زندگی و فلسفه آلفرد نورث وایتهد. از تأملات شخصی گرفته تا مقاله پیشگامانه او «فرایند و واقعیت» تا بحث روشنگرانه درباره نظریه‌های انیشتین، علم و فلسفه برای هر کسی که به دنبال درک یکی از بزرگترین متفکران جهان مدرن است، خواندنی است. حفظ جوانی: موسی میمونیدس با بهره گیری از تجربیات خود به عنوان یک پزشک و همچنین دانش خود از اصول کلاسیک و قرون وسطی شفابخشی، نظریه ای جامع از بهزیستی ارائه می دهد. در این کار او به شرایط پزشکی رایج از جمله آسم، دیابت، هپاتیت و ذات‌الریه می‌پردازد و توصیه‌هایی در مورد رژیم غذایی و ورزش، زندگی جنسی، و علل روان‌شناختی زمینه‌ای بیماری ارائه می‌کند. درک تاریخ: این مقالات قوی توسط برتراند راسل که در اوج جنگ جهانی دوم نوشته شده اند، نظریه های تأثیرگذار او را در مورد ماهیت تاریخ ارائه می دهند. قطعه عنوان، مرگ و میر رویکرد دانشگاهی را به گذشته نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه خواندن تاریخ می تواند یک لذت روشنفکرانه باشد.
مارکس و وایتهد: فرآیند، دیالکتیک و نقد سرمایه داری[کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anne Fairchild Pomeroy
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
دین در حال شکل‌گیری [کتابشناسی انگلیسی]‫‬‭
نویسنده:
Alfred North Whitehead (آلفرد نورث وایتهد)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‏‫‬‭New York‏‫‬‭: ‏‫‬‭New York‏‫‬‭:Meridian Books,inc‏‫‬‭,1960‏‫‬‭=1339.,
دیگری شدن: سیاست، متافیزیک و قدرت در جودیت باتلر و آلفرد نورث وایتهد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Alan Van Wyk
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رویداد پساسکولار که در آن زندگی می کنیم به عنوان حد پروژه سکولار مطرح می شود. پروژه سکولار در تلاش برای جدا کردن یک حوزه خصوصی دینی از یک حوزه عمومی و در عین حال به عنوان یک مطالبه ذهنیت بخشی مذهبی از حوزه عمومی را تکرار می کند: خواستار انطباق با یک ذهنیت ساده، تولید جهانی از موضوعات ساده از طریق یک حوزه عمومی است. متافیزیک معین الاهیات تبدیل سکولاریسم در این خواست اخیر، سادگی موضوعات و دنیای خود را به اجرا در می آورد. با این حال، این سادگی را نمی‌توان به عنوان زندگی در نظر گرفت. پس برای زندگی واقعی و اندیشیدن به پست سکولار، نه صرفاً مقاومت در برابر امر سکولار، بلکه مقاومت در برابر سادگی، توسعه راه هایی برای غیر از ساده شدن و تولید جهانی غیر از آن چیزی که با متافیزیک تبدیل مطابقت دارد، نیاز دارد. این پایان نامه پیشنهاد می کند با توسعه هستی شناسی سیاسی پساسکولار برگرفته از کار جودیت باتلر و آلفرد نورث وایتهد، نیازمندی های رویداد پساسکولار را برآورده سازد. خواندن این دو فیلسوف، هستی‌شناسی سیاسی پساسکولار است که در متافیزیک خلاقیت نهفته است، متافیزیکی که خود از قبل به امر سیاسی آلوده شده است. در تقاطع کار باتلر و وایتهد، متافیزیکی پدید می آید که گفتمانی سیستماتیک از امر سیاسی است. از این متافیزیک یک هستی شناسی سیاسی ایجاد می شود. این هستی شناسی سیاسی با ظن به دستور زبان به مثابه ظن شکل فکری موضوع- محمولی آغاز می شود که هستی شناسی های جوهر را پایه گذاری می کند. با این شبهه، به وجود اجازه داده می‌شود که به‌عنوان صیرورت، به‌ویژه به‌عنوان مادی شدن، آشکار شود، به‌طوری‌که فعلیت، مادی شدن است. این نیز یک تبدیل رابطه‌ای از احساس است، تبدیل شدن به‌عنوان فرآیندی از احساس فشرده است که هرگز نمی‌تواند برای خود نهایی شود، و همیشه از سقوط مستمر خود رنج می‌برد. در نهایت، اما بدون پایان، فعلیت تبدیل شدن به خلاقیت است که با خشونت الهی گشوده می‌شود که تاریخ را با ممکنات می‌شکند و به هستی‌شناسی سیاسی پساسکولار آینده می‌انجامد.
