جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
نام خانوادگی :
*
پست الکترونیک :
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
حروف تصویر :
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه فلسفه اخلاق
>
فلسفه اخلاق (عام)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 488
عنوان :
مبانی احکام اخلاقی از نظر ویتگنشتاین
نویسنده:
حیدر خادم شاهزاده احمدی استاد راهنما: محمدحسین مهدوینژاد استاد مشاور: ناصر محمدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
متن ناقص پایان نامه
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
رفتار اخلاقی
,
شناخت شناسی
,
حکم اخلاقی
,
وجودگرایی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
فلسفه تحلیلی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
ویتگنشتین، لودویک ژوزف یوهان
,
هنر و علوم انسانی
,
ویتگنشتین، لودویک ژوزف یوهان
چکیده :
بحث درباره ماهیت عالم و زبان، دنیایتصویر و ویژگیهای آن و دیدگاه منطقی از مباحث مطرح شده در مبانیمعرفتی آثار ویتگنشتاین است. در این تحقیق سعی شده با عنایت به این مبانی و نظریه تصویری زبان، مبانی احکام و اخلاقی در دوره نخست حیات فلسفی او از چند منظر، وجودشناسی، معرفتشناسی، دلالتشناسی و زبانشناسی مورد بررسی قرار گیرد. در این دوره ویتگنشتاین به صراحت وجود ارزشهایاخلاقی را در جهان پیرامون انکار میکند و صدق و کذب گزارههایاخلاقی را فرع بر معنا داری آنها میداند و مباحث متافیزیک و اخلاق و... را فراتر از زبان و آنها را امری رازوارانه میداند.در دوره دوم حیاتفلسفی او با استفاده از کتاب پژوهشها و مقایسه آن با دوره اول و با عنایت به نظریهابزاری زبان و توجه به کاربرد کلمات برای شناخت معنای آنها و با تأکید بر تنوع کاربرهای زبان و کثرت بازیزبانی معتقد است که بازیهای مختلف زبانی از صورتهایزندگی گوناگون سرچشمه میگیرد و هر صورت زندگی دارای زبان خاص خود است. دراین تلقی اخلاق و گفتار دینی هم یکبازی مستقل با زبانی واحد است، که در یک صورتزندگی بیان شده و قواعد و منطق خاص خود را دارد. با توصیفی که از مبانی احکام اخلاقی ویتگنشتاین به عمل آمد نگاه ناشناختگرایی او را مطرح ساختیم. درست است که فلسفه اخلاق ویتگنشتاین ناشناختگرایانه است ولی باید اشاره کرد که از نوعی اقناع و حجیت اخلاقی برخوردار است و همواره میتوان انتظار پیامدهایی چون دعوت اخلاقی، توافق اخلاقی، عقلانیت اخلاقی و از همه مهمتر سازواری اخلاقی را داشت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سخنرانی رالز و روش توجیه نظریه اخلاقی
سخنران:
ابوالقاسم فنائی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
صوت
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه اخلاق (عام)
,
اصطلاحنامه فلسفه اخلاق
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق زنانهنگر
نویسنده:
نويسنده: رزماری تانگ؛ مترجم: مریم خدادادی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
تهران - تهران: ققنوس,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مکتب اخلاق فمینیستی
,
ایدئولوژی فمینیستی (مسائل جدید کلامی)
,
فمینیسم
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
فلسفه اخلاق
,
اخلاق فمینیستی
شابک (isbn):
978-600-278-202-1
چکیده :
