جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30245
قدیسان ستارگان: شیوه‌های آیینی که جنگ و خشونت را در کلیسای آمریکا مشروع می‌سازد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Terry Dewayne Shoemaker
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این تحقیق تحلیل روش هایی است که در آن کلیسای محافظه کار آمریکایی از نظر ایدئولوژیک و آیینی توسط فرهنگ امپراتوری شیفته جنگ، ارتش و خشونت شکل گرفته است. و اینکه چگونه این مواضع و اعمال، در واقع، جنگ و ارتش را مشروع می کند. در حالی که بسیاری از نویسندگان مواضع تاریخی مسیحیان را در مورد جنگ و تمایلات ملی گرایانه کنونی مسیحیان محافظه کار بررسی کرده اند، تحقیقات کمی برای ارزیابی تأثیرات خشونت، ملی گرایی، میهن پرستی و افسون نظامی بر مناسک، اعمال و اخلاق مسیحی انجام شده است. در این تحقیق، من استدلال می‌کنم که مسیحیان محافظه‌کار معاصر، به دلیل فرهنگ آمریکایی که در آن گنجانده شده است، از مواضع متفاوت صلح‌طلبی، جنگ عادلانه، و رئالیسم مسیحی پیشی گرفته‌اند. من از این گونه شناسی به عنوان "مبارز کلیسا" یاد می کنم. علاوه بر این، شیوه‌های آیینی که به‌طور غیرمستقیم جنگ و خشونت را مشروع می‌سازد، تحت تأثیر موضع اتخاذ شده از مبارزان کلیسا، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای انجام این وظیفه، بررسی مختصری از گونه‌شناسی‌های تاریخی مسیحیت در رابطه با نگرش‌ها نسبت به جنگ و خشونت ارائه کرده‌ام، در حالی که توجه خاصی به بافت اجتماعی هر یک از این موقعیت‌ها داشته‌ام. دوم، گونه‌شناسی میهن‌پرستی فرامذهبی مسیحی، که به آن «مبارز کلیسا» گفته می‌شود، با قرار دادن استدلال من در یادداشت‌های میدانی شخصی ثبت شده در طی بازدیدهای متعدد از سه کلان‌کلیسای مسیحی و ادبیات جاری مربوط به نگرش‌های مسیحی و مشارکت در ارتش و جنگ، معرفی خواهد شد. تلاش ها. پس از تثبیت گونه‌شناسی مسیحیت نسبت به جنگ و خشونت، بخش‌های بعدی مقاله به تشریح شیوه‌های خاص کلیسای محافظه‌کار معاصر می‌پردازد که در خدمت توجیه تلاش‌های نظامی آمریکاست. اگرچه می‌توان در مورد تأثیر فرهنگی نظامی بر اعمال آیینی مسیحیان محافظه‌کار آمریکایی بیان کرد، اما من بر سرودهای آیینی و نمادهای حفاظت، مراسم عبادت برای رزمندگان مذهبی، و تمرین بالا بردن سربازان به عنوان آرمان مسیحی تمرکز می‌کنم که همه مشروعیت متحد را دارند. تلاش های جنگی ایالت ها هدف من دفاع یا حمله به نهادهای مذهبی مورد مطالعه نیست. بلکه برای تقویت ادبیات رو به رشد در مورد مسیحیان محافظه کار آمریکایی در مقابل ناسیونالیسم، میهن پرستی و نظامی گری با شناسایی و تفسیر راه های مختلفی که این ایده ها فرهنگ محافظه کار مسیحی را شکل داده اند.