یافتن بنیادهای جهان در تجربه زیبایی شناسی: تجربه گرایی رادیکال ویلیام جیمز و متافیزیک آلفرد نورث وایتهد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Alexander Nicholas Haitos
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این نسخه خطی، پارامترهای تفسیری اندیشه آلفرد نورث وایتهد را گسترش می‌دهم تا بتوانم فلسفه او را به آسانی در دسترس دغدغه‌هایی قرار دهم که معمولاً به آن پرداخته نمی‌شود، مانند مواردی که حساسیت وجودی را تعریف می‌کنند. من معتقدم که ارائه کافی از فلسفه وایتهد باید شامل بررسی و بحث در مورد بعد زیبایی شناختی و ویژگی تجربه باشد. وایتهد با درک جهان در قالب فرآیندی و ترکیبی، جهان را به لحاظ زیبایی شناختی، از نظر احساس، تأثیر، ارزش، امکان و دستاورد درک می کند. بدون این پایه در تجربه و بیان زیبایی‌شناختی، فلسفه وایتهد خرید تجربی خود را از دست می‌دهد. آنچه من در اینجا ارائه می‌دهم رویکردی دو جانبه برای درک وایتهد است که برای باز کردن تعامل با افکار وایتهد، چه در داخل و چه در خارج از محافل که قبلاً با فلسفه او آشنا هستند، مفید خواهد بود. اولین عامل ایجاد ارتباط بین وایتهد و اندیشه ویلیام جیمز، به ویژه تجربه گرایی رادیکال جیمز است. وایتهد، در کنار جیمز، یک تجربه گرا رادیکال به معنای کامل بود. دومین عامل این است که بر تفسیر وایتهد از زیبایی‌شناسی به‌عنوان تکیه‌گاه فلسفه‌اش تأکید کنیم، گره‌ای که پیچیدگی‌های مختلف آن از طریق آن ترکیب می‌شود. اما زیبایی‌شناسی وایتهد را نمی‌توان بدون بررسی تجربه‌گرایی رادیکال جیمز و درک خود وایتهد از زمان و امکان درک کرد. به همین دلیل، این دست‌نوشته عمدتاً به شرح زیرساخت‌های متافیزیکی لازم برای کار بر روی زیبایی‌شناسی وایتهد در زمینه‌های وجودی، اجتماعی، سیاسی، محیطی و علمی گسترده‌تر اختصاص دارد. در تعقیب این اهداف، من فراگیر متافیزیکی تجربه گرایی رادیکال و تعهد تزلزل ناپذیر آن به قابل فهم کردن جهان از نظر تجربی را بیان می کنم. من همچنین روح تجربه گرایی رادیکال را به بحث زمان و امکان تعمیم می دهم و نشان می دهم که این دو ایده، که به درستی درک شوند، برای درک نظریه وایتهد در مورد موقعیت های واقعی و در نتیجه ارائه او از فرآیند و تجربه ضروری هستند. نسخه حاصل از متافیزیک وایتهد انتقال به درک بعد زیبایی‌شناختی تجربه و کاربردهای مختلف ایده‌های وایتهد را بسیار منسجم‌تر می‌کند.
الهیات دعوت الهی در پرتو  اشکال الهیاتی کارل بارت، آ. ن. وایتهد و مایستر اکهارت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kin Ting Caleb Cheung
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه نشان دادن این است که چگونه می توان دعوت الهی را واقعیتی چندوجهی تلقی کرد. نظریه دعوت الهی شامل خدا، انسان، محتوای دعوت و تعامل بین خدا و انسان است. این شامل طیف گسترده ای از داده ها است: الهیات، انسان شناسی، ملاحظات متافیزیکی، و تجربه ذهنی. از آنجایی که این پایان نامه می خواهد دعوت الهی را به صورت چند وجهی درک کند، این پایان نامه آن را از سه منظر مختلف بررسی می کند. الهیات/فلسفه کارل بارت، آ.ان. وایتهد و میستر اکهارت استفاده شده است. آنها سه شکل الهیات متمایز را نشان می دهند: وحیانی، متافیزیکی و تجربی. این پایان نامه الهیات/فلسفه آنها را با توجه به اشکال آنها بررسی می کند و بین آنها حفاظت هایی ایجاد می کند تا بتوانند متقابلاً یکدیگر را روشن کنند. یک الهیات دعوت الهی با بررسی متقابل بینش ها از سه منظر ساخته می شود. در نهایت، این پایان نامه به این نتیجه می رسد که دعوت الهی یک رابطه هستی شناختی بین خدا و انسان است. از دو منظر قابل درک است. از منظر الهی، کل تثلیث شامل دعوت الهی است. خداوند با انسان ها در چرخه دعوت الهی تکامل می یابد. از منظر انسانی، انسان با ندای الهی در تعامل است و دگرگونی هویت را تجربه می کند.