کتاب حاضر، يکي از کتابهاي مجموعه «دانشنامه فلسفه استنفورد» است. کتابهاي اين مجموعه حاصل طرحي براي ترجمه و انتشار گزيدهاي از مدخلهاي اين دانشنامه است که با هدف گستردن دامنه تأثير آن و فراهم کردن امکان دسترسي هر چه بيشتر خوانندگان فارسيزبان به اين مقالات نگاشته شدهاند. در اين کتاب بيان ميشود که اخلاق زنانه نگر تلاشي است براي بازبيني، صورتبندي مجدد يا بازانديشي اخلاق سنتي از آن حيث که چنين اخلاقي تجربه اخلاقي زنان را ناچيز ميانگارد يا بيارزش ميکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الأخلاق النظرية
نویسنده:
عبد الرحمن بدوي
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کویت: وکالة المطبوعات,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه اخلاق (عام)
,
فرا اخلاق
,
اخلاق نظری
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی اثرپذیری اخلاق فلسفی حکمای مسلمان از حکمای یونان در تبیین مفهوم سعادت
نویسنده:
جعفر گل محمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حکمای مسلمان
,
اخلاق فلسفی
,
حکمای یونان
,
اخلاق یونانی
,
فلسفه اخلاق اسلامی
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
علم اخلاق یونانی
,
فلسفه اخلاق یونانی
,
اخلاق یونانی
کلیدواژههای فرعی :
دنیا و آخرت ,
اشارات و تنبیهات ,
فطرت سعادت جویی ,
حصول سعادت در دنیا ,
طب روحانی ,
نظریه اعتدال ,
مکتب اخلاق فضیلت محور ,
اشقیاء ,
اعتدال ,
عدالت ,
ریا (اخلاق) ,
رساله فی السعاده ,
حد وسط ارسطویی ,
مقام موقنان ,
مقام محسنان ,
مقام ابرار ,
مقام فائزان ,
سعادت در قرآن ,
نظام اخلاقی سقراط ,
کمالات الهی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
هدف ما در این تحقیق آن است که با ارائه تعاریف سعادت از دیدگاه سه حکیم یونانی و برخی از حکمای مسلمان که رویکرد اخلاقی آنها فلسفی است، نشان دهیم که جوهره و خمیر مایه اصلی تعاریف اندیشمندان مسلمان، برگرفته از نظریات حکمای قدیم یونان است، آنگاه به این پرسش بپردازیم که آیا این اقتباس با جوهره و مبانی و اهداف اخلاق اسلامی سازگار است یا خیر؟ مهم ترین یافته این پژوهش آن است که گرچه بسیاری از اصول اخذ شده مباینتی با اخلاق اسلامی ندارد، اما اخلاق یونانی به دلیل تهی بودن از خدامحوری و اعتقاد به معاد فاقد توانمندی لازم برای انگیزش و تغییر اخلاقی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الفلسفة: موضوعات مفتاحية
نویسنده:
جوليان باجيني؛ ترجمه: ادیب یوسف شیش
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
دمشق - سوریا: دارالتکوین,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه معرفت
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه دین
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
فلسفه سیاست
,
فلسفة معرفت
,
موضوعات فلسفه معاصر
,
فلسفه اخلاق
,
فلسفه سیاست (وابسته اخص اندیشه سیاسی)
,
فلسفه ذهن
,
فلسفه
چکیده :
ترجمه ماشینی: فلسفه: مضامین کلیدی یک راهنمای مبتدی برای درک و نقد استدلال های فلسفی است. هر فصل یکی از پنج موضوع اصلی تحت پوشش دروس فلسفه را معرفی می کند: نظریه معرفت، فلسفه اخلاق، فلسفه دین، فلسفه ذهن، و فلسفه سیاسی.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا واقعاً بخشش(دادن) بهتر از گرفتن است؟
نویسنده:
استیون ار. پالمکویست، مترجم: محمد ابراهیم باسط
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سخاوت
,
دین مسیحیت (ادیان سامی)
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
گرفتن
,
اخلاقیات مسیحی
,
charity
کلیدواژههای فرعی :
محبت ,
انجیل ,
شادکامی ,
خودشکوفایی ,
ارزش اخلاقی ,
سلسله مراتب نیازهای مازلو ,
رابطه متقابل ,
مبادله ,
فضایل اخلاقی ,
هدیه ,
moral ideas ,
Moral action ,
جهان بینی اخلاقی ,
مفاهیم دوسویه ,
مبادله اقتصادی ,
دادن فعالانه ,
دادن منفعلانه ,