چالش ها و چشم اندازهای دموکراتیک شدن در جهان اسلام: پاکستان [پایان نامه چک]
نویسنده:
Mazhar Hassan Bari
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده علوم اجتماعی پراگ فرم ثبت نام کتابشناسی پایان نامه کارشناسی ارشد در برنامه I E P S 1. نام و نام خانوادگی نویسنده: مظهر حسن باری 2. عنوان پایان نامه: چالش ها و چشم اندازهای جهان اسلام: مورد دموکراتیزه شدن در جهان اسلام. پاکستان 3. عنوان فرعی: 4. سال دفاع: 2019 5. تعداد صفحات: 64. 6. خلاصه پایان نامه (چکیده مبسوط): بحث در مورد سازگاری اسلام با دموکراسی در سال های اخیر بین محافل دانشگاهی شتاب گرفته است. اغلب در چارچوب «برخورد» تمدن غربی و اسلامی. هدف اصلی این پایان نامه کمک به این بحث از طریق شناسایی چالش ها و چشم اندازهای اصلی دموکراتیک شدن در جهان اسلام است. چارچوب نظری این پایان نامه مبتنی بر نظریه های نوگرایی و اصلاح طلبی اندیشه سیاسی اسلامی خواهد بود. مفاهیم اجتهاد (استدلال مستقل) و اجما (اجماع یا توافق) به منظور پاسخگویی به سؤالات کلیدی تحقیق «آیا اصول کلیدی اسلام با ارزش‌های اصلی دموکراسی سازگار است؟» به کار گرفته می‌شود. یا «آیا اسلام ذاتاً خودکامه است؟». نتایج نظری در مورد مطالعه موردی پاکستان اعمال خواهد شد، کشوری که به تازگی به انتقال دموکراتیک مهم دیگری از قدرت از طریق انتخابات عمومی دست یافته است.
مبانی زبانی در اصول فقه و تأثیر آنها بر استدلال حقوقی در حقوق اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sukri Husayn Ramic
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پژوهش حاضر به مبانی زبانی می پردازد که در فرآیند استدلال حقوقی در حقوق اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد. این مبانی زبانی شاخه مهمی از علم فقه را نشان می‌دهد، از سویی که مبانی نظری شریعت و مبانی مسلمی است که کل ساختار شریعت اسلام بر آن بنا شده است. این یک مطالعه منحصر به فرد است به این معنا که تا آنجا که می دانیم اثر مشابهی در دسترس نیست و رویکرد تطبیقی و تحلیلی آن قبلا ارائه نشده است. این پژوهش به چهار بخش تقسیم شده است. بخش اول به مبانی زبانی مربوط به روش های اشاره متنی احکام حقوقی می پردازد. در این بخش این مبانی بر اساس رویکرد حنفی و شافعی مورد تحلیل قرار گرفته است. در بخش دوم این پژوهش به مبانی زبانی مربوط به وضوح و ابهام کلمات می پردازد. بررسی تطبیقی رویکرد حنفی و شذفی به این موضوع است. بخش سوم، کلیات و کیفیات خاص کلمات را برجسته می کند و در بخش چهارم، امکان تفسیر متون معتبر را نه بر اساس معانی آشکار آنها (تعوی7) مورد تحلیل قرار می دهد. به طور کلی این مطالعه تطبیقی روش شناسی تفسیر متون معتبر در حقوق اسلامی است که از طریق بررسی اصول زبانی در اصول الفقه و تأثیر آنها بر استدلال حقوقی در حقوق اسلام ارائه شده است.