مقایسه ایده وحی در اندیشه شوبرت ام. اوگدن و لوئیس اس. فورد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Maurice Jones
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دیدگاه شوبرت ام. اوگدن و لوئیس اس. فورد مرزهایی را برای نحوه عمل خدا نسبت به مخلوقاتش از طریق وحی به صورت عام و خاص تعیین کرد. ابتدا برای اثبات این مدعا مقایسه ای از دیدگاه آنها ارائه خواهد شد. هر دو مرد از خطوط جداگانه ای از فلسفه فرآیند (وایتهد و هارتشورن) پیروی کردند تا به مفاهیم الهیاتی خود از وحی برسند. تأثیرات هارتشورن بر اوگدن او را در نهایت به تصور خدا به عنوان یک فرد ماندگار که می تواند در اصل در یک مکاشفه معتبر برای انسان عمل کند، انجام داد، که می تواند چنین عملی را با نشان دادن آن به عنوان یک عمل خاص دریافت کند و به آن پاسخ دهد. از سوی دیگر، وفاداری فورد به استدلال اصلی وایتهد مبنی بر اینکه خدا موجودی بالفعل است، او را به تصویر کشیدن خدا به عنوان کسی که به طور کلی نسبت به همه مخلوقات عمل می کند، و به طور خاص از طریق یک مکاشفه معتبر احتمالی خاص در تداوم پاسخ احتمالی به بشریت عمل می کند. دوم، مدل فرآیند به عنوان یک کل مورد بررسی و چالش قرار خواهد گرفت تا ببینیم آیا مفهوم کتاب مقدس از مکاشفه خاص می تواند به اندازه کافی در طول خطوط فرآیند تفسیر شود. بنابراین، خواهیم دید که الاهیات فرآیندی نمی تواند به اندازه کافی خود را با مفهوم کتاب مقدسی وحی خاص سازگار کند، زیرا این ایده که هر عمل خودسازی زمانی مبتنی بر علل کارآمد گذشته است، اجازه نمی دهد چیزی جدید (ویژه) در نظامی که به همه چیز نیاز دارد. رویدادهایی که باید مرتبط باشند ما استدلال خواهیم کرد که چنین اختلاف نظر با کتاب مقدس از ناتوانی در تصور رستاخیز عیسی به عنوان یک عمل عینی خدا در یک جهان باز ناشی می شود. نتیجه ما این است که هر دو انسان (اگدن و فورد) ممکن است در تضاد با یکدیگر باشند، اما آنها در یک معضل با الهیات فرآیندی به عنوان یک کل مشترکند: ناتوانی در همسویی با دیدگاه کتاب مقدس در مورد وحی خاص به عنوان یک رویداد عینی که به صورت گزاره ای ارائه شده است. و شخصاً توسط خدا از طریق کتاب مقدس و عیسی به همه مردم.
مسئله جاودانگی ذهنی: مقایسه و تضاد خداباوری فرآیندی با خداباوری کلاسیک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dmitry A Chernikov
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : سؤال این است که آیا خداباوری فرآیندی آنطور که در آثار وایتهد و هارتشورن ارائه شده است، روش‌های فکری بهتری برای تفکر درباره خدا نسبت به خداباوری کلاسیک ارائه می‌دهد. این پرسش گسترده، تحقیق ما را در مورد مسائل مورد مناقشه وجود و شدن، و جاودانگی ذهنی و عینی هدایت خواهد کرد.
