جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30245
مشاركة المرأة الرجل في المجتمع دراسة موضوعية في ضوء السنة النبوية
نویسنده:
حذيفة محمد موسى إسليمية
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
مريم ابنة عمران في المسيحية والاسلام: دراسة مقارنة
نویسنده:
عوني فتحي سليم المصطفى
نوع منبع :
کتاب , رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
قابلية الاسلام لتحقق الحضارة الاسلامية الحديثة
نویسنده:
مالك مهدي خلصان
نوع منبع :
کتاب , رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
الفكر السّياسي الشّيعي في العراق ( 1918 - 1970 م )
نویسنده:
أركان مهدي عبد الله السّعيدي؛ اشراف: عبد الرسول شهید عجمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
سحر و جادو به عنوان یک مرز: مورد ایامبلیکوس درباره اسرار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Olivier Dufault
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : با این مقاله، قصد دارم نشان دهم که در اواخر باستان، تعریف سحر و جادو ذاتی تعریف متضاد آن یعنی دین بود. با فرض اینکه جدایی سحر و جادو از دین نشانه برخوردهای فرهنگی است. من استدلال می کنم که ایامبلیکوس (240-325 پس از میلاد) دی میستریس در سازماندهی مجدد سیاسی-مذهبی امپراتوری روم شرکت داشت. بخش اول این پژوهش به تحلیل اعتقادات دینی پورفیری (232-305 پس از میلاد) می پردازد. با این تحلیل، نشان می‌دهم که ایامبلیکوس رویکرد فلسفی پورفیری به دین را اصلاح کرد، که تمایز بین جادو و دین را به حداقل رساند. در بخش دوم این مطالعه، نشان می‌دهم که چگونه پاسخ ایامبلیکوس به پورفیری، شواهد دینی را به یک سیستم کل‌نگر جدید به نام «تئورگی» بازآرایی کرد. با برگرفتن از نظریه سیاسی نوافلاطونی، من همچنین توضیح می دهم که چگونه دی میستریس به طور جدایی ناپذیری سیاست را با الهیات پیوند می دهد.
رویکرد سقراطی: بررسی سیاهی وجودی و سهم آن در کلیسای سیاه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christopher A. Rush
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مقاله سه نقد را بررسی می‌کند که به طور گسترده بر بعد کلیسای سیاه‌پوستان متمرکز است: هویت قوم سیاه‌پوست از دریچه مسیحیت. محتوای ذهنی آنچه یک مسیحی سیاه پوست تشکیل می دهد اغلب تحریف می شود. اهمیت عینی کلیسای سیاه که آلوده شده است. 1 با ادغام نظریه سیاسی و فلسفه دین، بازتعریف معنای مسیحیت برای کسانی که صلیب را جدی می گیرند، مهم است. به این معنا که صلیب نماد دعوتی است که رنج و فداکاری را با مصیبت سیاه پوستان آشتی می دهد. در پرتو این نقدها، من دو شیوه بازسازی را ارائه می کنم که ممکن است به گفتمان مسیحیت سیاه پوست کمک کند. اولین مورد به نام "شالوم" شناخته می شود که توسط وزیر پروتستان تیموتی کلر بزرگ شده است. نسخه دوم اصطلاحی است که من ایجاد می کنم به نام «خودکشی وفادار».
ناسازگاری خداباوری باز با نظریه بی خطا بودن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Stuart M. Mattfield
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف اصلی این پایان نامه نشان دادن این است که آموزه خداباوری باز، آموزه بی اشتباهی را انکار می کند. به طور خاص خداباوری باز، ارجاعات کتاب مقدس به علم و حاکمیت الهی خداوند را به دروغ تفسیر می کند، و برعکس، ارجاعات وزین کتاب مقدس به آن دو ویژگی را که کمال و کامل بودن را به گونه ای که خداباوری آشکار صراحتاً انکار می کند، نادیده می گیرد. در حالی که از دوران روشنگری، و عمدتاً در دوران مدرن و پست مدرن، آموزه خطاکاری به شدت مورد بحث بوده است، ممکن است استدلال شود که درک سنتی از خطای کتاب مقدس وجود داشته است که از کتاب مقدس استخراج شده است، و از زمان پدران اولیه کلیسا تا دین شناسان محافظه کار امروزی. این دیدگاه در اکتبر 1978 در قالب بیانیه اشتباه کتاب مقدس شیکاگو تدوین شد. این سه منبع بیش از درک کافی از خطای کتاب مقدس ارائه می دهند که با آن می توان دیدگاه های خداباوری آشکار را اندازه گیری کرد. خداباوری باز دیدگاه سنتی در مورد صفات خداوند را مورد انتقاد قرار می دهد، که حداقل آن دانایی و حاکمیت خداوند است. دستور کار اساسی برای تلاش های آنها حفظ دیدگاه عالی از اراده آزاد انسان است. نتیجه نهایی تلاش های آنها انکار صریح دانایی و حاکمیت کامل و کامل الهی خداوند است که در کتاب مقدس ارائه شده است، که به نوبه خود باعث نقض آموزه خطاکاری می شود. پیامدهای چنین انکاری برای آموزه خدا و دیدگاه عالی به کتاب مقدس قابل توجه است.