جزیره خالی از سکنه توسط شیاطین: مناقشه بین جان وبستر و جوزف گلانویل و تحولات فلسفی و مذهبی شیطان شناسی در بازسازی انگلستان (1660-1680) [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Bruno Galeano de Oliveira Goncalves
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : از مجادله بین جان وبستر (1610-1682) و جوزف گلانویل (1636-1680) در مورد جادوگری به عنوان پیمان شیطانی، پیشنهاد می شود تا به نوعی معنایی را که شیطان شناسی می تواند در انگلستان مرمت به دست آورد، درک کرد و بحث های هر دو را با زوال آزار و شکنجه جادوگران شیطان شناسی به عنوان یک ادبیات بحث برانگیز درک می شود که دارای ابعاد شناختی و اجتماعی است و به امر ماقبل طبیعی اختصاص دارد، یعنی به رویدادهایی که در مرز بین طبیعی و ماوراء طبیعی قرار دارند. آثار اهریمن شناسی به شیوه ای التقاطی، استدلال ها، نظریه ها و اپیزودهای منابع مختلف را به خود اختصاص داده و آنها را در برخی موضوعات اساسی سازماندهی می کند. اهریمن شناسی به مکان ها، زمان ها و حوزه های مختلف دانش، به ویژه فلسفه طبیعی و کلام مربوط می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، رساله های شیطان شناسی وبستر و گلانویل، نمایش جادوگری فرضی (1677) و Saducismus triumphatus (1688)، به طور موازی مورد مطالعه قرار گرفتند، در تضاد قرار گرفتند، مرتبط با سایر آثار نویسندگان، مرتبط با شیطان شناختی. مناقشات و با زمینه فکری و تاریخی. مناقشه بین وبستر و گلانویل نشان داد که شیطان شناسی خود را به عنوان شیوه ای برای دفاع از سازش های فلسفی و مذهبی نشان می دهد که مربوط به ...
عقب نشینی کلیساهای بزرگ [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Brad Naeher
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : به عنوان الگویی از عبادت شرکتی، کلیسای بزرگ به عنوان یک وزارتخانه تولید محور و بیش از حد برنامه ریزی شده در نظر گرفته می شود. مگاکلیسا همچنین به عنوان یک مکان اجتماع گرا در نظر گرفته می شود. با این حال، به دلیل ماهیت تماشایی اش، کلیساهای بزرگ بسیاری از آسیب های اجتماعی را که در یک فرهنگ دائماً سرگرم کننده موضوع مشترک هستند، حمل می کند. به‌عنوان یک مکان سرگرمی، کلکلیسا نیاز به مکانی برای عبادت خصوصی را افزایش داده است که بر سکوت و تنهایی تأکید دارد. معضل عمده ای که در کلیسایی متشکل از بیش از 2000 جماعت یافت می شود این است که چگونه روابط موجود بین اعضای آن ایجاد یا تقویت شود. از طریق بررسی عبادت خصوصی، من یک مرکز عقب نشینی را پیشنهاد کردم که بر روی انطباق عبادت خصوصی برای توسعه فردی و اجتماعی برای گروه های موجود در کلان کلیسا متمرکز است. تمرکز این مرکز برای کسانی است که به دنبال یک پناهگاه معنوی کوتاه مدت هستند.
مسلمانان در بریتانیا: بین واقعیت و جاه طلبی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Abdul Rahman Al-Jeran
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مطالعه مسلمانان در انگلستان "بین واقعیت و جاه طلبی" یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز در عرصه نگرانی عمومی است. با این حال، اگر بخواهیم از مرزهای جغرافیایی موضوع این تحقیق فراتر برویم، مطمئناً نگرانی‌ها، امیدها و دیدگاه‌های مشابهی در بخش بزرگی از جهان اسلام و غرب بازنمایی می‌شود. خوانش واقعیت‌های کنونی شاهد مبارزه بین موفقیت و شکست ایدئولوژیک است. این مبارزه نقش تعیین کننده ای در وضعیت جامعه مسلمانان در انگلستان داشته است. به همین ترتیب، اصول دعوت و اولویت‌های آن، محیط انسانی که این تلاش‌ها به آن معطوف می‌شود و آزادی‌ای که برای چنین فعالیت‌هایی در غرب داده می‌شود، مرجع اساسی برای درک پروژه اسلامی در غرب است. بعلاوه، نگرش غرب به زندگی، و مبانی فلسفی، تأثیرات و روش های ارتباطی آن، همگی شاخص های واقعی از چالش های پیش روی مسلمانان در غرب را ارائه می دهند. حضور گروه‌های مختلف اسلامی در انگلستان، به نوعی نشان‌دهنده بازنمایی جهان اسلام در همه ابعاد، بینش‌ها، افکار و فرهنگ آن است. بنابراین ممکن است واقعاً مناسب باشد که برخی از پیشنهادات حیاتی را که پارامترهای فعالیت اسلامی در غرب را مشخص می کند، پیش ببریم. آنها ممکن است منجر به افزایش درک و بسته شدن صفوف بین گروه های مختلف شوند. این مطالعه بیشتر مسئله حیاتی تربیت آموزشی را مورد توجه قرار خواهد داد که به خودی خود یک نقص بزرگ مسلمانان در همه جا است. در حالی که این تحقیق هیچ ادعایی برای نهایی شدن ندارد، با این حال حداقل درها را برای بحث و تحقیق بیشتر باز کرده است که ممکن است در نهایت به بهبود شرایط مسلمانان در غرب منجر شود. به همین ترتیب، امید است نگارنده این پژوهش چندین جنبه مهم زندگی مسلمانان در انگلستان را روشن کرده باشد و با انجام این کار، مراکز مختلف اسلامی و انجمن های خیریه را در تلاش برای پیشرفت و پیشرفت الهام بخشیده و یاری کند. توسعه.
