جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

فارسی  |   العربیه  |   English  

در تلگرام به ما بپیوندید

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 13
ت‍رج‍م‍ه‌ ت‍ف‍س‍ی‍ر ال‍م‍ی‍زان جلد 8
نویسنده:
م‍ح‍م‍د‌ح‍س‍ی‍ن‌ طب‍اطب‍ائ‍ی‌؛ م‍ت‍رج‍م‌ م‍ح‍م‍دب‍اق‍ر م‍وس‍وی‌ه‍م‍دان‍ی‌.
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ق‍م: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسلامی‏‫,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
جلد هشتم شامل تفسیر سوره اعراف است.
م‍ی‍زان‌ ف‍ی‌ ت‍ف‍س‍ی‍رال‍ق‍رآن‌‬‏‫ المجلد 8
نویسنده:
ت‍ال‍ی‍ف‌ م‍ح‍م‍دح‍س‍ی‍ن‌ ال‍طب‍اطب‍ائ‍ی‌؛ صححه‌ و اشرف‌ علی‌ طبا‌عته‌ حسین‌ الاعلمی‌
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت‌: موسسه الاعلمی للمطبوعات,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
جلد هشتم شامل تفسیر سوره اعراف است.
بهشت برزخي چه تفاوتي با بهشت قيامت دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در گفتگويي که حضرت امام صادق (ع) با اصحابشان در مورد ارواح مؤمنين داشتند وقتي صحابه از ارواح مؤمنين از ايشان سؤال مي کنند مي فرمايند: « في الحجرات في الجنّه يأکلون من طعامها و يشربون من شرابها و يقولون ربّنا اقم السّاعه لنا، و انجزلنا ماوعدتنا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
 وقتي پيامبر به معراج رفتند و در بيداري چيزهايي كه واقعيت بود ديدند انسانهايي راكه عذاب مي شدند مي ديدند و غيره آيا قبل از اين دنيا و جهاني كه ما در آن زندگي مي كنيم آيا جهاني ديگر بوده و آيا قيامتي برپا شده كه اين انسانها در آنجا عذاب مي شدند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بهشت و دوزخى را كه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) در سفر معراج مشاهده كرد، و كسانى را در آن متنعم يا معذب ديد، بهشت و دوزخ قيامت نبود، بلكه بهشت و دوزخ برزخى بود، زيرا طبق آيات قرآن مجيد بهشت و دوزخ رستاخيز بعد از قيام قيامت و فراغت از حساب نص بیشتر ...
آيا بهشت جاودان وجود دارد؟ اگر دارد هدف در آنجا رسيدن به چيست.اگر از علم ما خارج است چرا ما به ندانسته ها فكر مي كنيم و هدف براي اين زندگي قرار مي دهيم.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بهشت و جهنم بر دو قسم است: 1. بهشت و جهنم برزخي كه تا پيش از قيامت برپاست و ارواح مؤمنان و معاندان در آن مي باشد. 2. بهشت و جهنم اخروي كه پس از قيامت برپا مي شود. اما هر دو نوع بهشت و جهنم، از ابتداء آفرينش موجود بوده اند و نه تنها از زمان پي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
آيا بهشت دنيوي وجود خارجي دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : مقصود از بهشت دنيوي كه گاه در داستان حضرت آدم(ع) نيز مطرح مي گردد، باغي از باغ هاي دنيوي است نه آن بهشتي كه در آيات قرآن كريم توصيف شده است. البته بايد توجه داشت كه بهشت برزخي و بهشت قيامتي وجود داشته و مستقل از دنيا مي باشد و بنا بر نظر صحيح بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اگر گستره و بزرگى بهشت با گستره آسمان ها و زمین برابرى مى کند و هم اکنون وجود دارد ، کجاست؟ و چنین موجود بزرگى ، اگر مادّى است ، چرا با ابزار علمى ، قابل رؤیت نیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ اين سؤال مى توان گفت كه آنچه از ظاهر قرآن و احاديث در اين باره استنباط مى شود ، اين است كه بهشت برزخى ، در باطن همين جهان مادّه است. طبق احاديث ، ارواح نيكوكاران پس از مرگ ، در قالب مثالى در باغى از باغ هاى بهشت، متنعّم اند و ارواح تبهكاران د بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
بررسی عالم برزخ از نگاه معارف نقلی و کلامی
نویسنده:
اکبر اسد علیزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
چکیده :
عالم برزخ مرحله اى از عوالم وجود و حد فاصل میان جهان محسوس و آخرت است که انسان پس از مرگ در قالب بدن مثالى یا جسم برزخى وارد آن می شود؛ این موضوع هم در قرآن و روایات و هم از نگاه کلام اسلامی قابل اثبات است، که متکلمان به کمک معارف نقلی به موضوع قبر و برزخ و مسائل پیرامون آن مانند: سوال و جواب و عذاب در قبر، حیات برزخی، تکامل برزخی، پاداش و کیفر برزخی، مساله شفاعت در برزخ، ارتباط اهل برزخ با اهل دنیا و مدت زمان وقوف در برزخ، و ... استدلال کرده اند. به جهت گستردگی بحث در این نوشته سعی شده است که موضوعات یاد شده فقط از نگاه معارف نقلی و کلامی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تحقیق آن از نگاه فلسفی و عرفانی به زمان دیگری موکول شده است.
صفحات :
از صفحه 31 تا 64
  • تعداد رکورد ها : 13