گیرنده فعال ,
شاپا (issn):
2383-3025
چکیده :
این گفتۀ مشهور که «دادن بهتر از گرفتن است» چنان رایج و گسترده است که اغلب درست بودن آن را مفروض میگیرند. اما آیا این فرمان اخلاقی در برابر تحلیل فلسفی دقیق تاب میآورد؟ مفاهیم مربوطه («دادن»، «گرفتن»، و «بهتر») چنان تفسیرهای متنوعی دارند که در یک مقاله نمیتوان به همۀ آنها پرداخت. به جای این کار، در مقالۀ حاضر تفسیرهای مختلف از تمایز بین دادن و گرفتن را طبقهبندی خواهیم کرد، سپس به صورت عمقی یکی از گزینهها را، بر مبنای تمایزی محوری بین دادن و گرفتنِ فعالانه و منفعلانه، بررسی خواهیم کرد. من از این مدعای مجادلهانگیز دفاع خواهم کرد که دستکم یک معنای مهم وجود دارد (در واقع مهمترین معنا، با توجه به اهداف اخلاقی) که در آن دادن بهتر از گرفتن نیست، بلکه بدین معنا دقیقاً برعکس آن درست است. در واقع، بقای نوع بشر وابسته به میل ما به گرفتن است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 84 تا 96
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقلانیت و اخلاق دینی ـ بحث در اخلاق خود بنیاد در الاهیات کاتولیک
نویسنده:
پیتر نوینر، مترجم: امیر آقاجانلو
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فخر رازی
,
نسبت اخلاق و عقل
,
کلیسای کاتولیک
,
اخلاق مسیحی
,
حسن و قبح
,
الهیات مسیحی
,
مذهب کاتولیک (مذاهب مسیحی)
,
فلسفه دین
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
معرفت شناسی اخلاق
,
اخلاق خودبنیاد
کلیدواژههای فرعی :
خودبنیادی ,
قانون طبیعی ,
10. شریعت/ Šarīʿa ,
جبر و اختیار(کلام) ,
تکلیف (افعال الهی) ,
حسن و قبح عقلی ,
رفتار اخلاقی ,
فلسفه قرون وسطی ,
هنجار اخلاقی ,
مکتب اخلاقی ارسطو ,
حسن و قبح الهی ,
حسن و قبح شرعی ,
فلسفه یونان ,
افعال واجب(حکمت نظری) ,
عقل(منطق) ,
اخلاق رواقی ,
جامعه کثرت گرا ,
اخلاق رواقی ,
شاپا (issn):
2383-3025
چکیده :
بسیاری از دیدگاههای علم کلام و فلسفۀ اخلاق، مبتنی بر تعیین ملاک حسن و قبح است. فخر رازی معتقد است حسن و قبح در افعال بشری عقلی، و در افعال الهی شرعی است. دیدگاه او خاص و منحصربهفرد است. در این جستار، نخست ادلۀ فخر رازی را برای تفکیک جایگاه عقل در اخلاق بشری و الهی و چرایی روی آوردن او را به چنین دیدگاهی خواهیم گفت. دلایل فخررازی را در دفاع از شرعی بودن حسن و قبح افعال الهی در سه جهت طبقهبندی میکنیم: تکلیف، خلقت و جبر حاکم بر عالم. در گام بعدی، ادّله او را با رویکرد تحلیلی ـ انتقادی سنجیده و نقد میکنیم. در پایان، با ردّ دیدگاه فخر رازی نتیجه میگیریم ملاک معرفتشناختی در تشخیص حسن و قبح افعال انسانی و الهی یکسان است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 96 تا 108
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق دینی و واقعگرایی اخلاقی
نویسنده:
حاج محمد لگنهوسن، علی فتوتیان و مهدی صدفی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رئالیسم اخلاقی
,
فلسفه اخلاق غرب
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
معرفت شناسی اخلاقی
,
اخلاق دینی مشائی
,
فرا اخلاق شیعی
کلیدواژههای فرعی :
قوانین اخلاقی ,
سوبژکتیویسم ,
اشاعره (اهل سنت) ,
امر الهی ,
معتزله (اهل سنت) ,
شهود عقلانی ,
الزام اخلاقی ,
حس اخلاقی ,
فلسفه پوزیتیویسم ,
حکمت متعالیه ,
فلسفه مشاء ,
واقعگرایی اکید ,
برساختگراییاخلاقی ,
شهود اخلاقی ,
شناخت اخلاقی ,
نسبیگرایی هنجاری ,
پوچ گرایی اخلاقی (فرااخلاق / مکتب فلسفی) ,
واقع گرایی اخلاق معاصر ,
مغالطه طبیعت گرایی ,
اخلاق و قانون شرع ,
اراده گرایی الهی ,
اخلاق اسلامی و متافیزیک ,