آگاپه و دانش شخصی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Peter Eric Bergeron
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی ارتباط بین عشق و دانش شخصی و آنچه که زندگی و تعالیم عیسی در مورد رابطه بین آنها آشکار می کند، است. من می خواهم آن شکلی از عشق یا مراقبت را که روابط را شخصی می کند از آن اشکالی مانند خیرخواهی یا شفقت که در آن نگرانی غیرشخصی است، متمایز کنم. معمولاً در فرهنگ معاصر غرب تصور می شود که استقلال لازم برای عاملیت اخلاقی بالغ یا برای تحقق هویت شخصی منحصر به فرد خود با تأثیر افراد دیگر کاهش می یابد. در مقابل، من استدلال می‌کنم که تصویر رابطه‌ای از عشق یا آگاپه در عهد جدید، مفهومی از هویت شخصی ارائه می‌کند که در آن استقلال در روابط شخصی و صمیمی با خدا و دیگران یافت می‌شود. هویت ما در نهایت شخصی است، یعنی ما کاملاً آن چیزی نیستیم که هستیم جدای از اینکه در روابط با دیگران شخصی هستیم. بررسی تازه تصویر عهد جدید از عشق، تصویری از خود را به‌عنوان شخصی نشان می‌دهد که در آن ظرفیت‌های ضروری برای شخصیت، مانند خودمختاری، از طریق همذات‌پنداری با خدا کاهش نمی‌یابد، بلکه به‌طور کامل تحقق می‌یابد. من استدلال می‌کنم که این شناسایی مستلزم شکلی شخصی از مراقبت است، شکلی که کاملاً صمیمی است، که وقتی متقابل شکلی شخصی از دانستن را تشکیل می‌دهد. این دانش شخصی توسط الگوی خاصی از تعامل بین افراد تشکیل می شود و بیش از درک عقلی از قضایایی است که در مورد شخص دیگری صادق است. من استدلال می‌کنم که مشارکت مستقیم عهد جدید به‌عنوان بخشی از یک پروژه فلسفی، تا حدی موجه است، زیرا توصیف مناسب خصوصیات اخلاقی این عشق مستلزم یک روایت است. فقط یک داستان یا نمونه می تواند ویژگی های ارادی، خواستنی و عاطفی این عشق و همچنین شخصیت رابطه ای آن را به طور عمیق به تصویر بکشد. علاوه بر این، من استدلال می‌کنم که شادی یک جزء ضروری احساسی و خواستنی این عشق است و برای شناخت صمیمی و شخصی لازم است. من استدلال می کنم که این نوع شناخت شخصی قادر است به مشکل وجودی معنا بپردازد. با این حساب، گرسنگی انسان برای معنا یا اهمیت، آن چیزی است که ارضای خود را نه در دانش نظری یا توضیحی، بلکه در تعامل شخصی و صمیمی با خدا و از طریق خدا با دیگران می‌یابد.