هگل و وایتهد: دیدگاه‌های معاصر در فلسفه نظام مند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George R. Lucas Jr. (Editor)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هگل و وایتهد کاوشی دقیق از شباهت‌های بین این دو نماینده برجسته فلسفه نظام‌مند ارائه می‌کنند. برخی از برجسته‌ترین دانشمندان در فلسفه اروپایی و آمریکایی در اینجا گرد هم می‌آیند تا شباهت‌های تأثیر معاصر هگل و وایتهد، و همچنین در محتوای نظام‌های مربوطه و سبک‌های فلسفی آنها را بررسی کنند. این جلد با ارزیابی‌های مهم انتقادی، تطبیقی ​​و تاریخی از مسائل معاصر در متافیزیک، فلسفه علم، فلسفه ذهن، اخلاق، اندیشه اجتماعی، و فلسفه دین، تاریخ و فرهنگ در زمینه مشارکت‌های مهم آغاز می‌شود. هگل و وایتهد به این بحث ها پرداختند. نتیجه مجموعه ای از مقالات جدید پرشور در فلسفه سیستماتیک است که نشان دهنده کمک های پایدار این دو فیلسوف به فضای فلسفی معاصر در دو قاره است.
تجربه و روابط در متافیزیک آلفرد نورث وایتهد و فرانسیس هربرت بردلی
نویسنده:
Leemon Benton McHenry
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف اصلی این پایان نامه بررسی قرابت ها و تضادها در سیستم های متافیزیکی A. N. Whitehead و F. H. Bradley است. هدف این پایان نامه نه تنها بررسی کامل و نشان دادن دقیقاً محل توافق این دو فیلسوف است، بلکه تلاش می کند تا تحلیل و ارزیابی استدلال هایی را که در آن تعارض ایجاد می شود ارائه دهد. پس از مقدمه‌ای کوتاه که مواضع وایتهد و بردلی را در مورد روش و رویکرد فلسفی به متافیزیک بیان می‌کند، فصل دوم «تجربه و احساس فوری» نشان می‌دهد که کجا وایتهد و بردلی در واکنش خود علیه هستی‌شناسی ماتریالیسم علمی کیهان‌شناسی قرن هفدهم متحد می‌شوند. در این مرحله قرابت های مختلفی در مورد نقش محوری آموزه احساس نشان داده می شود. اما در فصل سوم «تحلیل تجربه»، تفسیر وایتهد از احساس بر حسب هستی‌شناسی متمایز متکثر، در تضاد با دکترین بردلی دیده می‌شود، و بنابراین صحنه برای فصل چهارم مرکزی «روابط: درونی و بیرونی» آماده می‌شود. در این فصل وایتهد با تحلیل بسیار دقیق و جامع بردلی از شکل رابطه ای مواجه می شود. علی‌رغم استدلال‌های بردلی، در اینجا به این نتیجه رسیدیم که طرح وایتهد با توجه به اصلاحات مختلف هستی‌شناسی کثرت‌گرا از نظر عدم تقارن زمانی وابستگی یک طرفه، می‌تواند ثابت باشد. در فصل پنجم «ارتباطات بسط و کل بخش»، تلاشی برای دفاع از دکترین جدید رویداد - کثرت گرایی در برابر نسخه اخیر هستی شناسی جوهر مادی انجام شده است. و نشان داده می شود که چگونه چنین هستی شناسی از رویدادها می تواند اجسام فیزیکی را که سیستم طبیعت را تشکیل می دهند، توضیح دهد. در ادامه این فصل و فصل ششم بعدی «زمان»، مسائل ویژه فضا و زمان در ارتباط با تصورات بسیار متفاوت وایتهد و بردلی از جهان گسترده مطرح شده است. و تلاش‌های مختلفی برای دفاع از دیدگاه وایتهد از فرآیند در برابر دیدگاه ابدی‌گرایانه از جهان که عمدتاً با مطلق برادلین سازگار است، انجام می‌شود. با این حال، در جریان ارزیابی استدلال ها، کشف می شود که موقعیت نهایی متافیزیکی وایتهد باید امتیازات خاصی را به نظریه ابدیت بدهد. و این منجر به فصل هفتم نهایی «خدا و مطلق» می‌شود، جایی که نتیجه‌گیری می‌شود که خدای وایتهد باید به‌عنوان یک «مطلق باز در یک انتها» دیده شود. در اینجا وایتهد و بردلی بر اساس مفهوم جذب جهانی تمام واقعیات متناهی در یک موجودیت بالفعل ابدی ادغام می شوند. اگرچه تصور وایتهد، در نهایت، به این معنا متفاوت است که خدا تنها موجود واقعی نیست، بلکه یک فعلیت الهی است که با کل خلقت هم‌آهنگ است.
  • تعداد رکورد ها : 62