"شاهد" کلینتون لارسون: جستجوی آگاهی اسطوره ای مورمون [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dennis R. Perry
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : «شاهد» را می‌توان به عنوان مانیفست شاعرانه کلینتون اف. لارسون در نظر گرفت که جهت بسیاری از کارهای بعدی او را مشخص می‌کند. اگرچه «مورمونیزم» شاعرانه‌اش توسط چند تن از منتقدانش زیر سؤال رفته است، اما این تز نشان می‌دهد که لارسون قطعاً ایمان مورمونی خود را در «شاهد» به‌عنوان جستجویی استعاری برای آگاهی اسطوره‌ای بیان می‌کند. لارسون در حالی که در شعر برای مکان و زمان مقدس جستجو می کند، به دنبال نزدیک شدن به مرکز الهی و قدرتمند هستی است و بلافاصله استعاره ای از تلاش خود برای درک و جذب کفاره مسیح و صدایی شاعرانه ایجاد می کند که از آن می تواند صحبت کند. از خدا از همین اوج تصوری به عنوان شاعر-پیامبر است که لارسون به دنبال ایجاد یک شاعرانه مورمونی است که دارای ساختار «ترمیم» مورمونی مشابه ساختار «اپیفونوس» کاتولیک است که مشخصه بسیاری از آثار جویس و اوکانر است.
رهبری اخلاقی کلیسا: گفتگو با سعادت ها [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jack T Tsoai
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مقاله تحقیقاتی به دنبال بررسی این موضوع است که سعادتمندان چه کمکی می توانند در توسعه یک پارادایم اخلاقی در ساختارهای رهبری در محیط های کلیسایی داشته باشند. بنابراین، این تحقیق برخی از فرآیندهای تفسیری را به عنوان بخشی از روش شناسی خود در پرداختن به جنبه هایی از متن در متی فصل 5 که به بخشی از سعادت های موجود در موعظه روی کوه می پردازد، اختصاص می دهد. این تحقیق همچنین سعی خواهد کرد به این سؤال پاسخ دهد: «اصول رهبری اخلاقی، که از موعظه روی کوه گرفته شده است، چگونه می‌تواند قابلیت مربیگری را در کلیسا افزایش دهد؟ Osmer (2008) از چهار وظیفه تفسیر الهیات عملی که عبارتند از: وظیفه توصیفی-تجربی، وظیفه تفسیری، وظیفه هنجاری و وظیفه عملگرایانه برای توسعه الهیات عملی رهبری در پاسخ به این سؤال استفاده خواهد شد. این چهار وظیفه همچنین به تحقیق در استخراج برخی از اصول رهبری اخلاقی از مطالعه سعادت‌ها کمک می‌کنند و فضیلت‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که می‌توانند به عنوان درس‌های راهنمایی برای رهبران کلیسا مفید باشند. جالب است بدانید که متی 4، فصل قبل از «موعظه بزرگ»، آغاز خدمت عیسی را که شامل دعوت اولین پیروان او می شود، ثبت می کند. بلافاصله پس از دعوت آنها، شاگردان باید می نشستند و به تدریس عیسی در موعظه روی کوه گوش می دادند، که به عنوان یک فلسفه رهبری اخلاقی و اخلاقی برای آنها و پیروان پس از آنها عمل می کرد. بنابراین، این مقاله به دنبال درک اختلاف بین آنچه که این شاگردان از رهبری عیسی مشاهده کردند و تأثیر آن بر آنها و فقدان آشکار چنین ارزش‌های اخلاقی و اخلاقی در بین رهبران کلیسا امروزی است.
  • تعداد رکورد ها : 30245