فراتر از وظیفه: بررسی و دفاع از افراط در کارها
نویسنده:
Alfred Thomas Mckay Archer
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بسیاری می پذیرند که برخی از اعمالی هستند که «نفره» یا «فراتر از وظیفه» هستند. به خطر انداختن جان خود برای نجات دیگران یا وقف زندگی خود برای کمک به نیازمندان معمولاً نمونه هایی از چنین اعمالی هستند. پذیرش امکان این نوع اعمال مشکلات جالبی را برای فلسفه اخلاق ایجاد می کند، زیرا به نظر می رسد بسیاری از نظریه های اخلاقی جایی برای نافله باقی نمی گذارند. در حالی که این مشکلات به طور فزاینده ای در فلسفه اخلاق به رسمیت شناخته می شوند، تعدادی بحث باقی مانده است که توجه کافی به وجود این نوع اعمال را نداشته است. در این پایان نامه به بررسی پیامدهای پذیرش امکان استغاثه برای سه مورد از این بحث ها می پردازم. اولین موضوعی که من به بررسی آن پرداختم، رابطه بین اخلاق و نفع شخصی است. یکی از دیدگاه‌های رایج این است که اعمال نافله آن‌هایی هستند که از کسانی که می‌توانند آن‌ها را انجام دهند، فداکاری بیش از حد می‌خواهند. با این حال، من استدلال می‌کنم که نگاه کردن به گزارش‌های خود گزارش‌شده و مطالعات روان‌شناختی تجربی در مورد نمونه‌های اخلاقی، دلیل خوبی برای رد این دیدگاه به ما می‌دهد، زیرا این مفهوم غیرقابل قبول دارد که کسانی که وجدان‌های اخلاقی کمتر توسعه‌یافته‌ای دارند، از تعهداتی که برای افراد دارای وجدان‌های اخلاقی کمتر توسعه‌یافته است معاف هستند. حساسیت های اخلاقی را توسعه داد. پس باید بپذیریم که انجام یک عمل نافرجام ممکن است در راستای منافع شخصی یک نماینده باشد. بحث بعدی که بررسی می کنم به ارتباط بین قضاوت های اخلاقی و انگیزه مربوط می شود. درونی گرایان قضاوت انگیزشی ادعا می کنند که بین قضاوت های اخلاقی و انگیزه ارتباط ضروری وجود دارد. با این حال، اغلب مشخص نیست که این دیدگاه قرار است کدام قضاوت های اخلاقی را پوشش دهد. این ادعا در مورد احکام «خیر اخلاقی»، «صحت اخلاقی» و «نیاز اخلاقی» مطرح شده است. من استدلال می کنم که درونگرایان باید ادعای خود را به قضاوت های الزام اخلاقی محدود کنند. سپس بررسی می کنم که چگونه می توان رابطه بین تعهدات اخلاقی و دلایل عمل را توضیح داد. اغلب ادعا می شود که دلایل اخلاقی غالب هستند. یک دیدگاه مرتبط، عقل گرایی اخلاقی است، که معتقد است عاملان بیشترین دلیل را دارند که مطابق با الزامات اخلاقی خود عمل کنند. من با بررسی تفاوت‌های بین این دو دیدگاه شروع می‌کنم قبل از اینکه ببینم اگر وجود نافله را بپذیریم، چه شکلی از هر یک از این دیدگاه‌ها قابل قبول است. من با بررسی اینکه آیا پذیرش وجود اعمال نافله به اندازه کافی پیش می رود یا اینکه آیا نیازی به ایجاد فضا برای مقوله های deontic اضافی، مانند جابجایی، شبه نافله یا نافله اجباری وجود دارد، پایان می دهم. من استدلال خواهم کرد که هیچ یک از استدلال های ارائه شده در دفاع از این ادعاها نشان نمی دهد که نیازی به ایجاد فضایی برای این دسته بندی های اضافی وجود دارد.