شک گرایی اخلاقی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2383-3025
چکیده :
هدف این مقاله بررسی ارتباط بین شکلهای مختلف واقعگرایی اخلاقی و برخی دیدگاهها دربارۀ اخلاق دینی و بهویژه اخلاق دینی در سنت اسلامی است، هرچند بیشتر گفتهها در سنتهای دینی دیگر نیز کاربردی خواهد بود. نخست، مرور تاریخی مختصری از ظهور واقعگرایی اخلاقی در قرن بیستم بیان میشود؛ دوم، انواع اصلی واقعگرایی اخلاقی را از هم تفکیک خواهیم کرد؛ سوم، نشان خواهیم داد که در مورد هر یک از انواع اصلی واقعگرایی اخلاقی، از واقعگراییاخلاقی اکید گرفته تا واقعگراییاخلاقی حداقلی، دیدگاههای دینیای را نسبت به اخلاق میتوان صورتبندی کرد که هم با واقعگرایی سازگار باشند و هم با ردّ آن. ولی، در هر حال، اخلاقشناس دینی باید برای پذیرفتن واقعگرایی یا ردّ آن هزینهای بپردازد. در نهایت استدلال میشود موضعی که فیلسوفان برجستۀ مسلمان در سنت سینوی تا ملاصدرا اتخاذ کردهاند موضعی است که در شماری از نقاط مهمش با موضع ضدواقعگرایی توافق دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 26 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درباره بنیان معرفت شناختی اخلاق
نویسنده:
راینهارد هسه، مترجم: محمد کیوانفر
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ذهن و عین
,
حقیقت (اسماء ذات الهی)
,
اخلاق
,
معرفت
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه کانت
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
معرفت شناسی اخلاق
,
معرفت شناسی کانت
,
فلسفه اخلاق غربی
کلیدواژههای فرعی :
سوبژکتیویسم ,
روشنگری ,
گزاره اخلاقی ,
قتل ,
بیناذهنیت ,
تجربه گرایی (مسائل جدید کلامی) ,
نسبیت گزارههای اخلاقی ,
صدق گزارههای اخلاقی ,
علیت ,
خشونت ,
دروغ گویی ,
حواس ظاهر(مقابل باطن) ,
عقل نظری((مدرکات عقل نظری)، اصطلاح وابسته) ,
صدق و کذب اخلاقی ,
حواس طبیعی ,
صورتهای شهود ,
ذهنیت مشترک ,
گشودگی فراذهنیتی ,
موقعیت عینی ,
موقعیت ارتباطی ایده آل ,
اخلاق جهانی صوری ,
سخت گیری اخلاقی ,
تتمیم اخلاق ,
جست و جوی حقیقت ,
شاپا (issn):
2383-3025
چکیده :
مسئله حقیقت هم در قلمرو عقل نظری و هم در حوزه عقل عملی قابل طرح است. و تلاشهایی که برای نادیده گرفتن آن شده نه قانع کننده بوده است و نه مفید. دستیابی انسان به شناخت حقیقت فرایند پیچیدهای دارد ـ که همان طور که کانت تصریح کرده است ـ در آن علاوه بر دادههای حسی، به مفاهیم ـ مثل علیت ـ هم نیاز است. و مفاهیم برآمده از کوشش فردی انسانها نیست بلکه دستاوردی فرهنگی و حاصل کار جمعی انسانهاست. پس تلاشهای ما برای رسیدن به معرفت به دیگر انسانها و به تعبیر دیگر به یک نوع ذهنیت مشترک و بینابینی وابسته است. این یعنی نقش مهم «گفتار» در کسب معرفت ما از جهان؛ به تعبیر دیگر معرفت از طربق یک فرایند گفتوگویی به دست میآید. طبعا این فرایند شرایط و استلزامات و قوانینی دارد که در منطق گفت و گو مطرح میشود. مجموعه این قوانین شکل دهنده یک اخلاق معرفتی است که یک نظام صوری مرجع برای حل تعارضها و نزاعهاست. این نظام نه تنها در حوزه کسب معرفت قابل اعمال است بلکه میتوان آن را به حوزه عمل فردی و جمعی انسانی تعمیم داد و برای حل معضلات بشری از آن استفاده کرد. این گونه است که بشر برای پرهیز از خشونت و جنگ به گفتوگو به عنوان فرایندی امیدبخش برای حل و فصل معضلات بشری رهنمون میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 84
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 488
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
با موفقیت به ثبت رسید