شجاعت هماهنگی: وعده شاعر برای نامگذاری تجربه خدا در چارچوب رابطه خود با دیگری
نویسنده:
Andrea Hollingsworth
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تحقیقی سازنده الهیاتی در زمینه نامگذاری تجربه خداوند است که در بستر مواجهه با دیگری انسان پدید می آید. دهه‌های اخیر شاهد موجی از الاهیات متمرکز بر ساختار «رابطه» و مضامین نزدیک به هم مانند متقابل و اتحاد بین الاذهانی بوده است. در عين حال، انديشه ديني آن گونه كه از فلسفه قاره اي آگاهي دارد، بيش از پيش به سمت زبان پوچ، محال، قطعه و غياب گرايش يافته است. این پروژه منابع منحصر به فرد (و از بسیاری جهات دست نخورده) زبان شاعرانه را برای آشکار ساختن آپوریای همسویی و بیگانگی همزمان در تجربه درون ذهنی و درون ذهنی و همچنین اهمیت الهیاتی آن آپوریا ارائه می دهد. یک روش مطالعه موردی سازنده استفاده می‌شود که اروس را در شعر عاشقانه جان دان (فصل دوم)، شفقت در نامه‌ها، مقالات و دفترهای سیمون ویل (فصل سوم) و تأمل در کتاب X اعترافات آگوستین (فصل چهارم) را تحلیل می‌کند. در سرتاسر، به آمیختگی فرم و محتوا در گفتار شاعرانه توجه زیادی می شود و هرمنوتیکی چند بعدی و مشارکتی را پدید می آورد. در فصل پنجم، الهیات شجاعت پل تیلیش به طور انتقادی مورد بررسی قرار می گیرد تا از این استدلال نهایی حمایت کند که این سه نویسنده تجربه رابطه گرایی وحیانی را با شهادت، به طور مادی و رسمی، به قدرت شجاعت هماهنگ کردن نام می برند. شجاعت به خطر انداختن تبعیت از آپریا رابطه خود-دیگری علی رغم ابهام و اضطراب، بحران و اضطرار، ذاتی این ماندگاری.
توضیحات مسیحی اولیه از تثلیث به زبان عربی در زمینه الهیات مسلمانان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sara Leila Husseini
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این رساله دکتری به بررسی آثار تئودور ابوقره (م. 829)، ابو راعیه (د. 835) و عمار البصری (م. 850) می‌پردازد. سه تن از اولین متکلمان مسیحی شناخته شده برای توضیح و دفاع از عقاید خود به زبان عربی تحت حکومت اسلامی. به ویژه، بر توضیحات مربوطه آنها از آموزه تثلیث تمرکز می کند: ارزیابی نوشته های هر نویسنده. بررسی ابزارها و استدلال هایی که به کار می برند؛ و با توجه به میزان درگیری آنان با اندیشه کلامی اسلامی، عمدتاً از طریق وام گرفتن مفاهیم و ساختارها از یک بحث درونی اسلامی در خصوص صفات الهی خداوند. این مطالعه می‌پرسد که این مسیحیان تا چه حد اساساً آموزه سنتی خود را به عربی ترجمه می‌کردند و تا چه اندازه بیان جدیدی از تثلیث را که از نظر مفهومی تحت تأثیر تفکر اسلامی بود، توسعه دادند. نتیجه اصلی این پایان نامه این است که تبیین های مسیحی تثلیث به زبان عربی، در حالی که آگاهی عمیقی از اندیشه اسلامی را نشان می دهد و از بحث های معاصر مسلمانان پیرامون ماهیت و وحدت خداوند استفاده می کند، نمی توان گفت که نشان دهنده تحولی در الهیات مسیحی است. . بلکه باید به این گونه آثار به عنوان پاسخی آگاهانه و خلاقانه به فشارها و چالش های محیط اسلامی خود نگریست.
  • تعداد رکورد ها : 30245